Varför ska tjejer vara så...*%&¤#"

Det kan alltid kännas värre.
Tyvärr är det svårt å förklara flickors beteende..
Tänk istället att hon inte är värd dig

Finns alltid fler där ute..

Den känslan känner man ju igen, får fortfarande den när jag tänker på mitt ex, och det är ändå över ett år sen vi gjorde slut.

Det går över efter nån månad, sen kommer det tillbaka, jag har fortfarande den nu.

Jo jag vet att dt står tusen åter. Men hon va så otroligt kär i mig men det är inte alltid lätt att inse vad man har. Tror du jag ångrar mig nu lr...

Nicko@K.A.P skrev:
Varför ska dessa varelser vara så förbannat snabba med att träffa/dejta ngn ny kille när ett förhållande tar slut??

Det tog slut mellan mig o damen för ca 1½-2mån sen. Hon lipade o jag med. Jag hamnade duktigt långt ner i skiten och när jag äntligen lyckades få lite rätsida på saker o ting då kom smällen...

Fick reda på (inte genom henne) att f*n&%%¤ träffat en ny "bloke" ett tag och killen har bjudit på en greklands resa vilket hon tydligen inte tackat nej till.
Ska tillägas att jag & exet även jobbar på samma jobb :3freak

du! lugn du..mitt ex vart på smällen 2mån efter att vårt tog slut..de klå du inte
:3freak

men vet du va ..inte e jag lessen för de då jag hittat en ny tjej som e 1000ggr bättre än henne på alla sätt :yoparty

slutcitat: de ordnar sig..oftast till de bättre :tummenupp

Alicia skrev:
Det kan alltid kännas värre.
Tyvärr är det svårt å förklara flickors beteende..
Tänk istället att hon inte är värd dig

Finns alltid fler där ute..
Flera kvinnor jag pratat med som svarat liknande... Vad beror det på egentligen? Ni kan ju inte enbart skylla på hormoner, eller?

Jag börjar seriöst fundera på om en lobotomi skulle vara lösningen, om man inte känner och tycker något, då borde de flesta problem egentligen vara lösta?

ozeo skrev:
du! lugn du..mitt ex vart på smällen 2mån efter att vårt tog slut..de klå du inte
:3freak

Hur fick du förtroende för en tjej igen efter ngt sådant?
Varför ska dem vara så förbannat kvicka med att bli påbankade av någon annan direkt efter... :zpy

Nicko@K.A.P skrev:
Varför ska dem vara så förbannat kvicka med att bli påbankade av någon annan direkt efter... :zpy

Det vetifan, mitt ex hade ny kille inom 5 dagar, jävla bitch, fan jag hatar henne men tycker fortfarande om henne väldigt mycket.

Spelar just nu --> Queensryche - I don't believe in love

Det är väl så att den som gör slut har inte kvar några känslor för den andra. Då behöver det inte gå så lång tid emellan, men fruntimmer är extrema... :gnissla

Hon, liksom du, är väl fri att träffa vem hon vill efter ni gjort slut?

Och svaret på den här frågan:
"Varför ska dem vara så förbannat kvicka med att bli påbankade av någon annan direkt efter?"
För att vi killar ska få knulla... :rolleyes:
Nä, allvarligt talat så kan en del människor behöva en rebound för att kunna gå vidare.

Knappast bara tjejer som är snabba med att knulla med någon ny efter det tagit slut. *mansorienterad smilee*

behöver vi en "rebound" så får vi inget :tuttar för de syns om vi e desperat men om en tjej e desperat så får hon
manlig (motsvarigheten) :tuttar

Nicko@K.A.P skrev:

tog väl typ 2-3 månader innan jag ens börja leta efter de.
men sen börja jag med råge..
man fick värja sig från alla flickor :tuttar :rofl

man märker när man hittar rätt igen..bara ut o ha kul träffa nya flickor tänk inte på att nu ska jag ha en ny utan
de kommer när de kommer. :tummenupp

hon hade ju lixom vart lite otrogen strax innan så hon hade killen när de väl tog slut..
fatta minen på henne när hon kom hem från sin
"kompis som hon skulle dricka rödvin hos o bara snacka"
jag hörde på hennes röst att nåt va galet när hon sa det.
kände hon så pass väl.
visste även att hon hade vart ut med nån vännina o en snubbe nån helg innan.
jag svängde förbi snubben på kvällen efter att jag vart hos polarn o såg bilen hennes
(har aldrig vart svartsjuk o de var första gången jag aldrig litat på henne)
..var iskall tills dagen efter då hon kom hem.
jag: vad gjorde du i gårkväll då?
hon: de vet du ju!
jag: vad gjorde du igårkväll då denna gång lite hårdare..sen kom blicken..
jag skulle va hård o iskall men jag har aldrig böla så mycke i hela mitt liv... :tungan

de värsta var att jag inte kunde sluta träffa hon pga att hon hade ett barn sen förut..han var 1,5 när vi träffades o typ 3,5 när de tog slut så han var van o leva med mig o frågade efter mig hela tiden..
avvänjde han lite..klarade inte av o fortsätta se hon o killen hennes..dom fick ju lixom ett eget liv.
..så man tappade typ 2 man tyckte om. :(

nä nu ska man sluta...
man ser ju lillkillen ibland iaf o som sagt har de bättre nu :banana

Last edited:
Faaaan vilken jobbig tråd...

Mitt x å jag var tillsammans i nästan 6 år. Sen kom beskedet att hon inte tyckte vårt förhållande hade nått att ge henne... Dumpa mig och träffa en ny inom en månad... 5 år äldre än mig dessutom, och hon är 4 år yngre än mig... Äckligt värre, skulle kunna hala fram hagelbössan men vill ändå inte...

Det är sjukt det där, i ens eget huvud har man gått med på att leva med damen i resten av ens liv, och har ingenting alls att klaga på...

Nästa brud kommer jag inte kunna ta till mig i hjärtat på samma sätt. Aldrig igen...

Zana skrev:
Faaaan vilken jobbig tråd...

Mitt x å jag var tillsammans i nästan 6 år. Sen kom beskedet att hon inte tyckte vårt förhållande hade nått att ge henne... Dumpa mig och träffa en ny inom en månad... 5 år äldre än mig dessutom, och hon är 4 år yngre än mig... Äckligt värre, skulle kunna hala fram hagelbössan men vill ändå inte...

Det är sjukt det där, i ens eget huvud har man gått med på att leva med damen i resten av ens liv, och har ingenting alls att klaga på...

Nästa brud kommer jag inte kunna ta till mig i hjärtat på samma sätt. Aldrig igen...

om det är rätt brud går det :tummenupp

Nicko@K.A.P skrev:
Varför ska dessa varelser vara så förbannat snabba med att träffa/dejta ngn ny kille när ett förhållande tar slut??

Det tog slut mellan mig o damen för ca 1½-2mån sen. Hon lipade o jag med. Jag hamnade duktigt långt ner i skiten och när jag äntligen lyckades få lite rätsida på saker o ting då kom smällen...

Fick reda på (inte genom henne) att f*n&%%¤ träffat en ny "bloke" ett tag och killen har bjudit på en greklands resa vilket hon tydligen inte tackat nej till.

Jag har f*n inte haft det lätt och fått lära mig ta livet med motgångar men det här tar priset! Hur ska man resa sig från ngt sånt här? :död
Har en illamående spy känsla som jag aldrig haft förut. Allt som kommer ner åker upp lika fort.
Att det ens kunde kännas så här??

Va tvungen att skriva av mig. Lufta mina tankar till ngn som jag hoppas lyssnar :(

Det går över, fast du inte tror det. Jag lovar.

Ibland är det tungt, men som en kompis brukar säga: "Det är bara att gilla läget". Det smärtar alltid att veta att nån man håller kär "håller på" med någon annan, men så e de.

Det är fan så mkt bättre att sånt händer nu än typ framåt november. Då är det fan ännu värre. Sitta o ruttna bort i en lägenhet när kylan tränger sig på. Nu kan du ut o hitta på tokiga saker, det hjälper som fan!

/ Hannes

Att ens respektive träffar en ny snabbt efter förhållandet tagit slut betyder egentligen inget, ofta så söker man tröst och skulle kunna tänka sig i princip vem som helst bara för att slippa vara själv. Att det däremot kan kännas förjävligt för den andre det kan jag förstå.

Nicko@K.A.P skrev:

Jag har f*n inte haft det lätt och fått lära mig ta livet med motgångar men det här tar priset! Hur ska man resa sig från ngt sånt här? :död
Har en illamående spy känsla som jag aldrig haft förut. Allt som kommer ner åker upp lika fort.
Att det ens kunde kännas så här??

Va tvungen att skriva av mig. Lufta mina tankar till ngn som jag hoppas lyssnar :(

Det är väl allmänt kännt att en brud i regel dumpar någon för att hon tex "tappat känslorna" eller "vill hitta sig själv" osv och kort därefter visar sin nya kärlek. Tänk va fort det går att "hitta sig själv"

Har en polare som varit med en tjej i 10 år. Han kom hem en dag i deras gemensamma hus, men där va varken tjejen eller hennes grejjer. 2 månader senare så blev hon på smällen med en arbetskollega. Tycker synd om min polare. Men jag kan lova dig att den killen e märkt för livet, inte fan kommer han att lite på brudar till 100% igen...

Därför har jag lärt mig två saker...

1. Limma aldrig på en annans tjej om du själv inte pallar att stå där en vacker dag.

2. Man kan aldrig ta någon för givet...

Ett förslag: VÄX UPP!!!
Det är väl hennes förb-ade rättighet att göra vad hon vill och om du inte kan samla ihop dig å gå vidare så är det väl inte hennes problem??? Eller hade du planer om att en vacker dag ringa till henne och säga: "Nu är det okey för mig om du går vidare i livet!"
Folk blir dumpade av olika anledningar, så funkar det, klarar man inte att inse det så bör man undivka att vara ihop med någon. :fatta!

Men vänta nu lite. Ni sitter och gnäller och gnäller och gnäller över tjejer. Att tjejer är svåra att förstå osv. Men killar då????? Så många timmar jag har suttit och lyssnat på tjejkompisar som har blivit sjukt elakt dumpade av killar, av killar som beter sig som jag vet inte vad. Efter att ha gått 3 år på Industri programmet som ensam tjej i klassen så har man hört både det ena och det andra. Endel killar är inte snälla, och det är jätte svårt att förstå sig på deras betende. Så är det bara. Och det är likadant med tjejer. endel är inte snälla, och det är jätte svårt att förstå dom.

Så lägg ner att dra alla tjejer över en kam. Och som bonny sa, livet går vidare. Ibland så klickar det inte mellan två människor längre, så är det bara.

/Annicka

Annicka skrev:
Men vänta nu lite. Ni sitter och gnäller och gnäller och gnäller över tjejer. Att tjejer är svåra att förstå osv. Men killar då????? Så många timmar jag har suttit och lyssnat på tjejkompisar som har blivit sjukt elakt dumpade av killar, av killar som beter sig som jag vet inte vad. Efter att ha gått 3 år på Industri programmet som ensam tjej i klassen så har man hört både det ena och det andra. Endel killar är inte snälla, och det är jätte svårt att förstå sig på deras betende. Så är det bara. Och det är likadant med tjejer. endel är inte snälla, och det är jätte svårt att förstå dom.

Så lägg ner att dra alla tjejer över en kam. Och som bonny sa, livet går vidare. Ibland så klickar det inte mellan två människor längre, så är det bara.

/Annicka

Förklara för mig hur det efter 10 år bara tar 2 månader innan man blir på smällen med en annan?

Om man inte känner för någon kanske det kommer efter 3 år, men 10 år??

För övrigt fattar ALLA att livet går vidare, men jag förstår dom som tar lite längre tid på sig att komma över ett ex. Är det verkligen så svårt att förstå trådstartaren??

En sak till, tjejer verkar ha större behov av bekräftelse än vad killar har, tror det spelar stor roll åxå...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph