Varför är Flash bra/dåligt

Men, vad tyst det blev? Fick ni slut på dåliga ursäkter för att iPhonen inte klarar flash? Framförallt fick ni kanske slut på sätt att uttrycka bristen som något fantastiskt bra?

Personligen så orkar jag inte upprepa mig fler gånger utan att någon tar det åt sig. Med andra ord är det mer eller mindre onödigt att tjafsa fram och tillbaks om inte något av det man skriver har någon betydelse.

Såklart är detta åsikter från båda sidorna och speglar sällan hela sanningen, men åter igen, det är åsikter.

Vi vill inte ha flash på iPhone som den är nu för att det är helt enkelt dålig. Detta kanske ändrar sig så småningom.

Ni drar flash som en fördel för Android, men det är en stor anledning till att vi anser att Android är sämre än iOS.

Det är ungefär som om jag hade dragis som ett plus att vi inte bara har en 2-axlig accelerometer men även ett 3-axligt gyroskop inbyggt.

Jag anser inte det för att vara en bra funktion och därför tar jag inte det som en anledning i "Android vs iPhone"-tråden.

I vilket fall som: JUST HOW BAD IS FLASH ON ANDROID?

Tror att tjafset just är en stor anledning till att folk inte ville läsa detta i iPhone-tråden. Jag får även ge GUW lite kredit då jag märkt att han resonerat lite jämnare på sistone. Misstänker att det beror på att han fick tag i en iPad (eller omdet var en iPhone) några timmar...:tummenupp

Last edited:

Tror att tjafset just är en stor anledning till att folk inte ville läsa detta i iPhone-tråden. Jag får även ge GUW lite kredit då jag märkt att han resonerat lite jämnare på sistone. Misstänker att det beror på att han fick tag i en iPad (eller omdet var en iPhone) några timmar...:tummenupp

Nu har jag sett hela den videon, på min Androidtelefon, samtidigt som jag slog i gång den på min dator, den hackade inte alls, inte en enda gång, vad skille den bevisa, att han hade en dålig operatör?

Jag ser dagligen flashvideos på telefonen och det är ytterst sällan det hackar, bara om man är på gränsen till täckning.

Nu har jag sett hela den videon, på min Androidtelefon, samtidigt som jag slog i gång den på min dator, den hackade inte alls, inte en enda gång, vad skille den bevisa, att han hade en dålig operatör?

Jag ser dagligen flashvideos på telefonen och det är ytterst sällan det hackar, bara om man är på gränsen till täckning.

Bra jobbat av dig! Vad använder du i Android för att lura bort IP-adressen?
Tänkte mest på då att den är otillgänglig utanför USA och jag får bara kolla reklamerna både på datorn och iPhonen.

Dessutom visade han ju att han körde via WiFi 25mbit och inte 3g.

Personligen så orkar jag inte upprepa mig fler gånger utan att någon tar det åt sig. Med andra ord är det mer eller mindre onödigt att tjafsa fram och tillbaks om inte något av det man skriver har någon betydelse.

Såklart är detta åsikter från båda sidorna och speglar sällan hela sanningen, men åter igen, det är åsikter.

Vi vill inte ha flash på iPhone som den är nu för att det är helt enkelt dålig. Detta kanske ändrar sig så småningom.

Ni drar flash som en fördel för Android, men det är en stor anledning till att vi anser att Android är sämre än iOS.

Det är ungefär som om jag hade dragis som ett plus att vi inte bara har en 2-axlig accelerometer men även ett 3-axligt gyroskop inbyggt.

Jag anser inte det för att vara en bra funktion och därför tar jag inte det som en anledning i "Android vs iPhone"-tråden.

Jag använder dagligen flash-baserade sidor på min telefon, det flyter alltid bra om man har en bra datauppkoppling.

Sen finns ju en grej till att ta in i beräkningen. Jag kan om jag vill stänga av flash. Du kan inte sätta på den. Det är skillnaden.

Ni vill inte ha flash för att någon annan bestämt att ni inte kan få det. Vi kan välja själva att inte ha det om det skulle fungera så dåligt som ni säger. Nu gör det ju inte det, du kan få komma hem till mig och prova.

Puss.

Edit: Nu har jag kollat på en stund av General Hospital på kanalen. Vilken skitserie, men det var inte för att det hackade. Bra reklam med antirökning med. Funkade asbra. Laddning ca 5 sekunder innan reklamen flöt.

Ännu en edit: Efter att ha fått starta om 2ggr så tog det mer än dubbla tiden att starta på MacBook Pron jag har i knäet... Mohahahahaha, sån skit.

Last edited:
Bra jobbat av dig! Vad använder du i Android för att lura bort IP-adressen?
Tänkte mest på då att den är otillgänglig utanför USA och jag får bara kolla reklamerna både på datorn och iPhonen.

Dessutom visade han ju att han körde via WiFi 25mbit och inte 3g.

Jag använder inget annat än mitt trådlösa internet hemma, både till dator och telefon?

(EDIT)

Det fungerade även när jag stängt av mitt trådlösa bredband, men jag har inte ens 3G anslutning utan bara GSM-data hemma, så då tuggade den.

Last edited:
Jag använder inget annat än mitt trådlösa internet hemma, både till dator och telefon?

(EDIT)

Det fungerade även när jag stängt av mitt trådlösa bredband, men jag har inte ens 3G anslutning utan bara GSM-data hemma, så då tuggade den.

Hmm, kan vi verkligen kolla på samma film? Jag får inte se den i alla fall.
Men gött att det funkar skapligt för dig då. :tummenupp

Bifogat

• Skärmavbild 2011-01-25 kl. 19.05.05.png
    Skärmavbild 2011-01-25 kl. 19.05.05.png
    27.7 KB · Visningar: 33
Har dom som möts vid gränsen mellan småland och Skåne äntligen lyckats? :gnissla

Lyckades kolla. Men dock är det bara "sneak peaks" som funkar. Inte fulla episoder. Fick ni verkligen det till att funka?

Då funkar de såklart i både datorn och iPhonen. Kanske därför det inte hackar i era Android-lurar. Ingen flash längre :D

Om Flash funkar så där bra på Android-lurar är jag verkligen avis, jEtTEaVIs :rofl

Jens, du som gillar att filma, kan du inte gå in på Fox och ABC och visa hur bra filmerna spelas upp på din Håtese?

Om Flash funkar så där bra på Android-lurar är jag verkligen avis, jEtTEaVIs :rofl

Jens, du som gillar att filma, kan du inte gå in på Fox och ABC och visa hur bra filmerna spelas upp på din Håtese?

Jodå, jag ska bara hitta en enhet till som kan filma åt mig...

Flash är jetedåligt för jag kan inte alls se det här klippet i fullskärmsläge, full HD utan att det hackar, eller kan jag det?

[YOUTUBE-ID]Ou6_MkIvKOo&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

Flash är jetedåligt för jag kan inte alls se det här klippet i fullskärmsläge, full HD utan att det hackar, eller kan jag det?

[YOUTUBE-ID]Ou6_MkIvKOo&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]
Jag kan se det på min iPad i fullskärmsläge (1024 x 768) och det riktiga 1080p materialet funkar också bra :)

1080p:
http://ca.youtube.com/watch?v=Ou6_MkIvKOo&fmt=37

Flash behövs inte till något!

Den går att se i full HD utan problem....utan Flash...Kebab?
Var tvungen...synd bara på kvaliten då jag använder en "spionkamera"

[YOUTUBE-ID]aQppZVGRcCA[/YOUTUBE-ID]

EDIT: Jag använder numera inte TAPAtalk. Sporthoj.com går ju faktiskt skitbra att surfa på istället. Varför kör ni appar, eller Widgets för det? Det är ju extra klick :rolleyes:

Last edited:
Men det går att se MED flash, som är så dåligt och omodernt och processorkrävande...

Så alltså behövs bara Flash, som är en gammal och etablerad standard, eller hur?

Men det går att se MED flash, som är så dåligt och omodernt och processorkrävande...

Så alltså behövs bara Flash, som är en gammal och etablerad standard, eller hur?

Inte för att det var någon bra "demofilm" jag gjorde på 30sec. Men av den anledningen...att det "bara funkar" och snabbt...

PS. Jag fick stanna en stund för att kolla på skärmen och läsa vilken film det var du ville se...

Last edited:
Inte för att det var någon bra "demofilm" jag gjorde på 30sec. Men av den anledningen...att det "bara funkar" och snabbt...

Det gör ju Flash med, det bara funkar...
OM man tillåts installera det på sin enhet, men det är ju självklart vid det här laget att man får det, eller hur?

TAPAtalk använde jag i en dag innan jag kasserade det, webbläsarna ÄR bättre...

Sent from my computer using keyboard.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...