Varför ska tjejer vara så...*%&¤#"

Tjejen kommer man över men det värsta är om det är barn med i bilden. Även om det inte är ens egna men amn har levt med dem ett tag så undrar ju barnen var man är och varför det är så.

Men, oavsett vilket, det är skitjobbigt med separation.

Ja men självklart, tjejer måste ha mer bekräftelse än vad killar vill ha. Det är ju därför man hör rövarhistoria efter rövarhistoria om vilka erövringar killar har gjort.

Det är jätte svårt att bryta upp med någon man har varit tillsammans med. Men varför älta? Varför gå ner sig totalt bara för att ex:et skaffar barn med någon efter 2 månader? Det är ju endå hennes problem. Skit istället i vad ex:et gör och koncentrera på dig själv.

/Annicka

Twin skrev:
Förklara för mig hur det efter 10 år bara tar 2 månader innan man blir på smällen med en annan?

Om man inte känner för någon kanske det kommer efter 3 år, men 10 år??

För övrigt fattar ALLA att livet går vidare, men jag förstår dom som tar lite längre tid på sig att komma över ett ex. Är det verkligen så svårt att förstå trådstartaren??

En sak till, tjejer verkar ha större behov av bekräftelse än vad killar har, tror det spelar stor roll åxå...

Twin skrev:
Förklara för mig hur det efter 10 år bara tar 2 månader innan man blir på smällen med en annan?

....Vill det sig illa behöver det inte ens ta två månader... i vissafall tar det bara fyra minuter innan hon är på smällen med någon annan och det innan ni ens hunnit separera!... Så egentligen är du nog lyckligt lottad!
:hihi

Annicka skrev:
Det är ju endå hennes problem. Skit istället i vad ex:et gör och koncentrera på dig själv.

"Vilket bra inlägg" tänkte jag, vidare "...hennes profil ska jag kolla på" och då ser jag till min förskräckelse:
Miniboss på El-giganten i Infra City

Just nu känner jag för att göra en PP presentation till dig att köra på nästa säljmöte med slashasarna i er butik. :mad: :4skrika

Så ja, nu fick jag det sagt, åter till ämnet.

No offense alltså, :pannkyss

Jag undrar om vi killar kanske inte behöver lite självransakan ibland. På vissa verkar det som om tjejer har en helig plikt att behaga oss utan att få så mycket tillbaka. Typ "F-n jag hade snackat med henne i två timmar å så ville hon inte knulla med mig. Kasta bort min tid sådär..." OM dem nu vill ha lite mer uppmärksamhet så ge dem det då! Om du inte kan göra det för hennes skull så tänk egositiskt med att du i långa loppet själv tjänar på det. Hur många här kan med handen på hjärtat säga att ni ger er tjej komplimanger eller blommor?
En tankvärd sak: Min förra tjej var familjeterapeut och man har forskat rätt mycket på vad som avgör om en relation skall fungera. Det tråkiga svaret: Killen har lärt sig två magiska ord: "Yes, dear!" Gissa om jag fick höra det...

bonny skrev:
... undrar om vi killar kanske inte behöver lite självransakan ibland. ...

:rofl yeah right! lycka till att nå ut med det budskapet..
Självransakan kräver en rad förmågor:
- självdistans
- självkänsla
- ödmjukhet

.......allt för många saknar alla dessa och hur få som besitter alla tre vill jag helst inte tänka på.....

"Saker och ting är så djävla enkelt när man är bäst!" :hihi :banana

Annicka skrev:
Ja men självklart, tjejer måste ha mer bekräftelse än vad killar vill ha. Det är ju därför man hör rövarhistoria efter rövarhistoria om vilka erövringar killar har gjort.

Det är jätte svårt att bryta upp med någon man har varit tillsammans med. Men varför älta? Varför gå ner sig totalt bara för att ex:et skaffar barn med någon efter 2 månader? Det är ju endå hennes problem. Skit istället i vad ex:et gör och koncentrera på dig själv.

/Annicka

Dom killar som skryter med erövring efter erövring, dom får väl sällan den bekräftelse ni tjejer snackar om? Jag antar att du pratar om killarna som e 1 night stand material??

Dom grabbarna tar det mesta som går på två ben och det e lika snabbt tömt som det e glömt. Det kallar inte jag bekräftelse...Snarare lätta på lasten och att spriten rular!!

Nä, men det e sant att ju snabbare man kommer över ett ex, desto bättre mår man, delar din åsikt där. Men jag har ändå svårt att förstå hur man kan bli på smällen efter 2 månader när man precis dumpat killen (läs min polare) man haft i 10 år...

Gillar för övrigt inte ordet älta, vidrigt ord...(ungefär som om man ringer och hänger på exets dörr, gör man det då har man probs)

korvgubbe skrev:
....Vill det sig illa behöver det inte ens ta två månader... i vissafall tar det bara fyra minuter innan hon är på smällen med någon annan och det innan ni ens hunnit separera!... Så egentligen är du nog lyckligt lottad!
:hihi

He he he, jo jag e lyckligt sambo. Det va min polare som tyvärr blev dumpad efter 10 år!

/T

Jag förstår det inte heller att man kan skaffa barn med någon efter 2 månader som singel efter ett 10 års förhållande. Det kan finnas många anledningar. Men va det planerat så måste jag säga det att din polare har nog tur att han "blev av" med henne. Jag anser att man inte skaffar barn med någon efter endast 2 månader. Men men det är upp till varje människa.

Du har säkert rätt där, killar som skryter med sina erövringar får inte samma uppmärksamhet och bekräftelse av tjejer. Men om man som kille (normal kille) inte får den uppmärksamheten man vill ha från sin tjej så undrar jag om man säger det. Är det inte lite så att man som kille inte ska prata om sina "känslor" . hmm du kanske förstår vad jag menar :)

Till Markus: Tråkigt att du inte har blivit rätt "behandlad" i vår butik. Kom dit när jag jobbar så ska du få den hjälp du behöver :)

/Annicka

Twin skrev:
Dom killar som skryter med erövring efter erövring, dom får väl sällan den bekräftelse ni tjejer snackar om? Jag antar att du pratar om killarna som e 1 night stand material??

Dom grabbarna tar det mesta som går på två ben och det e lika snabbt tömt som det e glömt. Det kallar inte jag bekräftelse...Snarare lätta på lasten och att spriten rular!!

Nä, men det e sant att ju snabbare man kommer över ett ex, desto bättre mår man, delar din åsikt där. Men jag har ändå svårt att förstå hur man kan bli på smällen efter 2 månader när man precis dumpat killen (läs min polare) man haft i 10 år...

Gillar för övrigt inte ordet älta, vidrigt ord...(ungefär som om man ringer och hänger på exets dörr, gör man det då har man probs)

Women are a labyrint my friend!

Jag å tjejen gjorde slut för 3-4 månader sen vi var tillsammans i över 2 år. Både var ganska överens om att det var det rätta att göra. Sen nu för några veckor sen så fick jag reda på att hon strulat med nån snubbe på krogen. Jag blev sjukt ledsen .. fattar inte, jag vill inte ha henne, men jag vill inte att nån annan ska ha henne heller, bra resonemang va? :)
Tycker iofs det är helt ok efter 3-4 månader, är ändå rätt lång tid ..

Men tyvärr är det allt för många tjejer med dåligt självförtoende som inte verkar klara sig själva, har kompisar med tjejer som "inte kan leva ut dig" Och man har ju hört som självmordbenägna tjejer när förhållandet tar slut.
Självklart finns det säkert lika många killar, som visar det på andra sätt ..
Men tjejerna brukar ofta bara ta första bästa kille för att slippa vara ensam.

Det gamla talesättet: Man måste älska sig själv innan man kan älska andra.

Många killar och tjejer säger ju upp bekantskapen med sina gamla kompisar så fort man skaffar fvän/pvän, tycker är helt fel. Så blir man beroende av varandra. Så när det tar slut så kommer man krypandes tillbaka, riktigt dålig stil tycker jag.

Men är det så att ni varit tillsammans i 10 år, sen blir hon med barn med en ny snubbe 2 månader senare, så är det ju bara beklaga. Du är ju värd någon mycket bättre. Brukar dyka upp någon när man minst anar det!

//Roger

Markus skrev:
Fy fan vilka besserwissermiddagar ni måste bjudit era vänner på. :rofl
Jag förstår inte varför vi nödvändigtvis skulle behöva det. Vad är det dem säger: Som man känner sig själv känner man andra?

Thundercat skrev:
Det är väl så att den som gör slut har inte kvar några känslor för den andra. Då behöver det inte gå så lång tid emellan, men fruntimmer är extrema... :gnissla

Ser snarare att känslorna kan finnas där men man får inte ut det man vill av förhållandet...

bonny skrev:
Jag förstår inte varför vi nödvändigtvis skulle behöva det. Vad är det dem säger: Som man känner sig själv känner man andra?

Ojoj, vilken öm tå.
Trodde bara att två psykologer runt samma bord kunde bli långrandiga, men det vet ju inte jag.
:pannkyss

Det är väl inte en fråga om vilket kön man tillhör. Vissa behöver vara singel i åravis & leva i avhållsamhet efter ett sprucket förhållande, vissa hittar man raggandes på krogen första lediga helg. Det är ju bara olika sätt att bearbeta sin sorg.
Hur många är det inte som hoppar på förhållanden bara för att komma över sitt ex? Hurvida det är bra eller dåligt är upp till var och en att avgöra.
Är man ex pojk-/flickvän har man iaf inte med saken att göra.

Det jobbiga är att när bruden dumpat dig kan hon hitta tio nya på en enda kväll... Lite svårare för oss killar att hitta tjejer ute lixom...

Enda man behöver göra när man är brud är ju att porra sig, sen har man ett gäng killar efter sig... Om jag ställde mig på dansgolvet, porrdansade med bästa polarn å avslutade det hela med hett grabb-hångel så tror jag inte så många tjejer skulle vara intresserade... :D

I min situation träffade jag mitt ex när hon var 14. Det är jag som lärt henne allt som finns att veta här i livet... Jag har lärt henne allt. Hon var ganska utstött av sin egna familj, i mig hittade hon sin trygghet...

Hennes egna avskedsord: Du har lärt mig allt jag kan, du har gett mig mina vingar, nu måste jag testa dom själv här i livet... Och träffar en ny snubbe, nästan 10 år äldre inom en månad...

Jag såg till att hon hittade sin klädstil (personal-shopper) jag såg till att hon hade mat och husrum (pengar) jag fixade hennes körkort (ö-körning)...

Det var i aug förra året typ, och jag har inte släppt det... Jävla slyna (fittluder). Hon är bästa vän med min mamma å mamma min är sjuk i cancer, hon lyser alltid upp när dom ska umgås, så därför kan jag inte heller vara taskig mot henne. Och hennes jävla farsa som jag avskydde så mycket, mardrömmar å hela kittet... Mycket man får genomlida, men nästa brud ska vara perfekt. Om hon har en cp morsa eller cp farsa eller hennes liv är cp så kan hon dra på direkten...

Är nog därför killar dumpar så många brudar, men vaffan förihelvete, killar dumpar sina brudar efter en kort tid. Tjejer dumpar sina killar efter en lång tid... Jävla idioter...

Ibland tror jag att jag kommer vara singel hela fucking livet, och det skulle fan vara underbart... Pengarna på ditt bankkonto är DINA, du kan göra vad du vill, du kan köpa vad du vill, du kan träffa vem du vill, du kan äta vad som helst osv... Helvete vad underbart egentligen...

När jag var sambo tog alla pengar alltid slut nångång i mitten av månaden, nu förtiden kan jag med lätthet skyffla undan 5.000:- i månaden på sparkontot... Why?

Barrett skrev:
Det är väl inte en fråga om vilket kön man tillhör. Vissa behöver vara singel i åravis & leva i avhållsamhet efter ett sprucket förhållande, vissa hittar man raggandes på krogen första lediga helg. Det är ju bara olika sätt att bearbeta sin sorg.
Hur många är det inte som hoppar på förhållanden bara för att komma över sitt ex? Hurvida det är bra eller dåligt är upp till var och en att avgöra.
Är man ex pojk-/flickvän har man iaf inte med saken att göra.

Jag skulle vilja träffa en ny, men är alldeles för avskräckt... :död

Zana skrev:
I min situation träffade jag mitt ex när hon var 14. Det är jag som lärt henne allt som finns att veta här i livet...

Jag såg till att hon hittade sin klädstil (personal-shopper) jag såg till att hon hade mat och husrum (pengar) jag fixade hennes körkort (ö-körning)...

Det var i aug förra året typ, och jag har inte släppt det... Jävla slyna (fittluder).

Du har inte alla indianer i kanoten va?!
:kocko

....eller låtsas du bara? Du låter ungefär lika med i matchen som Brassarn och GurraSnurra när de drar igång med sina hojtrådar.... :7peta

copse skrev:
Women are a labyrint my friend!

Jag å tjejen gjorde slut för 3-4 månader sen vi var tillsammans i över 2 år. Både var ganska överens om att det var det rätta att göra. Sen nu för några veckor sen så fick jag reda på att hon strulat med nån snubbe på krogen. Jag blev sjukt ledsen .. fattar inte, jag vill inte ha henne, men jag vill inte att nån annan ska ha henne heller, bra resonemang va? :)
Tycker iofs det är helt ok efter 3-4 månader, är ändå rätt lång tid ..

Förstår exakt vad du menar. Man hoppas exet ska gå singel forever typ. Känns ändå som att jag hade kunnat ta att exet hade strulat med ngn på krogen. Men hon verkar kär upp över öronen i den här killen.
Bästa är ändå att hon hyr min gamla lya i 2:a hand + jobbar samma jobb o jag visste att jag va tvungen o ge mig fan på o kunna få det här o fungera efteråt. Måste kunna föra en dialog.
Men nu vetefan...

Visst jag lär komma över henne även om det kommer ta mkt lång tid iom att jag kommer se henne rätt så ofta :död
Fick i mig en macka idag... alltid ngt :hihi

korvgubbe skrev:
Du har inte alla indianer i kanoten va?!
:kocko

....eller låtsas du bara? Du låter ungefär lika med i matchen som Brassarn och GurraSnurra när de drar igång med sina hojtrådar.... :7peta

...Jag kan fan inte släppa att du verkar vara på riktigt?! ...Snälla säg att du skojar?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti