Ny tjänst för MC-Värdering

Hojkollen UF

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2025
Hoj
1998, Kawasaki, Kawasaki Vulcan 1500 Classic
Hej.

Vi har utvecklat en tjänst som uppskattar priser för motorcyklar. Våra tester hittills har gett goda resultat, delvis tack vare feedbacken vi fick härifrån i höstas. Dock är det svårt att testa en sånhär modell och vi tror att ni har bättre kunskap än vi. Därför skulle vi uppskatta om ni kunde testa tjänsten genom att värdera några motorcyklar på hojkollen.se, och ge oss feedback. Svaren kan skrivas både i kommentarerna och till bernard@hojkollen.se.

Mvh Bernard
Hojkollen UF

Hej.

Vi har utvecklat en tjänst som uppskattar priser för motorcyklar. Våra tester hittills har gett goda resultat, delvis tack vare feedbacken vi fick härifrån i höstas. Dock är det svårt att testa en sånhär modell och vi tror att ni har bättre kunskap än vi. Därför skulle vi uppskatta om ni kunde testa tjänsten genom att värdera några motorcyklar på hojkollen.se, och ge oss feedback. Svaren kan skrivas både i kommentarerna och till bernard@hojkollen.se.

Mvh Bernard
Hojkollen UF
- Den här knappen inger inte förtroende, så kika på stavningen där.

1770905829639.png

Hur är det tänkt att ni skall få vägledning kring hur er tjänst funkar genom detta test? Vad ett gäng gubbar proffstycker om på ett forum har väl ändå ganska lite att göra med vad priset blir i en verklig affär?

Ni behöver för övrigt se över konfigurationen av webbservern så att den skickar en rätt även när man skriver www.hojkollen.se. Nu kommer man till en standardtext från Nginx istället för den riktiga tjänsten.

Hörde på P1 i morse att dagens ungdomar har problem med att skriva för hand, och är även dåliga på att stava!
OT.

Vill man att yngre kollegor inte ska kunna tjuvläsa tjänstekorrespondens rekommenderar jag skrivstil med inslag av ord skrivna med fonetiska tecken.

Japp, jag börjar komplettera min gubbighet med ett lager till av grnigagubbetårtan.

Intressant att min BMW RnineT och min Honda Sh300i skulle vara värda nästan exakt lika mycket (lite).
Får de pengarna, 51000, är Hondan definitivt till salu, men knappast BMW:n

Verkar behöva lite inkörning:
Tenere 700 -23 1200 mil = 49.000

Vilka parametrar tar ni med i beräkningen? En Bajskorv Stjärt 550 (jag vet, jag är ett barn) från 2020 med 1000 mil är tydligen värd ca 94000 kr?1000045249.png

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back