Snillen spekulerar eller??!?!?!
känns som jag behöver göra ett inlägg här för att klara ut lite ur det ligger till....
Jag är tjej och gjorde lumpen 1997... låg inne i 12 månader i Flygvapnet som Skyddsplutonchef, dvs militär räddningsledare - jag är alltså brandman (eller brandkvinna

) minröjare, amröjare och har utöver det en gedigen NBC utbildning och muckade som sergeant.
När jag mönstrade blev jag tilldelad tjänsten så då måste man ju försöka lita på att dom placerat en på rätt plats...
Jag kan hålla med om att jag många gånger kännde att jag skulle behöva vara aningens starkare och aningens snabbare men jag gjorde alltid mitt bästa. Man kan inta vara bäst på allt.. men man är alltid bra på något... jag är en fantastisk prickskytt och träffade lätt coca-cola burkar på 300m med min AG-90
Jag tycker absolut att tjejjer borde bli inkallade precis som killarna... Skulle vara kalasnyttigt för alla superfjollor att smutsa ner sig lite och lära sig att sammarbeta istället för att utöva psykkrig, skitsnack och knivhugg i ryggen på varandra... Det finns rena kvinnliga plutoner i Israel.. de anses vara de mest hänsynslösa som finns..
Så här i efterhand så ser jag tillbaka på tiden i det gröna som något riktigt kul (som av en händelse förtränger man snabbt överlevnadsövningerna mitt i vintern i knäppetält ... mystiskt) och jag skule absolut göra om det
Till alla er som tvekar...
Det ÄR kul och man får minnen och vänner för livet!
+ att man får leka med allt möjligt roligt som man inte får chansen till annars... Ett jättestort dagis med häftiga leksaker