Var köpa depåstöd?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Är på jakt efter dedåstöd till min Suzuki gsx 650f men finner inga till vettiga
priser.

Någon som har några tips.
Tacksam för svar.

Kolla danmobility.se. Deras var billiga och funkar skitbra. Tror märket på dem är välkänt :S

Lite varstans. Osäker på hur själva delen där stödet möter mc ska se ut.
Sitter det fästen för bobiner på din hoj? Alltså små rörstumpar med M8-gänga under svingen, precis framför axeln ungefär? Isf sätter du i bobiner där och köper ett stöd med klykor. Mycket enklare och stabilare.

Annars är det plattor som gäller. Alla ser mer eller mindre lika ut och fungerar lika.

Biltema stöd eller svetsa ett eget same same fast gör du ett eget så e det custom och tar mindre plats.
Som hoztic skrev helst med bobinlyft.
Det funkar bra o dra i lite skruvar bara o locktita om man e snål eller svarva till ett par.

Pelle säger: inte biltema! Kvalitetsmässigt är det som natt och dag mellan Biltemas stöd och riktiga. Om du kan kompletteringssvetsa själv får du kanske bra stöd, men vill du ha kvalitet från början är det t ex Valtermoto som gäller.

Enda bristen på biltemas depåstöd var deras fram depåstöd. Men nu har de kommit med fram depåstöd som lyfter från kronan och dessa är mycket stabilare och alltid bra att ha ifall man ska byta packboxar eller liknande.

Så kör på biltema:tummenupp

Jag säger som en del andra: Biltema

Har funkat hjälpligt på firmans GSF 650 Bandit iaf. Det bakre stödet skulle ha mått bra av ett extra stag på varje sida (eller lite mera generöst tilltagen materialtjocklek) och pinnarna på det främre är något för stora så de sitter inte helt 100% under gaffelbenen. Men jag har bytt däck och bromsbelägg utan problem iaf.

Och nu har Biltema krokar och bobiner som tillbehör till det bakre depåstödet också. För den som har gängor för bobiner alltså.

Biltemas senaste framstöd som fäster i styrkrokan förstår jag mig inte på, varför är det ledat så att det viker sig när man skall trycka upp hojen på stödet?

Biltemas senaste framstöd som fäster i styrkrokan förstår jag mig inte på, varför är det ledat så att det viker sig när man skall trycka upp hojen på stödet?

Alltså....ta tag i den ledade delen & för in hylsan i hålet i nedre styrkronan. Pressa sedan själva depåstödet precis som ett vanligt depåstöd & vips så hänger framgaffel & hjul i luften.

Biltema stöd eller svetsa ett eget same same fast gör du ett eget så e det custom och tar mindre plats.
Som hoztic skrev helst med bobinlyft.
Det funkar bra o dra i lite skruvar bara o locktita om man e snål eller svarva till ett par.

Eller köpa för 59:- på biltema:)

Dom är kraftiga och bra men man behöver ju ett extra garage att förvara dom i:tungan STORA och klumpiga:gnissla

Last edited:
Enda bristen på biltemas depåstöd var deras fram depåstöd. Men nu har de kommit med fram depåstöd som lyfter från kronan och dessa är mycket stabilare och alltid bra att ha ifall man ska byta packboxar eller liknande.

Så kör på biltema:tummenupp
Vad är det som inte är bra med framstödet som lyfter under gaffeln? Jag har inte använt mitt så mkt men det som jag har använt det har det funkat bra?

Vad är vettiga priser för dig?
Jag har detta bakstöd och det lilla framstödet (byter inte packboxar i gaffeln så hemskt många gånger per år utan används bara vid tvätt samt däcksbyten) och efter att ha provat billig skit i olika modeller innan så är detta vettiga priser, sett till kvaliteten. Både Y-klyka och platta för svingen följer ju med som du ser, och till skillnad mot exempelvis Julas så väger inte dessa bly.
Enda jag saknar är en spärrskruv som gör att Y-klykan håller sig still i sidled men å andra sidan är min sving så pass bred att de ska vara i sitt ändläge så lite eltejp löste det så att de inte glider så lätt i sidled. Sånt kanske finns på Valtermoto och liknande som kostar det dubbla.

Summa sumarum: Köp billig skit om du vill bli missnöjd, slänga dem och köpa nya framöver = dyrare än att köpa dyrare på en gång :)

http://www.s-racing.se/album.php?c=190

http://www.s-racing.se/Docs/Servicestod.pdf

Var kommer du ifrån?
Jag bor i kristianstad å har fram å bak som du kan köpa för en billig peng 250:- för båda , å då är det kvalite.
Jag tror jag gav runt 1000 för dem när jag köpte de

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back