Varför postar jag det här?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Hej, jag heter Ilmer och är 15 år. Jag vet inte vad jag ska välja för färg på mina shorts och jag vet inte heller hur man kysser en tjej. Kan inte nån på det här mc-forumet berätta hur man gör? Jag har dessutom svårt att koka potatis, hur gör man egentligen, kan ni inte posta era bästa recept. Vad ska jag köpa i julklapp till min mamma? Vilken blomjord är det mest näring i? Hur många jordnötter får det plats i en hink? Vad händer om man slickar på en kraftledning?

Snälla hjälp mig alla mc-lirare här. Schyrra?

Du ska nog vända dig till Farbror-Barbro istället! ALLA behöver en ny ljudanläggning!! :D

Henkka skrev:
Du ska nog vända dig till Farbror-Barbro istället! ALLA behöver en ny ljudanläggning!! :D

Jaa det är sant duuu...
duu... det finns ingen genväg till bra ljud, seså... ge pappa en ny anläggning så slutar han nog komma till dig om nätterna :tungan

Shorts skall vara gröna.
För att kyssas pillar man liksom in tungan.
Är det nypotatis skall dom inte koka så länge, kanske tio minuter. Vinter potatis kokar drygt dubbelt så länge, men använd en sticka för att kolla när dom är klara. Använd salt i vattnet.
Mammor vill ha saker du gjort själv, prova med en teckning.
Weibull gör bra blomjord, men tänk på att vissa växter skall ha näringsfattig jord och andra skall ha med mycket näring. Den med näst näring är inte alltid bäst.
Lite olika med jordnötterna, men runt 3400 får det plats i en hink. Kolla noga i instruktionsboken först så att du inte häller i för mycket!
Du skall undvika att slicka på kraftledningar, om du inte står på plast. Tänk på att försäkringen inte täcker detta!

Ja, varför svarar man likt en idiot på alla jävla frågor?

knark och potatis är satans verk.

Se själv:
potatis.jpg

knark.jpg

Så blir man:

Bifogat

• CIMG0620 (Small).JPG
    CIMG0620 (Small).JPG
    38.2 KB · Visningar: 200
eisbaer skrev:
Nae, jag hade faktiskt en baktanke med den här tråden.
Trådarna som liknar det du beskriver brukar få rätt så mkt kritik ändå, i själva trådarna alltså. Och använder du sökfunktionen så ser du att trådar som klagar på OT-trådarnas OT:ighet är rätt vanliga. Rymdings klagan över klagandet-tråd mer orginell:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44745

Nu är frågan om jag klagade på att det postas OT-saker här eller om jag mest ville påpeka hur tragiskt det är att posta vissa saker. Jag vet inte men potatis är gott.

eisbaer skrev:
Vilken blomjord är det mest näring i?
Att bara titta på näringsinnehållet i blomjord är ett vanligt nyörjarfel. Alla blomjordar på marknaden innehåller tillräckligt med näring för att tillfredsställa 99,9% av krukodlarna och deras växters behov. Det man först skall titta på är vad man skall ha blomjorden till. En kaktus t ex vill ha torrare och magrare jord än en pelargon, en rhododendron vill ha surare jord än en fikus osv. Det är inte vilken jord du har utan vad du gör med den jord du har som är viktigt.

När du bestämt vilken jord du vill ha är det dags att gå till en välsorterad trädgrdshandel. De har olika blomjord till olika blommor och användningsområden. Vilken som är bäst för dig kan ingen annan än du själv svara på. Testa helt enkelt och köp den du trivs bäst med. Den som bäst svarar mot dina blommors behov. Bry dig inte om vad andra har för jord. De kanske vattnar oftare än du, har ljusare fönster osv.

Ett tips är dock att du undviker den billigaste jorden eftersom den ofta packar ihop sig, vilket gör det svårt för blomrötterna att andas. Det blir som en klump i krukan och det säger sig själv att ingen blomma trivs i en klump. Blanda gärna i lite lecakulor också så jorden blir luftigare.

Lycka till med ditt blomjordsinköp. Krukodling är så roligt att du säkert kommer att bli jättenöjd oavsett vilken jord du köper :tummenupp

Edit: självklart kan du krukodla din egen potatis på balkongen.

eisbaer skrev:
Hej, jag heter Ilmer och är 15 år. Jag vet inte vad jag ska välja för färg på mina shorts och jag vet inte heller hur man kysser en tjej. Kan inte nån på det här mc-forumet berätta hur man gör? Jag har dessutom svårt att koka potatis, hur gör man egentligen, kan ni inte posta era bästa recept. Vad ska jag köpa i julklapp till min mamma? Vilken blomjord är det mest näring i? Hur många jordnötter får det plats i en hink? Vad händer om man slickar på en kraftledning?

Snälla hjälp mig alla mc-lirare här. Schyrra?

Förstår vad du menar... verkar ju som 70% av alla som hänger här enbart skriver i OT....
www.sportofftopic.com

triple skrev:
Lite olika med jordnötterna, men runt 3400 får det plats i en hink. Kolla noga i instruktionsboken först så att du inte häller i för mycket!
QUOTE]

Det går då iaf i miiiiiinst 3600st i en blå hink, för det har min brorsa sagt o han är jättestor, så de så....

triple skrev:
Det går då iaf i miiiiiinst 3600st i en blå hink, för det har min brorsa sagt o han är jättestor, så de så....

twinner skrev:
Och för att lätt bli uppfattad som den tonåring man är så kan man använda översättaren.

http://www.angelfire.com/indie/lunarizer/
Så här? ;)

hej, ja hEtej ILmer å e 15 år...... *skrattar* typ jA vet inte vA ja zKa välJa FöJ Färg på mInA zhORtZ å ja Ba veT inte hELlEj huj typ MAN KyzzEr en tJEj... *ler* kaN INTe NåN typ på d häj mc-fOrumet berätta hur mAn typ gÖJ?????? ja har dEzzUtom zVåRT Att Koka typ potatiz, hUr gör man egenTLIgeN, Kan Ni inte pozta Eja BäZTa jEcePt. azzå va Zka ja köpa i JuLklApp te min MaMma? vilkEN typ blOmjord e d mezt näring i? Azzå hur mÅNga jordnÖttEr Fåj d platz i en Hink???? azzÅ va häNDeR om man zlikKaR på En typ kraFTleDninG? typ azzÅ

znÄlla hjÄLp mej alLa Mc-lIrare typ här...... *ler* zcHYrja????? *skrattar*

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...