Var köpa riktigt svarta Arai-visir???

Hur är det att köra med spegelvisir? Funkar det lite som solbrillor på dan och hur illa ser man när det börjar skymma ute?

Var nyss ute och provkörde mitt nya spegelvisir och det funkar bra i 260 :D
Dämpar solen bra samtidigt det inte blir speciellt mörkt och ingen kan se mitt fula flin!! :tummenupp

Maria1980 skrev:
Ja, men då har jag en bra fråga! När min cbr står på tomgång så "rasslar" det lite. När jag håller in kopplingshandtaget däremot så slutar det rassla... Varför? Vad är fel? Säljaren & mina vänner säger att det inte är någon fara, att det kan vara så på vissa hojar. Men jag har ju inte torrkoppling direkt.. & jag ogillar missljud även om de är ofarliga...

A fan det vill jag också ha reda på! Har ungefär samma börda. Ska kolla om mitt rasslande försvinner när jag dra in kopplingen bara. Jag hatar verkligen missljud. Och hata är ett starkt ord.
Fel tråd att diskutera detta i, kommer vi snart bli varse.. Skulle du få svar via pm eller nåt så kan hon ju vidareb. :tummenupp

kurre3 skrev:
A fan det vill jag också ha reda på! Har ungefär samma börda. Ska kolla om mitt rasslande försvinner när jag dra in kopplingen bara. Jag hatar verkligen missljud. Och hata är ett starkt ord.
Fel tråd att diskutera detta i, kommer vi snart bli varse.. Skulle du få svar via pm eller nåt så kan hon ju vidareb. :tummenupp

Vidarebefordrat & klart! :)

guruville skrev:
Var nyss ute och provkörde mitt nya spegelvisir och det funkar bra i 260 :D
Dämpar solen bra samtidigt det inte blir speciellt mörkt och ingen kan se mitt fula flin!! :tummenupp

Är det någon som vet om det är skillnad på Arais "mörkt rökfärgat" och "spegelvisir" när det gäller hur man ser i skymning tex? Funderar på om det silverfärgade spegelvisiret har ljusare utsikt... :va

*DanTheMan* skrev:
Håller med ,,vem fan vill köra med svart visir på em o kvällen :kocko
Även i fullt dagsljus så e det lätt att missa rullgrus o skit...men för posörer så kanske det fyller sin funktion.

Kalla det posörer om Du vill, men det är himla skönt att slippa ha skavande solbrillor under hjälmen. När jag åker på kvällar/nätter så sätter jag på det ljusa visiret. Arai har ju den fördelen att det är superlätt att byta :tummenupp

Rätta mig om jag har fel men med bländande sol i ögonen, då kan man oxå missa rullgruset... :7peta

Det var ett vansinnigt gnatande om hur dåligt det är med mörkt visir när allt hon ville veta var vart man köper ett, inte varför man inte ska ha ett :va

Maria1980 skrev:
Är det någon som vet om det är skillnad på Arais "mörkt rökfärgat" och "spegelvisir" när det gäller hur man ser i skymning tex? Funderar på om det silverfärgade spegelvisiret har ljusare utsikt... :va

Nja det vet jag inte, men tror det är ljusare. Kan nog kolla upp det inom någon dag eller två.Jag har visserligen en agv hjälm men det borde väl inte skilja allt för mycket.
Helt ovetenskapligt så stod jag i hissen och prövade med att fälla ner visiret och det var inga problem att se igenom.För lat och ta av hjälmen :)

Maria1980 skrev:
De olika färgade inklusive spegelvarianterna motsvarar lätt rökfärgade i sikten, mellan klart och mörkt alltså.

guruville skrev:
Nja det vet jag inte, men tror det är ljusare. Kan nog kolla upp det inom någon dag eller två.Jag har visserligen en agv hjälm men det borde väl inte skilja allt för mycket.
Helt ovetenskapligt så stod jag i hissen och prövade med att fälla ner visiret och det var inga problem att se igenom.För lat och ta av hjälmen :)

vet att det är :felämne ... men har du hjälm när du åker hiss ? och varför det ? :rolleyes: :lol

Vissa klätrar i berg eller hoppar fallskärm medans jag åker hiss med hjälm:rolleyes:

Hade händerna fulla med greijjer och då slapp jag bära hjälmen när jag hade den på knoppen. Men förstår att det lät helt:kocko

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti