Var i Sverige ska man bo?

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Nu är måttet rågat! Det är den 5:e maj och snön vräker ner!
Jag skulle lätt flytta söderut men frågan är vart?
Har ni tips på en trevlig mindre stad där det finns möjlighet att få jobb, som inte har akut bostadsbrist, där man kan gå till konsum och köpa en mjölkliter utan att låsa dörren?
Där man kan trivas riktigt bra helt enkelt!

Tack/ Henrik

Stockholm såklart, här behöver man inte låsa dörren, den tar dom med sig i alla fall.
Jo, och så kan du ligga död i tre månader, det skiter grannarna i åxå.

Västkusten är det självklara valet. Somrigt, nära till stranden och havet, sköna kustvägar.

Tror de flesta ställen är bättre än Boden faktistkt....... allvarligt alltså.

Det där Stockholm har jag hört talas om men är det verkligen en mindre stad? Måste ha förväxlat det med Södertälje...
Västkusten check, någon särskild ort kanske?
Boden är riktigt trevligt att bo i men det ligger fel geografiskt, tex så stjäls det inga hojar här och man har råd att bo i villa med medelinkomst.

Det där Stockholm har jag hört talas om men är det verkligen en mindre stad? Måste ha förväxlat det med Södertälje...
Boden är riktigt trevligt att bo i men det ligger fel geografiskt, tex så stjäls det inga hojar här och man har råd att bo i villa med medelinkomst.

Är det klimatet du är ute efter kan du väl bosätta dig i vilken småstad som helst söder om Leksand? Då har du råd med villa också.

Solen skiner i Löddeköpinge.. ett par km till havet och motorvägen precis utanför byn vilket gör att man tar sig till helsingborg eller malmö på 20 min. centrala köpenhamn tar ca 1 timme med bil. 29% komunalskatt har jag för mig och vi har nära till 2 racingbanor :yoparty

Varberg, alla satans turister kan inte ha fel.:fakta

Sen ligger det en halvtimme från Göteborg oxå, om man är en sån där köpkrafftig.

Varför begränsa dig till Sverige? Det finns mycket fina ställen att bo på utanför Sverige också...

Solen skiner i Löddeköpinge.. ett par km till havet och motorvägen precis utanför byn vilket gör att man tar sig till helsingborg eller malmö på 20 min. centrala köpenhamn tar ca 1 timme med bil. 29% komunalskatt har jag för mig och vi har nära till 2 racingbanor :yoparty

Tack för ett riktigt bra svar! Låter som ett bra ställe, ska genast googla på Löddeköpinge!

sydney och Melbourne är 2 klockrena städer med mycket nära banor och ett riktigt bra klimat :)

varför begränsa sig till lilla sverige liksom..think outside the Frasses låda

varför flytta från snön? Ut och kör skoter ist! :D
Här i Arjeplog snöar det med så ska ut och köra lite skoter snart iaf! :)

Tja, det gäller ju inte bara att det finns racingbanor. Man ska ha en rimlig chans att få komma åt att köra också. :) Löddeköpinge är fint. Men jag betvivlar att det är särskilt billigt att bo där.

Själv har jag råkat landa i södra Dalarna. Befinner mig någonstans mellan Gelleråsen, Gröndal(Eskilstuna) och Amsberg(Borlänge). På min arbetsplats är det gott om norrlänningar som inte velat slå sig ner i Fjollträsk. Visserligen söder om älven, men inte mycket. Och jag behöver inte låsa huset om jag bara ska ner till Konsum och köpa mjölk. :D Hus är så billiga att väljer man ett mindre lite äldre (med eget garage) så bor man billigare än i en hyreslägenhet (ingen kö).

Men det finns nog andra bra ställen närmare Karlskoga och Gelleråsen som skulle passa dig. :tummenupp

PS. Jag är sörlänning, men jag har bott i Ursviken, Skellefte så jag kan lungt säga att här är inte så 'annars'.

Last edited:
När Gud skapade Jorden så vände han Arslet mot Boden! =)

Vad du än gör flytta inte till Eskilstuna , tro mig du vill inte bo här. Bor man i Tuna ändå så ska man iaf bo på landet och då blir det rätt dyrt :(

Vad du än gör flytta inte till Eskilstuna , tro mig du vill inte bo här. Bor man i Tuna ändå så ska man iaf bo på landet och då blir det rätt dyrt :(

Jag har inte heller hört några vidare bra saker om Eskilstuna. Vad har hänt där egentligen?
För 10 år sen var det ett rätt ok ställe inbillar jag mig.

Bosätt dig på landet utanför Linköping. Villa på landet 1,5-2,5 mille.
20 min till Sviestad motorstadion och 15 min till Mantorp park. Finns många sjöar i närheten.
ca 2 timmar till stockholm och 2 timmar Göteborg.
Massvis med brudar då det är många studenter i city.

Finns ca 5 crossbanor inom 45 min radie.

Jag har inte heller hört några vidare bra saker om Eskilstuna. Vad har hänt där egentligen?
För 10 år sen var det ett rätt ok ställe inbillar jag mig.
Brottsligheten har ökat rejält , Invandringen har ökat enormt så det är många "nysvenskar" som inte kan svenska och skit överallt som ska vara dryga och jävliga. Ett tips gå in på flashback och sök efter Eskilstuna för mer info. Där jag bor (Vallby , strax utanför Torshälla) är det dock väldigt lugnt men det beror nog på att det är ca 1,5mil ifrån Eskilstuna city.

Skåne :kär

Gott om mindre städer/hålor men väldigt bra kollektivtrafik så man kan ta sig vart man vill relativt enkelt och snabbt. Själv hade jag valt Malmö men du är ju efter något mindre. Vad du än gör, undvik Eslöv! :död

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT