Varför SH-tröja?

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date

Varför har du en SH-tröja?

• Antal röstningar
    0
Jag brukar köpa en för att sponsra SH.com och sen använder jag tröjan när jag leker byggare Bob. Jag brukar inte åka med tröjan på mig, det är ju pinsamt att alla ska se vem som kör om dem.

förutom det där med att det är smart vid gruppkörningar så är det rätt nice att ha tröjan på krogen som någon nämnde.

Men sen över huvud taget är det väll att man gillar att stå för att man tillhör sporthojåkar-"släktet"(eller vad man ska kalla det för) och allt man förknippar det med. Lite att man är en "leva livet" människa kanske? Hoppas iaf jag att folk förknippar det med.

Men orka att folk ska ta det där med slogan så seriöst. Visst att vissa slogans kanske är lite mer omogna än andra, men andra kanske gör töntiga slogans med flit för att skämta med sig själva. Då man pluggat mycket multimedia(mest ljud iofs) så skaffa jag har en nördig slogan men det var jag väl medveten om:tungan

Är SH-tröjan lättare att tvätta än en vanlig?

Underhållande? Jag var tvungen att hämta min skäms-kudde när jag satt och läste några.

Nja, tycker nog bara sh-tröjjan fyller en funktion när man kör samåkning. Har en fin helsvart jag gärna använder annars :)

så är det rätt nice att ha tröjan på krogen som någon nämnde.

Va nog jag som nämnde krogen, men inte i samband med något positivt :mattias

Last edited:
Jag tycker iaf att det är lite kul när man ser folk med sporthoj-tröja. Kollar alltid lite extra för att se om det är ett nick man känner igen. sen om det är ett symptom på att jag inte fick vara med i ett kollektiv som liten eller inte låter jag vara osagt.
Slogans skulle man ijufs kunna skippa dock, skäms omåttligt över min vilket leder till att den inte används.

Inte sjutton vill man vara spårbar när man är ute och kör :confused: Räcker med att grannarna känner igen cykeln :gnissla

Jag har en gammal Storno Service-tröja [1] utanpå om det blir kyligt istället.

[1] För oss som hade mobiltelefon på 80-talet...

Va nog jag som nämnde krogen, men inte i samband med något positivt :mattias

Ok, det jag tänkte kan vara positivt med tröjan är väll att om det är något från SH där eller om det är någon som är intresserad av motorcyklar så brukar de komma fram och prata när de ser tröjan, vilket brukar vara trevligt.

Det är kanske lite som att ha en bandtröja, klädstil, tatuering eller percing. Den visar vad du gillar och på så sätt kan folk få en bild om hur du är. Sporthoj förknippar jag med att "leva livet", och det vill jag gärna att folk ska förknippa mig med, då jag tycker jag är en kille som gillar att "leva livet".

Sen hur många som inte kör hoj som förknippar det med det är ju en annan femma.

Jag brukar köpa en för att sponsra SH.com och sen använder jag tröjan när jag leker byggare Bob. Jag brukar inte åka med tröjan på mig, det är ju pinsamt att alla ska se vem som kör om dem.

Ja, skulle jag mot förmodan köpa en tröja skulle den hamna i garaget att skruva i. Jag ger blanka fan i om skinnstället blir smetigt av döda flugor och åka runt med nån löjlig slogan på ryggen är inte min grej. Jag gillar inte gruppkörning nåt vidare heller...

Jag vet inte, men en SH-tröja på krogen måste vara århundradets jagskulleköraihjälmigdirektmagnet...?

Last edited:
Ja, skulle jag mot förmodan köpa en tröja skulle den hamna i garaget att skruva i. Jag ger blanka fan i om skinnstället blir smetigt av döda flugor och åka runt med nån löjlig slogan på ryggen är inte min grej. Jag gillar inte gruppkörning nåt vidare heller...

Jag vet inte, men en SH-tröja på krogen måste vara århundradets jagskulleköraihjälmigdirektmagnet...?

nä här var det inte någon fråga om något jävla "sporthojskollektiv"!:hihi

Samtidigt som brudarna förundras över hur modig man är som kör 2-hjuling.

Jag kunde inte sagt det bättre själv! :klappar

Blir skinnstället smetigt av flugor så kör man för sakta, de ramlar av vid rätt hastighet :gnissla
Slogans har jag aldrig förstått mig på, är det för att vara tuff eller? Vet inte ens om jag har någon, hoppas inte det åtminstone.

Har ingen SH tröja men tycker det är skitbra när andra har det, speciellt på onsdagsgazzet o på torsdagsträffarna. Kommer nytt folk konstant och har svårt att komma ihåg alla plus att dom flesta presenterar sig med sitt namn inte nick. Så man vet inte vem man pratat med i verkligheten och på forumet.

Har en svart hoodtröja som vi tjejer själva har skaffat, The Pink Ladies. Mitt nick står på vänsta sidan i normalstor text.

Orka lägga energi på att bry mig varför folk har en SH tröja. Finns ju poatiströjor och alla andra klubbtröjor, d e väl ungefär samma princip. :tummenupp

Underhållande? Jag var tvungen att hämta min skäms-kudde när jag satt och läste några.
Det är faktiskt lite skevt att man kan rodna och skämmas å andras vägnar. Men det kanske är vi som inte har förstått att det hela faktiskt är ett försök i att slå världsrekordet i självironi?

"Det är inte jag som sitter i bur"

Mamma tror jag spelar golf

Keep Staring At Me, I might do a trick!

Kör jag under 110 Km/h så väck mig

Och du tyckte din bil gick bra?

Diablos are from Hell, and please go back where you came from!

Fast jag måste krypa till korset, för den här var ganska bra:
Palme sköt först

Visst är den det. menade ju givetvis att "en tröja" är lättare att tvätta än stället.

Och jo, jag står fast vid att det är underhållande att kolla på vad folk skriver för konstigheter.

Tröjor värmer inte, den som hade påstått det i början av april när jag hjulade ned mot Gelleråsen 05.00 hade åkt på en duktig snok-propp. :hihi

Och så jävla svårt är det inte att hålla efter skinnstället om man inte vill åka med knaperstekta flugor på't - alltså kvarstår grupptillhörighets-grejen, och den köper jag. :)

Det vore fasiken rätt praktiskt när det är större grupptillställningar, men åker jag i posörställ så inte åker det på någon tröja över. :fakta :hihi

/J

Tröjor värmer inte, den som hade påstått det i början av april när jag hjulade ned mot Gelleråsen 05.00 hade åkt på en duktig snok-propp. :hihi

Och så jävla svårt är det inte att hålla efter skinnstället om man inte vill åka med knaperstekta flugor på't - alltså kvarstår grupptillhörighets-grejen, och den köper jag. :)

Det vore fasiken rätt praktiskt när det är större grupptillställningar, men åker jag i posörställ så inte åker det på någon tröja över. :fakta :hihi

/J

När jag åkte R1a i vintras så värmde tröjjan lite ialla fall :gnissla -2 04:00 mitten av november :huvet

/J

Det beror väll på om man har tröjan innanför eller utanför stället:fakta

Personligen är det för att visa folk att jag är hojintresserad, samt för att andra SH-medlemmar ska känna igen mig på vägarna. :tummenupp

För det första tycker jag allternativen va rätt kassa att välja på... :(

Jag har min tröja för att den är bekväm, jag hatar att köpa tjocktröjor överhuvudtaget och jag hatar att ha dom på mig. SH tröjan funkar dock, den fyller sin funktion. Då ska tilläggas att jag har en av de äldre modellerna som faktiskt va väldigt tjocka och bra:)

Sen tycker jag det är kul ex på mässorna "känna igen" folk som man kanske pratat med på sh, eller folk som man kanske stört sig på eller skrattat hejdlöst åt. Jag uppskattar att folk vågar stå för vilka dom är (om "nick" nu kan klassas som det) och det gör man väl ändå rätt mycket när man skriver i samma namn som man har på tröjan?!?!

Jag har oftast på mig min tröja när det är ex mässan, fester, lelle mm... men jag har den även utanpå skinnstället om det är lite kyligare ute eller om vi ska göra nån gemensam grej :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg