Varför ska tjejer vara så...*%&¤#"

Nicko@K.A.P skrev:
Varför skulle han inte vara det?? Makes all scense to me...

Därför att jag isåfall aldrig sett ett tydligare exempel på en person som jag inte skulle vilja att ens grannens fula puckade dotter vore tillsammans med..

"- Jag lärde henne allt"
...jorusåatte... :rolleyes: För utan karlakarlar som er lär de sig inget?! :rolleyes:

"- Jag gav henne sin stil!"
.....eller bestämde vilka kläder jag tyckte det skulle vara värt att visa upp henne för polarna i...

"-Det var i aug förra året typ, och jag har inte släppt det..."
..Väx upp för fan.. Skaffa lite självkänsla så slipper ni vara beroende av en tjej för att få bekräftelse!

"-När jag var sambo tog alla pengar alltid slut nångång i mitten av månaden, nu förtiden kan jag med lätthet skyffla undan 5.000:- i månaden på sparkontot.."

....Näe, äre sant!"?!?.. Övergav hon dig trots att du lagt ut så mycket pengar på henne!? :hihi

Men så du menar att bara för att du har övningskört med henne, du har visat henne vilken klädstil och ska osv, så är hon din för alltid???? Jaf hoppas att du skämtar.

/Annicka

Zana skrev:
I min situation träffade jag mitt ex när hon var 14. Det är jag som lärt henne allt som finns att veta här i livet... Jag har lärt henne allt. Hon var ganska utstött av sin egna familj, i mig hittade hon sin trygghet...

Hennes egna avskedsord: Du har lärt mig allt jag kan, du har gett mig mina vingar, nu måste jag testa dom själv här i livet... Och träffar en ny snubbe, nästan 10 år äldre inom en månad...

Jag såg till att hon hittade sin klädstil (personal-shopper) jag såg till att hon hade mat och husrum (pengar) jag fixade hennes körkort (ö-körning)...

Det var i aug förra året typ, och jag har inte släppt det... Jävla slyna (fittluder). Hon är bästa vän med min mamma å mamma min är sjuk i cancer, hon lyser alltid upp när dom ska umgås, så därför kan jag inte heller vara taskig mot henne. Och hennes jävla farsa som jag avskydde så mycket, mardrömmar å hela kittet... Mycket man får genomlida, men nästa brud ska vara perfekt. Om hon har en cp morsa eller cp farsa eller hennes liv är cp så kan hon dra på direkten...

Är nog därför killar dumpar så många brudar, men vaffan förihelvete, killar dumpar sina brudar efter en kort tid. Tjejer dumpar sina killar efter en lång tid... Jävla idioter...

Ibland tror jag att jag kommer vara singel hela fucking livet, och det skulle fan vara underbart... Pengarna på ditt bankkonto är DINA, du kan göra vad du vill, du kan köpa vad du vill, du kan träffa vem du vill, du kan äta vad som helst osv... Helvete vad underbart egentligen...

När jag var sambo tog alla pengar alltid slut nångång i mitten av månaden, nu förtiden kan jag med lätthet skyffla undan 5.000:- i månaden på sparkontot... Why?

Ja, jag vet faktiskt inte vad jag skulle ta mig till om det tog slut med min sambo. Jag var 14 år när vi var tillsammans och nu är vi sambos sedan ca 2.5 år tillbaka. Så vi har varit tillsammans i snart 8 år, rätt bra gjort för en fjortis att bli tillsammans mde en tjej och det håller så länge va?
Neh självklart bråkar vi också och har riktiga dunster ibland, men det är bara att bita ihop då, oftast kommer jag själv krypandes tillbaka och säger förlåt eftersom jag är rädd att allting skulle ta slut, det skulle nog ta väääldigt lång tid innan jag skulle våga mig på att bli tillsammans med en annan tjej.

Jag vet faktiskt inte om jag riktigt har haft något annat förhållande än mitt nuvarande, så jag kanske inte har så mycket i denna tråd att göra när jag tänker efter.
Men dina kännslor du skriver i ditt inledande inlägg får mig att må illa, dom kännslorna vill jag slippa så långt det går.

Boy..

vad många (män)niskor med problem.. asså det är lustigt tycker jag, att stora starka karlar som har egna företag o 10 anställda mkt ansvar bla blaa.. si o så.. åker hoj o har skoj & e tuff o ball.. bölar bara för att en tjej dumpat dem :3freak Mer än 1 gång har jag sett grabbar bli hur ynkliga som helst o fallit igenom :confused: asså skaffa lite självaktning! Dra ut på stan o bröta runt istf. att böla på ett MC-forum.. Jag kan hålla med om att det känns magstarkt när ens gamla böna fjongar på en ny direkt men kan det inte va så att hon gjort slut mentalt för länge sen men att du blev varse när hon gick ut genom dörren? :)
/E

Jomen det är väl klart man blir ledsen och vill böla av sig lite, vi kanske inte är lika stora och starka som vi ser ut, men lika snygga, det är vi IAF =).
Neh, jag skulle nog ligga och tjuta bra längen innan jag äns orkade gå ut genom dörren om en sådan sak hända, blir ju minst en vecka sjukskrivning från jobbet, inte fan orkar jag sitta där och hänga läpp i telefon hela dagarna efter en sådan sak. Tror jag inte IAF, jag vet ju inte hur det är än så länge.

Det finns regler för hur man beter sig mot sin partner. Bryter man mot dem får man stå för konsekvenserna.

Tex: Går man bara en vacker dag efter att ha varit tillsammans i 3 år o tar med sina saker o ringer o säger att det är slut för att man träffat en annan kan man ju räkna med att den andre känner sig sårad. Man kanske hade planerat ett liv tillsammans.

Det finns många svenska hedersmord liksom kurdiska tex. och bara ibland kan man nästan förstå killen/tjejen i fråga när man läser typ nåt sånt här.
De flesta bara tänker så och stannar där men för andra labila fanskap rinner det över rejält o sen går det som det går =/

Kan bara meddela att ni som dissar min åsikt kan suga diarré ur en mugg...

Bygger man ett jävla hus som det är tänkt att man ska bo i, så är det inte så jävla lätt att skyfflas hem till barnrummet... Det finns lixom mer bakom mina visor. Det finns en jävla massa ord också...

När man lämnar nån säger man väl förfan inte att man vill ha uppehåll i en månad. Var fan helt förkrossad, uppehåll... Vad i helvete... Och under uppehållet -> Ny jävel.

Det jag säger är helt enkelt att jag aldrig kommer göra sådana uppoffringar igen. Tex lägga ner vänskaper för bruden inte gillar bästa polarn osv... Man lever fan på jorden för sin egna jävla skull, för när skiten når fläkten är det en själv man står närmast oavsett. Plus att blod alltid kommer vara tjockare än vatten, kom ihåg det när bruden din säger att hon inte vill umgås med din familj...

Ni vet ingenting, absolut ingenting. Alla som verkligen vet, vet att jag har absolut rätt i allt jag tänker/känner/säger... Inklusive extet -> So please shut the fuck up!!!!!!!

edit: Vet ni hur svårt det är att ta tillbaks alla vänskapsband när dom varit delvis knipsade i över 5 år... Om inte det är en uppoffring så vet jag fan inte...

Annicka skrev:
Men så du menar att bara för att du har övningskört med henne, du har visat henne vilken klädstil och ska osv, så är hon din för alltid???? Jaf hoppas att du skämtar.

/Annicka

Nej, det jag säger är att vi levt i komplett symbios i nästan 6 år. Och det har varit jag som tvingats hålla inte bara mina ställningar utan också hennes, då hon defenitivt inte hade alla kanoter i indianerna.... :fatta!

Lixom varit axeln som hon gråtit ut på för hon blivit illa behandlad av en person, sen vänder hon mig ryggen och omfammnar personen som legat bakom många personliga tragedier, nervösa sammanbrott och kollapser. Hur tror du det känns...

Nää. Ge er...

Jaa du zana du kan inte klandra andra än dig själv om du fimpar din bäste vän för att din tjej inte gillar denne! Ha lite stake o säg istället att hon får lov att ha översende med att alla kan inte älska alla alltid istf. att omvärlden ska behaga henne!? vem är hon ? Gud allsmäktige? Är det kanske så att det hon uttalat besvarats med "yes ma´m" ?
/E

Jag tycker att det var ädelt gjort av Zana och ser att många(säkert sosseväljare) inte fattar att det alltid ligger hurmycketsomhelst bakom ett förhållande än att hon lämnade honom vind för våg eller att han visade upp henne som en trofé han hittat....

Nä fan, tänk er hur tjejen hade haft det utan Zana som tagit hand om henne när ingen annan gjorde det.
Vet inte vad som gällde med det byggda huset men bygger man ett hus man planerar att bo i och tjejen sen dumpar en så förstår jag att man känner sig förtvivlad och helt vilsen. Man kanske sitter i ett par år och frågar sig vad fan som hände utan att få svar på det. Nån gång vänder det säger ju alla men för vissa gör det kanske inte det - synd att kasta bort sitt liv kanske men vissa menar verkligen allvar med relationer medans andra kan behandla dem som luft en vacker dag efter att gått o funderat i 6 månader utan att berätta det för nån.....

Zana: Bryt killens ben eller nåt - det känns bättre då. Har du 5000kr över i månaden så samla till skadestånd haha :D

Nicko@K.A.P skrev:
Varför ska dessa varelser vara så förbannat snabba med att träffa/dejta ngn ny kille när ett förhållande tar slut??

Det tog slut mellan mig o damen för ca 1½-2mån sen. Hon lipade o jag med. Jag hamnade duktigt långt ner i skiten och när jag äntligen lyckades få lite rätsida på saker o ting då kom smällen...

Fick reda på (inte genom henne) att f*n&%%¤ träffat en ny "bloke" ett tag och killen har bjudit på en greklands resa vilket hon tydligen inte tackat nej till.
Ska tillägas att jag & exet även jobbar på samma jobb :3freak

Jag har f*n inte haft det lätt och fått lära mig ta livet med motgångar men det här tar priset! Hur ska man resa sig från ngt sånt här? :död
Har en illamående spy känsla som jag aldrig haft förut. Allt som kommer ner åker upp lika fort.
Att det ens kunde kännas så här??

Va tvungen att skriva av mig. Lufta mina tankar till ngn som jag hoppas lyssnar :(

Det är bara ta smällen , snacka med dina närmsta polare
dom bryr nog sig inte om du sitter o storböla o så. Och försök hitta på
lite sket så du kommer ut. Bra o tänka på annat även om det är jävligt svårt
att bara släppa tanken utav att hon träffar en annan , men vafan det finns
fler offer där ute som du kan sätta kuken i .

Mavve skrev:
Jag tycker att det var ädelt gjort av Zana och ser att många(säkert sosseväljare) inte fattar att det alltid ligger hurmycketsomhelst bakom ett förhållande än att hon lämnade honom vind för våg eller att han visade upp henne som en trofé han hittat....

Mmm.. visst. Jag vet att just du mavve har lite latjo attityd till saker o ting men vi alla är olika.

Det som skrämmer mig är att du verkar instämma i att ett förhållande med en tjej inte är ALLT! utan den ENDA!! här i livet.. nej förresten.. vissa tycker att det är livsviktigt men enl. dig o zana är det mkt viktigare än så!

Snälla säg att det inte är så. .. en sak till att bygga hus o hålla på med en massa andra materialistiska saker är just bara balla grejjer.. vem bryr sig? En pryltok kanske men resten av folket??
/E

mår du riktigt illa så sök hjälp.
kvinnor är känslomässigt handikappade, så är det bara, till sist kommer du se tillbaka på detta och säga, "en sådan person vill jag ändå inte dela mitt liv med", men detta kommer först när du räknar in hennes beteende när hon gjorde slut, hon va säkert världens rättaste för dig innan, och gav säkert sken av att du va det för henne.
Men, där har vi den springande punkten, allt hon sa, gjorde och visade va en fasad.
Antingen är dom inte i kontakt med sina känslor, eller så ljuger dom.
endera läget så är dom inget att ha, jag säger inte glöm henne, jag säger hata henne..

kommentarer om "alla över en kam" etc undanbedes.

låt bli spriten, prata med vänner, det hjälper.

korvgubbe skrev:
Därför att jag isåfall aldrig sett ett tydligare exempel på en person som jag inte skulle vilja att ens grannens fula puckade dotter vore tillsammans med..

"- Jag lärde henne allt"
...jorusåatte... :rolleyes: För utan karlakarlar som er lär de sig inget?! :rolleyes:

"- Jag gav henne sin stil!"
.....eller bestämde vilka kläder jag tyckte det skulle vara värt att visa upp henne för polarna i...

"-Det var i aug förra året typ, och jag har inte släppt det..."
..Väx upp för fan.. Skaffa lite självkänsla så slipper ni vara beroende av en tjej för att få bekräftelse!

"-När jag var sambo tog alla pengar alltid slut nångång i mitten av månaden, nu förtiden kan jag med lätthet skyffla undan 5.000:- i månaden på sparkontot.."

....Näe, äre sant!"?!?.. Övergav hon dig trots att du lagt ut så mycket pengar på henne!? :hihi

Tänk vad skönt det måste vara att vara en sådan helyllekille som dig. Du klankar väldigt gärna på vad andra tycker och tänker men bidrar inte värst mycket själv. Kanske har du aldrig haft hjärtesorg och det är väl isåfall bra för dej, men jag har svårt att ta att man ska klanka på andra som har det även om allt de tycker och säger inte är vidare rationellt alla gånger. Nä, den där muggen Zana pratade om är nog rätt medicin för dej :D

Ernst skrev:
Mavve skrev:

Mmm.. visst. Jag vet att just du mavve har lite latjo attityd till saker o ting men vi alla är olika.

Det som skrämmer mig är att du verkar instämma i att ett förhållande med en tjej inte är ALLT! utan den ENDA!! här i livet.. nej förresten.. vissa tycker att det är livsviktigt men enl. dig o zana är det mkt viktigare än så!

Snälla säg att det inte är så. .. en sak till att bygga hus o hålla på med en massa andra materialistiska saker är just bara balla grejjer.. vem bryr sig? En pryltok kanske men resten av folket??
/E

Okej du kan inte skriva och gör det rätt jobbigt för mig och andra som läser men jag ska försöka svara på vad jag tror du menar :3freak

Ett förhållande med en tjej är inte allt, men förhållandet är den enda? Jag förstår inte men om du menar att tjejen då är den enda men inte förhållandet så är du fel på det.

Vad ska du leva på jorden för om du ska vara ensam? Det finns ju ingen mening att göra saker om man inte kan dela det med någon annan.

Huset gör ju att Zana kommer få enorma problem om han ska klara allting själv. Att vara ensam är det sämsta man kan vara verkligen. Det är kanske inte något du vet nånting om som kan springa till din mamma så fort det krisar sig för dig.
Att vara helt ensam suger verkligen. Allting saknar mening i vad man gör, precis INGENTING spelar ju någon roll EGENTLIGEN!

Jag svarade kanske fel, men du skriver som en kråka o får svar som en kråka då :)

Blip skrev:
Tänk vad skönt det måste vara att vara en sådan helyllekille som dig. Du klankar väldigt gärna på vad andra tycker och tänker men bidrar inte värst mycket själv. Kanske har du aldrig haft hjärtesorg och det är väl isåfall bra för dej, men jag har svårt att ta att man ska klanka på andra som har det även om allt de tycker och säger inte är vidare rationellt alla gånger. Nä, den där muggen Zana pratade om är nog rätt medicin för dej :D

JOdå... jag jagade en tjej i tre år.. lyckades få ihop det men henne bara för att bli dumpad för en annan kille ett par månader senare så nog fan vet jag hur det är att bli grymt sårad.. jag funkade inte normalt på nästan ett halvår... ....Tappade fem kilo de närmaste veckorna eftersom jag inte käkade..

Jag har mått riktigt pissigt men jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag börjar kalla henne öknamn för att hennes känslor riktas mot en annan.
Jag skulle aldrig slå mig för bröstet och säga att JAG minsan har gjort henne till den är.. det är pinsamt, pubertalt djävla jidder som bara är pinsamt att nån faktiskt på fullaste allvar tror på....

När det är slut så har kan man inte ställa några krav. Hon har inga som helst skyldigheter oavsett hur mycket du skjutsat henne i din blingbling-bil och oavsett hur mycket du lagt ut på saker till henne...

Det finns länder där er inställning passar perfekt. Där män styr kvinnors stil, där en kvinna ska foga sig och formas av mannen... Där hon måste visa honom respekt.... Bara vraka och välja... Iran, Afghanstan, SaudiArabien...

Last edited:
För det första, Korvgubben. Jag har bara läst bra inlägg från dig hittils, men nu vet du inte vad du babblar om... Why!!! :(

Jag skiter fullständigt i om hon är en tjej, så att dra till med din sista dänga är bara idiotiskt... Om det nu var en kille jag varit tillsammans med har väl för i helvete ingen betydelse. Hon är en människa och jag också, könsdiskriminering är absolut inte min typ av grej serru...

Och att du har jagat en tjej i tre år förklarar ju en hel del om dig. Tyvärr, hon blev nog bara tillsammans med dig för din skull, det måste du väl ändå se?

Nej, mitt förhållande var allt annat än bra. Men det som gör mig så ledsen är att när saker å ting äntligen höll på att lösa sig blir man dumpad. Du förstår, bara problem. Personlig konkurs, hela tiden bara näsan ovanför vattnet, å så äntligen var vattnet så pass lågt att det knappt nådde vaderna, stranden var bara ett par skutt bort. Då lägger hon krokben på mig, ställer sig på min bål och svingar sig i land med hjälp av en annan mans hand. Kvar ligger jag, lungorna fyllda med vatten, blev räddad som tur var. Men sorgen över det hela verkar inte vilja ge sig...

(Skrev så pass bildligt talat så ingen av er ska missförstå.)

Mavve: Du verkar jävligt vettig! Du har rätt i att hon inte skulle klarat sig utan mig, hon skulle alla gånger begått självmord. Jag har flera gånger, så många att jag inte på något vis skulle ha en chans att komma ihåg alla gånger, räddat henne från sig själv. Det har ni mitt ord på... (Hennes farmor var/är så tacksam för min skull så det finns inte...)

Det hela är väldigt psykist och inte bra alls, men med tiden tog jag på mig rollen, och efter tillräckligt många år kändes det tom naturligt. Jag var inte bara pojkvän, jag var så mycket mer, och min mamma var också där för henne...

Om man älskar någon så pass mycket, att allt annat är oväsäntligt, allt du gör delar du med den personen, då vill man helst få det bekräftat...

Det är inte fel att hon gör som hon vill, som du säger, jag har ingen rätt att ens bry mig vad hon pysslar med. Men för guds skull, vänta längre med att skaffa en ny pojkvän, om inte för din egen skull så åtminstonde för den människan du dumpat. Fattar inte du det?

Jag var så jävla med på det hon sa, att hon behövde hitta sig själv, hon behövde lära sig hur man hanterar livet på egen hand, eftersom jag ju hade sett till att allt fungerade runt omkring henne, hon betalade aldrig några räkningar, allt sånt... Det var jag så jävla införstådd med så när vi skiljdes åt var jag inte ledsen, inte arg, ingenting. Bara nöjd...

Men att veta att hon efter så pass kort tid hittat en random jävla bög, som inte har en aning om hennes förflutna, inte vet någonting. Inte sett henne gråta ögonen röda. Inte fått ta hand om henne efter hon blivit psykiskt nerslagen av sin alkoholiserade mamma. Inte tagit hand om henne när hon blivit utslängd från sin faders hus. Osv in i oändligheten...

Ett sista ord till alla där ute som tänker eller kanske kommer dumpa sin partner i framtiden. Säg inte att det bara är temporärt, den psykiska terrorn din partners hjärna kommer föra mot sig själv är någonting jag aldrig skulle vilja ge någon annan, inte ens min värsta fiende...

Och alla ni andra, ge inte för mycket, det ska alltid finnas en jämn balans i alla förhållanden... Bygg inte hus på era flickvänners pappas tomter, och för guds skull låt inte husbygget ta två år av ditt liv... Att vara livegen borde höra till medelålderns mörkaste år inte 2000-talet. Jag undrar vad han skulle få rent i handen om han hyrde ut huset? 40kvadrat med sovloft. Totalt fristående, eget avlopp-vatten-el, komplett kök och wc/dusch med plats för maskintorn, och ett kontorsrum på 7 kvadrat... Jag förstörde mina leder rygg och kläder...

Snacka om sjysst, du har en unge som släpar hem en kille. Din unge kommer med förslaget att bygga ett hus till henne å hennes pojkvän på tomten. Ok säger du, men bara om ni fixar allt... Ok säger hon. Min pojkvän har redan börjat rita ritningarna, och det gjorde jag. Åkte och fick bygglov och allt sånt. Kostar en del, men tiden man lägger ner på bara pappersarbete, ni vill inte veta... Sen går åren och allt eftersom tiden går blir huset färdigare å färdigare. Nästan varje dag när du sitter å glor på teve hör du en stackars själ förtvivlat spikande/sågande/skruvande... Jag bilade bort flera kubik betong, jag grävde otroliga massor jord/sprängsten för hand. Jag valde tom att inte söka jobb ett helt år för att bättre kunna fokusera mig på bygget. Och nu sitter jag på mitt arsle hemma hos mamma... Har jag inte rätt att beklaga mig, så har nog ingen annan det heller...

Det enda jag tackar gud för är att vi inte blev med barn.

R2 skrev:
kvinnor är känslomässigt handikappade, så är det bara,

Stopp ett tag här nu... :mattias Jag har hela tiden varit övertygad om att det är män som är känslomässigt handikappade.

Hur som helst är det nog så, att det inte bara tjejer som är si...o killar som är så, utan på vissa punkter är vi skrämmande lika, bara det att vi har så jävla svårt att kommunicera. :rolleyes:

Ett tips till alla... häng inte upp livet på en partner...ska man leva resten av livet ihop så hinner man ju göra saker med sin respektive ändå. Så se till att vårda era vänner o ha egna intressen. OM olyckan skulle vara framme så har ni faktiskt ett liv kvar som går att fylla med nya erfarenheter.

Se framåt inte bakåt... och bli en Mintolux om det underlättar. :tomten

//Mad

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP