Varför inte mångkultur?

Ja, varför ska Sverige gå tillbaka i tiden?
Om man menar som ett gammalt feodalsamhälle så är vi ju redan på väg tillbaka, osäkert vilka som är landsherrar bara.

Vad Islam och muslimer har med det att göra frågar jag mig också?

Jag vet inte vad du syftar med feodalsamhälle så jag låter bli att kommentera det.

Däremot är det väl inte så svårt att se ökad invandring av praktiserande muslimer leder till ett samhälle där islam får mer inflytande?

det där behöver du inte oroa dig för, numera är regeringen den största "smugglaren", migrationsverkets personal ser till att själva åka ner till olika läger runtom i afrika och handplockar de somalier de vill välkomna till sverige, hur urvalsprocessen går till vet jag inte, men jag tycker att verkar förfärligt på vilket sätt våran regering har gett klartecken att bedriva människohandel på detta vedervärdiga sätt!

edit: källa är på väg, ska bara in på miggans hemsida å leta upp artikeln:tummenupp

Är det kvotflyktingar du syftar på?

Jag vet inte vad du syftar med feodalsamhälle så jag låter bli att kommentera det.

Däremot är det väl inte så svårt att se ökad invandring av praktiserande muslimer leder till ett samhälle där islam får mer inflytande?

Här har du en någotsånär färsk lista på ursprungsländer varifrån folk invandrar till Sverige:
1. Sverige
2. Irak
3. Polen
4. Afghanistan
5. Somalia
6. Kina
7. Thailand
8. Danmark
9. Tyskland

Källa: Migrationsverket

Jag tror du lugnt kan fortsätta gå till kyrkan varje söndag. Problemet är bara att frälsa andra så du får sällskap.

En annan avpixlarskröna är det där om att vi "ickemuslimer" snart kommer att vara i minoritet.
Migrationsverket för ju av naturliga skäl ingen statistik över individers religiösa tillhörighet så jag tog mig friheten att göra en högst ovetenskaplig matematikövning.

Jag tog helt enkelt statistiken för 2011 och tog siffrorna för alla de länder från vilka mer än 500 personer fått uppehållstillstånd. Det blev 79470 personer från 43 ursprungsländer.

Därefter gjorde jag den högst ovetenskapliga manövern att markera de länder där muslimer är i majoritet.
Till eventuella statistikers stora fasa gjorde jag därefter så enkelt att jag räknade fram antalet muslimer baserat på antagandet att ALLA invandrare från dessa länder är just muslimer.
Att det flyr hit kristna egyptier o.s.v. struntade jag i utan i denna lilla övning fick ALLA med ursprung i muslimska länder bli muslimer. Punkt.

.....och vad blev det då när man summerade det hela:
Nästan 30.000 av de nästan 80000 invandrade "är" muslimer.

Det är ju lätt att räkna ut att antalet muslimer ökat men då de inte är i majoritet ens i denna ytterst ovetenskapliga beräkning så känns risken för att "vi" skall bli i minoritet ganska avlägsen.

Du verkar läsa den sidan på daglig basis, är det en av dina favoriter kanske?

"Avpixlare" är ett sätt att resonera och debattera och en titel man förtjänar.. Det handlar inte om att ha besökt sidan oavsett hur regelbundet på samma sätt som att ordet "fjortis" är reserverat för fjortonåringar eller att bondläpp inte passar alla bara för att de bott/bor på en gård på landet....

:krama

Du & crossniklas verkar ha köpt hela paketet med hull och hår och tagit retoriken, slagorden och epiteten till ditt hjärta.

Last edited:
Ungefär dom epiteten Batikhäxa och Multikulti-kramare och Blockflöjtare då?

Huvudet på spiken. :)
Jag tror f.ö ni vinner epitetstävlingen med åtminstone 20-1 när det gäller epitetsfrekvens i de egna inläggen.

Last edited:
Ja, baserat på dina uttalanden så drog jag slutsatsen att du var mindre begåvad än snittet.
Fast vad vet jag, du kanske är Herr Doktor Ingenjör och bara har åsikter som jag anser vara korkade och verklighetsfrånvända. Men det är ju en definitionsfråga och du anser säkert samma sak om mig.

Personligen bryr jag mig inte.

Vad är det som är SÅ JÄVLA FARLIGT MED INVANDRARE?

*Ridå*

:glömdet

Konstigt att det måste byggas så mycket nya fängelser i Sverige..... hur kan de komma sig..... fast det innebär ju att det blir flera jobb i Sverige..... fast man nämner ju inte gärna att det kostar 80-100kkr/månaden att ha en intagen på svensk sluten anstalt.... :fakta

Snacka om glashus när du själv har suttit i fängelse. :rofl

Hur många hundra tusen kostade din vistelse?:7peta

Sist vi provade på mångkultur blev vi kristnade.....
Den här gången kanske vi blir muslimade, hinduade, eller kanske katolikade eller hemska tanke kommunistade.
Fast förra gången såg de som bestämde en klar fördel med att byta religion, kung av Guds nåde etc. Lite svårare att hävda det idag kanske.

Varför mångkultur inte funkar, tja med olika världsåskådningar som ska samsas blir det lätt konflikter, speciellt när de olika kulturerna hävdar att just deras åsikter och värderingar är den enda rätta och att alla som är av avvikande åsikt bör brännas på bål eller sprängas i bitar.

Lite som i nästan varenda tråd här på SH där rena skitsaker diskuteras kan leda till personliga påhopp, ilska och osämja. Jag menar om vi inte ens kan diskutera trivialiteter utan att bli osams, hur kan vi då förvänta oss att det skall funka när saker som viktiga för olika individer skiljer sig radikalt åt?

Last edited:
Sist vi provade på mångkultur blev vi kristnade.....
Den här gången kanske vi blir muslimade, hinduade, eller kanske katolikade eller hemska tanke kommunistade...

...med olika världsåskådningar som ska samsas blir det lätt konflikter...

Är vi inte redan kommunistade?

Vet inte vad du har för världsåskådning men jag antar att du är ateist eller kristen så min fråga blir således, har du svårt att samsas med kristna människor? Eller med ateister?

Inom islam finns inte demokrati, lika rättigheter, olika åsikter m.m.

Varför ska Sverige gå tillbaka i tiden?

Och du har läst Koranen så du vet det? Eller har du lyssnat nån "smart" kille med taskig hårväxt som påstår saker på youtube kanske!?

Koranen är betydligt mer tolerant än bibeln om vi ska hårdra saker. Vad det hela handlar om är kultur och politik. Det har INGENTING med politik eller religion att göra.

Vissa våldtar i guds namn, andra gör det i Allahs. Det betyder på intet sätt att det är vad bibeln eller koranen faktiskt talar om.

Är vi inte redan kommunistade?

Vet inte vad du har för världsåskådning men jag antar att du är ateist eller kristen så min fråga blir således, har du svårt att samsas med kristna människor? Eller med ateister?

Ateist, har väldigt svårt för religösa människor, oavsett religion. Ateister som predikar sin ateism som en religion har jag också jävligt svårt för. Men jag anpassar mig efter umgänget och ser inget skäl att slå någon på käften för att de har en annan världsåskådning än jag har.

Poängen är väl att när människor som öht inte har något gemensamt, inte har gemensamma mål, eller t.o.m är fientligt inställda till varandra tvingas leva tätt inpå varandra uppstår konfliker.

Vad vi behöver är något som enar alla i Sverige, traditionellt brukar det ju vara ett litet krig (Argentina-England t.ex) vara en populär åtgärd, men av lätt insedda skäl (vi åker på spö om vi invaderar ett Nato land och vad fan ska vi med Finland till?) så är det inte praktisk genomförbart.

Främlingsfientliga krafter försöker ju demonisera just muslimer i ungefär samma syfte, ena oss (pursvenskar antar jag) mot dem, ungefär som Nazisterna såg till att demonisera judarna i Hitler-Tyskland. Historiens dom angående den manövern har ju varit rätt hård så det vore nog bra att undvika det misstaget igen... Dessutom är mångkulturen här för att stanna, bättre att försöka hitta det som enar och bygga vidare på det, om några hundra år så är vi tillbaka till monokultur igen, om inte vissa grupper isolerar sig från eller isoleras av samhället.

Last edited:
Koranen är betydligt mer tolerant än bibeln om vi ska hårdra saker.

Woow vilket våp du är!
Koranen och Hadither-böckerna är inte alls toleranta. Koranens första verser som "predikar" fred och tolerans är enligt senare verser i koranen ogiltiga. bland de senare verserna i Koranen typ Svärdets vers predikas allt annat än tolerans.
Fred och tolerans bland jordens folk är något koranen vill ha - EFTER - alla andra religioner är utplånade.

Så sluta uttala dig om saker DU inte vet något om!

Koranen som ju förövrigt är "skriven" av massmördaren och pedofilen Mohammed.

PS. Bibeln består för övrigt, den också, av skit och lögner.

Religioner överhuvudtaget är skapat för att mentalt handikappade idioter ska ha något att tro på.

Last edited:
Och du har läst Koranen så du vet det? Eller har du lyssnat nån "smart" kille med taskig hårväxt som påstår saker på youtube kanske!?

Koranen är betydligt mer tolerant än bibeln om vi ska hårdra saker. Vad det hela handlar om är kultur och politik. Det har INGENTING med politik eller religion att göra.

Vissa våldtar i guds namn, andra gör det i Allahs. Det betyder på intet sätt att det är vad bibeln eller koranen faktiskt talar om.

Fredens religion... Du har ju lyckas köpt hela paketet. Köpte du också att somalier är vår viktigaste pensionsräddare?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra