Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men Jens, då behövs ju inga appar alls, bara en webläsare och 118118 på kortnummer
Sanningen är väl att de flesta företag struntar i Android och prioriterar iOS. Surt sa räven!![]()
Som användare tycker jag att rena appar är bättre än att surfa in på företagens hemsidor som oftast består av en massa saker jag inte är intresserad av att behöva tanka hem.Så, är nu iPhones SF-app bättre än flässh i webbläsaren som du från början försökte antyda eller känner du dig i den ronden slagen?
Som användare tycker jag att rena appar är bättre än att surfa in på företagens hemsidor som oftast består av en massa saker jag inte är intresserad av att behöva tanka hem.
Som webutvecklare gör jag hellre en sajt som kör HTML5, CSS3 och Javascript eftersom de kan göra samma sak som Flash och dessutom ses av i princip alla. Dessutom slipper jag problemen med att göra appar för olika enheter.
Webbsidan är självklart mer funktionell, men för vem?Du svarar ju inte på frågan igen. Är sfs app bättre och mer funktionell än websidan? Hade den nu byggt på HTML5 vore det ju bäst säkert, men som världen ser ut just nu, vore det inte bättre att iphonen körde flash, även om iphonen har en app?
Med din underbara Android-lur kan du väl ta bort den där larviga signaturen, eller?Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Webbsidan är självklart mer funktionell
Med din underbara Android-lur kan du väl ta bort den där larviga signaturen, eller?![]()
Flash är bra på:
1. Spel
2. Porr
3. Reklam
Fel, flash är inte bra på det, flash används till det och en väldig massa annat på nätet, därför måste man ha den kompabiliteten.
Finns det nått språk som är bra för det?
Tror inte spel i Java kräver mindre, HTML5 som ni alla tjatar om, finns det något exempel?
Finns det nått språk som är bra för det?
Tror inte spel i Java kräver mindre, HTML5 som ni alla tjatar om, finns det något exempel?
Verkar mest finnas skit än så länge. Quake 2 finns iaf. http://www.youtube.com/watch?v=sdMhq9qz828
här var några enkla spel som bara kom upp på en google-sökning. Inte en blekaste dock om där finns något vettigt.
Webbsidan är självklart mer funktionell, men för vem?
När jag surfar in på en sajt med min iPad är det ungefär som att göra det på en dator (minus Flash), men med en smartphone blir allt av förklarliga skäl väldigt smått och vill man göra något måste man förstora (för det mesta ) för att kunna utföra det man vill.
Det bästa för både iPhone och Android är appar som är gjorda för användande i just telefoner eftersom man då tagit hänsyn till den begränsade skärmytan och upplösningen.
Om jag mot förmodan skulle gå på bio någon gång så bokar jag biljetter via min dator och det hade jag gjort även om jag haft en Android-lur som kunde hantera Flash.
Med din underbara Android-lur kan du väl ta bort den där larviga signaturen, eller?![]()
Du kanske skulle ta dig tiden att läsa en av länkarna som las upp, tror den hette 5 myter om Apple och Flash.Så bara för att du aldrig går på bio så är det bättre att ha ett operativ som inte ger full valfrihet till sina användare? Tillåt mig småle.
Tack!
Har jag rätt om jag påstår att HTML5 inte klarar textures?
Verkar så.
EDIT: Jag förstår fortfarande inte varför ni anser att man inte får lov att använda SF-appen för att boka sina biljetter.
Ska vi verkligen spela dumma nu och inte gå på bio bara för att hemsidan kräver flash?
Det ENDA jag säger är att iphone har en otrolig nackdel för att apparna ersätter inte webben. Hade det funnits en iphoneapp för varje hemsida ni inte kan skåda pga fläshnono från jobs så hade ni ju fått ha 1000000000000 appar till slut. Det låter smidigt.
Just i sfs fall kan man boka men inte betala biljetterna via appen, nackdelarna har jag beskrivit innan. I detta fall och i många andra fall som interner ser ut idag är det då bra med flash, i den utopi och framtid ni snackar om så kanske det inte behövs längre, det är ju då det....
Gönatt ni inlåsta ;-)
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT