Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mattias skrev:What's that hangin' in yer groin, maaaan?
oFFkeFF skrev:Du sitter förmodligen fel...
Här flyttar jag över en hel del av kroppen, skulle väl kunna lägga cykeln någon grad till, men då går stövlarna/fotpinnen i. Tycker inte jag vinklar ut benet nåt särskilt heller.
![]()
musse skrev:Fortare för vem ? för dig !Känns inte direkt vetenskapligt utvärderat.
Är det inte så att Supermotard från början var sagt att 80% asfalt och 20% grus men då crosspojkar i Sverige ammanat motard så är fördelningen mer åt andra hållet? Visst styr bantillgången detta men ger fördel crosskörning. Man kan tänka sig att med 80% asfalt skulle man vinna mer på knähäng.
oFFkeFF skrev:Här flyttar jag över en hel del av kroppen, skulle väl kunna lägga cykeln någon grad till, men då går stövlarna/fotpinnen i. Tycker inte jag vinklar ut benet nåt särskilt heller.
![]()
bmwjohan skrev:bara för att det är så mycket snack om knäskrap så försökte jag lite idag. jag körde en jävla massa varv på några småvägar. jag fick inte i ett knä en enda gång. jag skrapade fot några gånger men inte mer.
jag fick dock flera gånger så att framdäcket kasade och hoppade/studsade lite i kurvorna. blir det så när man lägger ner lite mer eller gör jag något fel?
jag vill ju mycket hellre att bakdäcken ska kasa ut ett spår utanför![]()
Nyteknik skrev:Snygg bild! Vem fotade?
![]()
Nu är det inte så att jag är en förespråkare för att supermotadsnubbar skall börja knäskrapa utan åkstilen kommer nog beroende på förarens bakgrund. Och jag vet att ni inte kör på låååånga fina snabba kurvor rr-banor och tror inte att rr-snubbar skulle sätta motardeliten på plats bara för de är knäskrapsbenägena. Helt klart är väl att motarden har plockat mer förare från motocrossen än från roadracingen och det jag säger är att om mer rr-snubbar skulle intressera sig för motard så skulle nog körstilen vara annorlunda, hoppas jag att du förstår. Plus att om motardtävlingar skulle ha 80/20 skulle det betyda att på en bana på 3km skulle 600m vara grus och hopp vilket ger en snabb asfaltsförare 2400m minus 100m rullgrus "knäskrapsstila" på.rejser skrev:att nån duktig rr-gube skulle kunna köra skiten ur hela motardeliten(rimmade ju) på tex geléåsen med knäskrapsstilen är mycket troligt.
MEN nu kör vi inte motardtävlingar på rr banor med låååånga fina snabba kurvor utan det är ofta 100km/h till tvärnit och kurvor med en radie på 5 m, blanda sen in lite rullgrus i asfaltkurvorna och ett hopp så förstår du att det inte funkar med knäskrap.
musse skrev:...och tror inte att rr-snubbar skulle sätta motardeliten på plats bara för de är knäskrapsbenägena. Helt klart är väl att motarden har plockat mer förare från motocrossen än från roadracingen och det jag säger är att om mer rr-snubbar skulle intressera sig för motard så skulle nog körstilen vara annorlunda, hoppas jag att du förstår...
Jag läste rätt men ville inte att detta skulle urarta i vem som är snabbast vi eller ni typ !! Och vill inte jämföra rr med motard bättre eller sämre. Båda får plats i vårt motorfattiga landrejser skrev:nu läste du nog lite fel...jag skrev ju att det var mycket troligt att en rr-snubbe skulle köra ifrån många duktiga cross/motard åkare på en stor rr eller gocart bana pga bättre kurvhastighet och spårval.
jag tror inte att det hjälper om vi tog topp 10 i nån rr klass och lät dom köra i motard sm istället, några skulle säkert försöka köra med knäskrap till och börja med iaf.
men det funkar inte på de små ofta tillfälliga banor vi kör på helt enkelt.
om vi gör en 500m lång grusslinga istället för startrakan på gelleråsen och resten av banan som vanligt och tar samma topp 10 rr-förare så skulle det garanterat vara med ett gäng knäskrapande dårar i topp.
tyvärr ,eller som tur är för oss med crossbakgrund kanske, så finns det inga sånna motardbanor![]()
oFFkeFF skrev:Bengt Johannesson tog den på sviestad.
annan bild som canoly tog på ett najs skraap..
![]()
Nyteknik skrev:Fräck hjälm! Kasserad?
oFFkeFF skrev:Du sitter förmodligen fel...
Här flyttar jag över en hel del av kroppen, skulle väl kunna lägga cykeln någon grad till, men då går stövlarna/fotpinnen i. Tycker inte jag vinklar ut benet nåt särskilt heller.
![]()
Hulken_1 skrev:Här är någon i 250R finalen på Sviestad i år som lutar lite mer.
Börjar han närma sig gränsen för ett nedlägg utan att tappa greppet?
Jepp, ut ur esset!Nyteknik skrev:Grymt! Det är Magnus Fransson. Men inte är det väl Sviestad?
Nyteknik skrev:Grymt! Det är Magnus Fransson. Men inte är det väl Sviestad?
Hulken_1 skrev:Jodå ett fett nedlägg.
Bilden är tagen i essets högra kurva (RoLLER- och Hulken-kurvan)![]()
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |