Varför SH-tröja?

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date

Varför har du en SH-tröja?

• Antal röstningar
    0

Smagatusk

Guest
I ett inlägg jag läste tidigare idag var det en som förundade sig varför folk överhuvudtaget vill trä på sig en SH-tröja. Vad han menade exakt vet jag inte, om det var pga att diskussionen spårade ur eller om det var rent allmänt, men det fick mig att börja tänka... Varför?

Jag för min del skulle aldrig någonsin gå runt i en SH-tröja, just för att det känns lite lame-ass wannabe. Kan förstå att moderatorerna gör det för reklamen, men ni andra? Att gå runt med sitt nick och en slogan som av de man läst, är så dåliga att de inte ens skulle platsa på den mossigaste bumperstickern är för mig en gåta.
Jag hittade en keps jag hade när jag var typ 8 år, "FD värsting, nu ännu värre". Jag skäms än idag. Och det är den typen av slogan många vuxna bär på sin tröja idag. Varför?

Har jag missat nå´t? :va

Last edited:
Fattas ju röstningsalternativ!

: Vet inte!

: Grupptryck

: Vill sponsra Swedie

: Känner mig tuff

: fick aldrig vara med i vare sig fotbolls eller hockeylag och tar igen det nu

: trodde man fick :ligga när man hade en sån

Fick du inte det då? :D

För mycket!

Så jag lånade ut tröjan en längre tid till ett olyckligt kvinns... men det blev nån slags "tvärtomeffekt" :va så det verkade tydligen inte som det berodde på tröjan trots allt.... ;)

Vet inte: Man är trög

Grupptryck: Man är trög

Sponsra Swedie: Alt 2

Känner mig tuff: Alt 4

Fotbolls/hockeylag: Man är kass och omåttligt dum om man försöker ta igen det med en SH-tröja

Ligga-alternativet: Alt 1, 3, 4 + :död

:D

Last edited:
För mycket!

Så jag lånade ut tröjan en längre tid till ett olyckligt kvinns... men det blev nån slags "tvärtomeffekt" :va så det verkade tydligen inte som det berodde på tröjan trots allt.... ;)
Det kan ha med vilken slogan du hade på tröjan att göra. Slogans som t ex "Maxat med hår på bröstet." eller "Välsignad med stor kewk!" kanske inte passar på ett kvinns om hon jagar ligga? :gnissla

Samt:

: Har ingen sh tröja

Visst kan det väl vara en kul grej att tillhöra ett "hojkollektiv" där man är någon och blir lätt att känna igen vid samåkningar och dyligt,det köper jag.
Att ha tröja utanpå stället för att inte frysa eller få en massa otäcka insekter på det,det kan jag kanske köpa.
Men att ha sitt nick på ryggen,köra hoj som ett mongo eller va kaxig och dryg på internet och sen glida runt i trafiken,glad och nöjd med det,det känns lite sådär.

Tycker en tröjja med sitt nick är praktiskt vid samåkningar. Kan ju ha att göra med att jag är totalt ansiktsblind :gnissla Sen måste jag hålla med kritiken kring vissa mindre bra slogans vilket ledde till att jag skippa slogan helt :) Sen har jag sett folk springa på krogen mm med tröjjorna och det är ju också ett användningsområde kanske..

Men när man sitter massa folk på nätet och snackar och sen ska köra samåkning mm så är det ju smidigt att det står namn på de man inte känner igen :tummenupp

Jag gillar att ha tröja över stället. Det känns roligare att ha en Mc-relaterad tröja.

Jag förstår inte att folk orkar ha problem med det.

Jag gillar att ha tröja över stället. Det känns roligare att ha en Mc-relaterad tröja.

Jag förstår inte att folk orkar ha problem med det.

Om du syftar på mig så har jag inget problem med att du har tröja. Uppenbarligen är det kanon vid samåkningar. Var väl ungefär en så´n saklig förklarling jag sökte.

Som någon skrev så är det smidigt vid samåkningar, samt lättare att tvätta av insekterna från tröjan än stället.
Dessutom är det ju riktigt underhållande och se vad folk skrivit på sina tröjor! :tummenupp

Ja får ligga hela tiden pga tröjan, synd bara att det alltid händer på någon lastbils parkering:skrämd

...funderar på att ha en neutral tröja/hoodie istället...just för att inte bli igenkänd. folk lägger så mycket värderingar och skit i ett nick. sen händer det nångång att även jag kör som ett mongo och då är det bra att farbror batong inte vet vem som kör just den gixxern...

Ja får ligga hela tiden pga tröjan, synd bara att det alltid händer på någon lastbils parkering:skrämd

...det lär nog inte lastbilschaffisen tycka :brynad

Last edited:
Det är bra fråga. Måhända att det faktiskt finns en nytta, men de slogans som majoriteten drar sig med är ju bland det töntigaste som har skapats. :lol

Det är bra fråga. Måhända att det faktiskt finns en nytta, men de slogans som majoriteten drar sig med är ju bland det töntigaste som har skapats. :lol

ja, i den sk. 'verkligheten' är det så.

men härinne på sh, som kan jämföras med en lätt inavlad grisuppfödare från alabama, är det snudd på nobelpriset i litteratur :rolleyes:

Som någon skrev så är det smidigt vid samåkningar, samt lättare att tvätta av insekterna från tröjan än stället.
Dessutom är det ju riktigt underhållande och se vad folk skrivit på sina tröjor! :tummenupp

Är SH-tröjan lättare att tvätta än en vanlig?

Underhållande? Jag var tvungen att hämta min skäms-kudde när jag satt och läste några.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg