Varför är Flash bra/dåligt

Men det går att se MED flash, som är så dåligt och omodernt och processorkrävande...
Men du missar ju poängen! Flash kräver mycket av hårdvaran, vilket är okej på tex en PC men inte på en bärbar enhet eftersom batteritiden minskar drastiskt. Det är EN av anledningarna till att Apple inte vill ha det på sin iPhone och iPad.

Videotaggen i HTML5 funkar lika bra och då kan man låta mjukvaran sköta arbetet :)

Men du missar ju poängen! Flash kräver mycket av hårdvaran, vilket är okej på tex en PC men inte på en bärbar enhet eftersom batteritiden minskar drastiskt. Det är EN av anledningarna till att Apple inte vill ha det på sin iPhone och iPad.

Videotaggen i HTML5 funkar lika bra och då kan man låta mjukvaran sköta arbetet :)

Fast det ÄR ju inte så processorkrävande, jag såg filmen flera gånger efter varandra på laptopen och fläkten startade inte ens.

och även om man "låter mjukvaran sköta arbetet" så körs ju mjukvaran på hårdvaran, vilket belastar processorn vilket....

EDIT: Jag använder numera inte TAPAtalk. Sporthoj.com går ju faktiskt skitbra att surfa på istället. Varför kör ni appar, eller Widgets för det? Det är ju extra klick :rolleyes:

Jag använder Tapatalk för att slippa tanka ner onödigt mycket data över en ibland seg lina. Dessutom har dom en fantastiskt favoriter-lista som gör att jag når alla mina favoriter på alla forum snabbt, utan laddtider.

Fantastiskt bra faktiskt.

Sen frågar jag mig: Behöver du inte starta webbläsaren? Extraklickar´n!

Fast det ÄR ju inte så processorkrävande, jag såg filmen flera gånger efter varandra på laptopen och fläkten startade inte ens. och även om man "låter mjukvaran sköta arbetet" så körs ju mjukvaran på hårdvaran, vilket belastar processorn vilket....
Det där har jag också funderat på men jag litar faktiskt på vad Steve Jobs säger. Gissar att Apple har en och annan tekniker som kan sånt där.

Kanske finns någon här som har kunnandet och kan förklara?

Jag använder Tapatalk för att slippa tanka ner onödigt mycket data över en ibland seg lina. Dessutom har dom en fantastiskt favoriter-lista som gör att jag når alla mina favoriter på alla forum snabbt, utan laddtider.

Fantastiskt bra faktiskt.

Sen frågar jag mig: Behöver du inte starta webbläsaren? Extraklickar´n!

Det var ju ett anspel på ert tjat om varför vi bokar biobiljetter i en app istället för webläsaren :tummenupp

Motorola Xoom släpps i dagarna UTAN Flash :D

(Den som vill ha Flash får tanka ner det själv under våren, varför man nu skulle vilja göra det...)

Motorola Xoom släpps i dagarna UTAN Flash :D

(Den som vill ha Flash får tanka ner det själv under våren, varför man nu skulle vilja göra det...)

För att få senaste versionen kanske?

Den som vill ha flash på sin iPad kan inte ens ladda ner det....

Fast det ÄR ju inte så processorkrävande, jag såg filmen flera gånger efter varandra på laptopen och fläkten startade inte ens.

och även om man "låter mjukvaran sköta arbetet" så körs ju mjukvaran på hårdvaran, vilket belastar processorn vilket....

mja det sista är väl inte riktigt sant? nu är jag visserligen mjukvarunörd och inte hårdvarunörd men jag har för mig att processorer har inbyggd hantering för till exempel vissa videoformat för att effektivisera hur de bearbetar den.

mja det sista är väl inte riktigt sant? nu är jag visserligen mjukvarunörd och inte hårdvarunörd men jag har för mig att processorer har inbyggd hantering för till exempel vissa videoformat för att effektivisera hur de bearbetar den.

Ja, så alltså vore det ju bäst ju mer hårdvaran kunde sköta, så slapp man köra ett lager mjukvara som talar om för hårdvaran vad den ska göra...

Jag TROR att det är väldigt liten skillnad i dagsläget att lägga på ett mjukvarulager till, men det kan aldrig bli snålare än om hårdvaran inte behöver det alls...

För att få senaste versionen kanske?

Den som vill ha flash på sin iPad kan inte ens ladda ner det....

Nja, inte alls.

Motorola valde bort Flash för att det är för dåligt helt enkelt. Det ska komma en vidareutvecklad version under våren 2011 och då ska Xoom få flash-stöd enligt de.

Nja, inte alls.

Motorola valde bort Flash för att det är för dåligt helt enkelt. Det ska komma en vidareutvecklad version under våren 2011 och då ska Xoom få flash-stöd enligt de.

Ja, dom valde att inte skicka med flash, för att det kommer en bättre version snart.

Jag skrev för att få den senaste versionen...
Man kan dock om man vill installera den version som finns ute redan, för det är en Android, då får man göra som man vill...

Ja, dom valde att inte skicka med flash, för att det kommer en bättre version snart.

Jag skrev för att få den senaste versionen...
Man kan dock om man vill installera den version som finns ute redan, för det är en Android, då får man göra som man vill...

Visstvisst, jättefint. Men anledningen till att de INTE har flash på enheten är att de anser att det är för dåligt. (Resurskrävande och dränerar batteriet).
Och det är ju det som vi diskuterar i tråden.

Sen att det ska komma en mer lämpad version från Adobe är ju bra, men hade varit bättre om den redan var mer lämpad nu. (Eller ett par år sen. Då hade kanske inte tillverkare tittat efter alternativa tekniker)

Ja, så alltså vore det ju bäst ju mer hårdvaran kunde sköta, så slapp man köra ett lager mjukvara som talar om för hårdvaran vad den ska göra...

Jag TROR att det är väldigt liten skillnad i dagsläget att lägga på ett mjukvarulager till, men det kan aldrig bli snålare än om hårdvaran inte behöver det alls...

skulle tro att det blir svårt att få en effektiv processor om man ska lägga till instruktioner för varje obskyrt format som finns :gnissla fast iofs så använder väl flash olika videoformat där vissa har hårdvaruinstruktioner :va

Visstvisst, jättefint. Men anledningen till att de INTE har flash på enheten är att de anser att det är för dåligt. (Resurskrävande och dränerar batteriet).
Och det är ju det som vi diskuterar i tråden.

Det har dock aldrig jag sett dom säga, men att flash 2.11 som är avsedd för android 2.2 inte fungerar helt optimalt på nyare versioner av Android kan jag tänka mig.

Problemet är att Android 3.0 bara är veckor gammalt.

Crome på en Apple?
Nej för fan, jag avskyr Apples datorer. Dryga 15 år med PC sätter sina spår :)

Men jag skulle kunna tänka mig en MacBook Air eller vad de heter för att de är så snygga. Har spanat in Samsungs nya 9-serie och den ser ut att bli grym och då kan jag fortsätta köra Windows.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman