Varför kommer jag inte sist..

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Se här, det är inte roligt mot såna där skurhinkar å annat som bara yyyylar..

powercurve.jpg

/B

Färre öl så står farbror på pallen :D

Bifogat

• 2004_0725_041739AA.JPG
    2004_0725_041739AA.JPG
    67.2 KB · Visningar: 88
Du råkade inte få förklarat vad "SAE: 1.01" betyder? Jag såg en körning med "SAE: 0.98" i texten, och antog att om man multiplicerade resultatet med denna siffra så får man rasket i SAE hp. Men det verkar inte vara så enkelt. Föresten är det SAE eller DIN som kurvorna visar?

#Olsson# skrev:
Du råkade inte få förklarat vad "SAE: 1.01" betyder? Jag såg en körning med "SAE: 0.98" i texten, och antog att om man multiplicerade resultatet med denna siffra så får man rasket i SAE hp. Men det verkar inte vara så enkelt. Föresten är det SAE eller DIN som kurvorna visar?
Ingetdera.

Det visar Bakhjulshästar.

#Olsson# skrev:

"SAE:1.01" det är väl korrektionsfaktorn som datorn själv räknar ut beroende på lufttemp å tryck kan jag tänka.

Jo, SAE-pållar är det nog allt, i Schneiders bänk, Upplands Väsby

/B

Höörrerrruu, din nedrans Ducce flyger ju ur Torparn klart fan ingen hänger med då. Dom där siffrorna är rena rama bluffen... :D

Bj.O.rn skrev:
"SAE:1.01" det är väl korrektionsfaktorn som datorn själv räknar ut beroende på lufttemp å tryck kan jag tänka.

Jo, SAE-pållar är det nog allt, i Schneiders bänk, Upplands Väsby

/B

OK, så slutresultatet påverkas alltså EJ av dåligt temp- o tryckförhållanden? Med korrektionsfaktor etc kompenseras det. Typ? M a o kör man två tester, två olika dagar med "bra" och "dåligt" väder - så får man likvärdigt resultat?

amullo skrev:
Ingetdera.

Det visar Bakhjulshästar.

Jag tror SAE och DIN även är relevant för bakhjulshästar. Vad skilnaden är vet jag inte. (trots alla trådar om detta :D Och som tidigare sagts, så var SAE vanligt på jänkarbilar förr. Vev och utan kringutrustning, typ servo, generator etc. På MC verkar det vara helt anorlunda dock. (inbillar jag mig)

#Olsson# skrev:
... M a o kör man två tester, två olika dagar med "bra" och "dåligt" väder - så får man likvärdigt resultat?
Så ska det åtminstone vara men jag undrar om alla bänkar hanteras på rätt sätt? (om man nu kan manipulera detta)
Läget är ju att den bänkarsnubbe som får ut mest hk antagligen har lättare att få jobb. Med andra ord finns risken att den som har klent med jobb gärna "lurar" bänken att det är lågtryck så att nuffrorna räknas upp mer men jag hoppas att våra firmor är seriösare än så.

Notera att detta inte gäller den specifika bänkning som tråden handlar om, detta var ett mer generellt inlägg.

Robban_C skrev:
Så ska det åtminstone vara men jag undrar om alla bänkar hanteras på rätt sätt? (om man nu kan manipulera detta)
Läget är ju att den bänkarsnubbe som får ut mest hk antagligen har lättare att få jobb. Med andra ord finns risken att den som har klent med jobb gärna "lurar" bänken att det är lågtryck så att nuffrorna räknas upp mer men jag hoppas att våra firmor är seriösare än så.

Notera att detta inte gäller den specifika bänkning som tråden handlar om, detta var ett mer generellt inlägg.

OK, jag hajar :tummenupp

Men det vore ju sådan skandal om det kom ut att någon "fejkar". Om man investerar i en bänk tänker man nog långsiktighet. Det vore ju graven om någon fick fejk-rykte över sig. Men man vet ju aldrig :hihi

#Olsson# skrev:
... Det vore ju graven om någon fick fejk-rykte över sig. Men man vet ju aldrig :hihi
Japp. Tror jag också. Men som sagt, man vet ju aldrig.
Dessutom så vet inte jag om det är möjligt att testa. Men sånt brukar ju oftast gå att komma förbi. :hihi

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back