Var köpa riktigt svarta Arai-visir???

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Jag har letat & letat på olika mc-varuhus & på nätet efter ett riktigt mörkt Arai-visir. Men det enda som går att få tag på är de som är rökfärgade & det är inte mörkt nog...
Alla Ni som har mörka Arai-visir... var har Ni hittat dem???
:va

Det finns svarta och det finns rökfärgade. Säljaren borde väl ha arai-katalogen. Där i finns alla

Maria1980 skrev:
Jag har letat & letat på olika mc-varuhus & på nätet efter ett riktigt mörkt Arai-visir. Men det enda som går att få tag på är de som är rökfärgade & det är inte mörkt nog...
Alla Ni som har mörka Arai-visir... var har Ni hittat dem???
:va

Köpte mitt på AVA samtidigt som jag köpte krukan.

Maria1980 skrev:
Men Lelles mfl säger att de inte tar hem dem då de ej är godkända...

Köp det som säljs. För mörkt innebär nog bara att det blir fööööööör mörkt i tunnlar, och på hemvägen när solen hunnit gå ner. Varför vill du ha extra mörkt för. Viktigt att kunna upptäcka rullgrus och tjälskott etc i marken oxå.

Du som är så söt behöver inte gömma dig bakom ett svart visir.

:pannkyss

Freakshow skrev:
De rökfärgade blir ju svarta när man dragit ner visiret.........

Jag har ett rökfärgat idag och jag vet att det går att få tag på mörkare rökfärgat eftersom jag haft det på tidigare. Men det verkar inte finnas så många återförsäljare på dessa icke-godkända visir :(

Rökfärgat visir är mörkt nog när det sitter på hjälmen. Jag trodde också att det var för ljust men köpte ett sånt och det är perfekt. Man ser knappt igenom det från utsidan och är jättebra i solen/på dagtid. För mörkt i skymning. Köp ett sånt, det räcker!

Emmi skrev:
Rökfärgat visir är mörkt nog när det sitter på hjälmen. Jag trodde också att det var för ljust men köpte ett sånt och det är perfekt. Man ser knappt igenom det från utsidan och är jättebra i solen/på dagtid. För mörkt i skymning. Köp ett sånt, det räcker!

Ni missförstår mig. Jag har redan ett rökfärgat men det är inte mörkt nog. Om jag ska förtydliga så kan man till ARAI köpa klart, lätt rök & rökfärgat. Jag har det "lätt rökfärgade" men vill ha det rökfärgade. Problemet är att de återförsäljarae jag varit i kontakt med inte vill ta hem det mörkare just för att det inte är godkänt.

:7peta Jag är inte korkad, förstår att ett mörkt visir ser svart ut btw...

Jag har under en längre tid haft exakt samma fråga som dig, men inte fått ngt bra svar eller hittat något visir. Jag beställde ett iridiumvisir istället från www.racevisors.co.uk det va såå jävla fetsnyggt. Rekommenderar starkt det. Det tog bara 5 dagar att få hem det och så fick man en visir-bag på köpet oxo :tummenupp

Santo skrev:
Jag har under en längre tid haft exakt samma fråga som dig, men inte fått ngt bra svar eller hittat något visir. Jag beställde ett iridiumvisir istället från www.racevisors.co.uk det va såå jävla fetsnyggt. Rekommenderar starkt det. Det tog bara 5 dagar att få hem det och så fick man en visir-bag på köpet oxo :tummenupp

:Bugar Tack! Nu vet jag var jag kan beställa! :banana Vad fick Du betala i frakt?

Maria1980 skrev:
:Bugar Tack! Nu vet jag var jag kan beställa! :banana Vad fick Du betala i frakt?

Kommer inte ihåg... men det står på sidan vad frakten kostar. Betalade totalt 750:- förvisir (visir-bagen som följde med i köpet) och frakten.

Maria1980 skrev:
Ni missförstår mig. Jag har redan ett rökfärgat men det är inte mörkt nog. Om jag ska förtydliga så kan man till ARAI köpa klart, lätt rök & rökfärgat. Jag har det "lätt rökfärgade" men vill ha det rökfärgade. Problemet är att de återförsäljarae jag varit i kontakt med inte vill ta hem det mörkare just för att det inte är godkänt.

:7peta Jag är inte korkad, förstår att ett mörkt visir ser svart ut btw...

Nej, menade inte så. Jag tyckte själv att det rökfärgade i katalogen såg för ljust ut men det blev kolsvart på hjälmen. Ok, lätt rökfärgat är för ljust, det kan jag hålla med om. Konstigt att de inte kan ta hem, om man vill ha det till racing då? Hoppas du hittar nåt! :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti