KGK
1200
henrikkrueger skrev:Dagens 18-20 åringa grabbar har oftast extremt dålig fysik tyvärr... Lata, långhåriga jävla datanördar är vad många är!![]()
Det kanske blir mindre krig då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
henrikkrueger skrev:Dagens 18-20 åringa grabbar har oftast extremt dålig fysik tyvärr... Lata, långhåriga jävla datanördar är vad många är!![]()
Starstriker skrev:2203183Shit. Fatta vilken armé det skulle bli om den bara bestod av kvinnor med PMS. En sån armé skulle inte jag vilja kriga mot.![]()
henrikkrueger skrev:2203315Visst finns det tjejer som inte fattar vad de ger sig in på men efter att ha varit med och utbildat 4 kullar med värnpliktiga så anser jag att tjejerna är minst lika bra som grabbarna, i många fall bättre motiverade och med större vilja att lösa sin uppgift.

nge etc om det skulle bli krig 
Ja, det tror jag oxå. Men alla har inte barn. Iaf inte barn som behöver ses om.2fast4hjo skrev:2203384Har en teori att det är kvar sedan "gamla tider " då någon måste vara hemma mednge etc om det skulle bli krig
![]()
Risken är nog att de skulle kriga mot allt och alla...Starstriker skrev:2203183Shit. Fatta vilken armé det skulle bli om den bara bestod av kvinnor med PMS. En sån armé skulle inte jag vilja kriga mot.![]()
Mark skrev:2203396Ja, det tror jag oxå. Men alla har inte barn. Iaf inte barn som behöver ses om.
Tror att de har funnits nån regel/tradition om att männen ska försvara och kvinnorna ska vårda.
Det mesta var rätt så uppdelat mellan könen förut, men det borde man ändra på idag tycker jag!
ja, antingen frivilligt för alla, eller värnplikt för alla!Bikerbitch skrev:2203410Isåfall tycker jag att lumpen ska vara frivilligt. Det finns ju folk som tycker det är kul att kleta ner sig med lera, sova ute, köra stridsvagn och skjuta med vapen. Lite oschyst att tvinga dom andra som verkligen inte vill.
Mark skrev:2203457ja, antingen frivilligt för alla, eller värnplikt för alla!
(Att alla sen inte blir antagna är en annan historia)
Pinky skrev:2203475
Men att slänga in alla fruntimmer på värvning bara för att det ska vara jämställt mellan killar/tjejer är ju helt befängt.
Jag accepterar att tjejer är bättre än mig på vissa grejer och gnäller inte över det...önskar att vissa kvinnor kunde tänka likadant. Nu håller det på att spåra ur här men jag syftar främst på feminister m.m.
Pinky skrev:Men att slänga in alla fruntimmer på värvning bara för att det ska vara jämställt mellan killar/tjejer är ju helt befängt.
Visst har du rätt i det att tjejerna förmodligen klarar sig bättre pga att de aktivt får söka sig till försvaret.Werzion skrev:2203335iallafall enligt teorin borde ju dom kvinnliga vara bättre - dom har ju anmält sig och därmed visat sitt intresse, är motiverade (iaf. borde vara) och valt att delta (iallafall få mönstra). medan killar ofta(?) tvingas in.
när jag gjorde värnplikten, 04/05, så vart vi killar som gillade lumpen i klar minoritet och hatet kring allt militärt var stort bland majoriteten av soldaterna (tyvärr)
(eller ja, dom hatade nog inte allt militärt, bara att dom inte gillade att någon annan bestämde över dem i några månader, att tvingas göra "jobbiga" saker osv. kvittade ofta vad än dom behövde göra så var det skit och tråkigt osv. osv...)
Tjenare! jag är en kortklippt 20-åring som utbildar sig inom 3D, hamnar jag mitt i smeten då?
p.s inte för att jag ser att det är försvarsmaktens fel på något sätt, men fan vad min kondition och styrka försvann efter lumpen, vart mycket lättare att "bli trött och börja gå istället för att jogga" (och tillslut skippa träning helt) när man inte hade en pluton med sig samt en eller flera befäl bakom sig som såg till att man inte ens hade tankar på att ge upp![]()
![]()
KGK skrev:2203535är det någon som missat att försvaret BANTAR, ska man bli antagen till värnplikten framöver så får man nog anstränga sig.
jag ahr oftast 5 - 10cm hår på huvudet och sysslar med datorer plus att jag är "lat", vilken kö ska jag ställa mig i?henrikkrueger skrev:2203737Visst har du rätt i det att tjejerna förmodligen klarar sig bättre pga att de aktivt får söka sig till försvaret.
Jepp, jag är så "gammal" att jag skyller förfallet av samhället och arbetsmoralen på datorerna och alla spel som finns till dessa...
Finns det korthåriga killar som kan mycket om datorer? Inte i min fördomsfulla värld...![]()
![]()
Den som skall få smacka på kjeTinG diREckT!-Rosen- skrev:2203760jag ahr oftast 5 - 10cm hår på huvudet och sysslar med datorer plus att jag är "lat", vilken kö ska jag ställa mig i?
med "lat" menar jag att jag letar upp enklaste sättet att göra något. får jag fortfarande samma straff?henrikkrueger skrev:2203845Den som skall få smacka på kjeTinG diREckT!
-Rosen- skrev:2203853med "lat" menar jag att jag letar upp enklaste sättet att göra något. får jag fortfarande samma straff?

ajfanhenrikkrueger skrev:2203881Självklart. I armén är det alltid den krångliga vägen som är den rätta.
OBS gäller inte officerare, gäller bara soldater...![]()
varför tror jag att du arbetar inom militären?-Rosen- skrev:2203891ajfanvarför tror jag att du arbetar inom militären?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |