Var hitta tankväska som fästet vid tanklocket.

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hej, såg idag en som hade en tankväska som han krokade fast i ett fäste som var ditskruvat runt tanklocket. Någon som vet vad jag pratar om och som vet var man kan få tag på nå sånt?

Biltema har tankväskor med magneter som du bara lägger på tanken, så slipper du fästen och kommer säkert billigare undan.

Stämmer in med BusAnna smidigaste är att köp en tankväska med magneter, de finns i olika prisklasser och fabrikat tex biketek, oxford, tech 7.

Biltemas funkar kanon. Det följer med remmar som man skall spänna under tanken men dessa använder jag inte då magneterna funkar utmärkt

Trist för oss med plasttank bara. Blir så jobbigt att hämta sina grejer längs vägen efter varje gång man kör iväg :)

Värt att tänka på om man är pedant som jag är att magnetväskor kommer att göra repor förr eller senare. Hur rent man än tror det är kommer det repas.

Värt att tänka på om man är pedant som jag är att magnetväskor kommer att göra repor förr eller senare. Hur rent man än tror det är kommer det repas.

+1

Om man är noga = ren hoj mest hela tiden och inte "drar" bort magneterna så går det ganska bra, inte värre än att det går att polera. Själv hade jag flax när jag slarvade så det var ena klistermärket som fick ta hela smällen, blir till att köpa ett nytt och sen komma på någon fiffigare lösning än tankväska med magneter...

Den här tankväskan kan jag varmt rekommendera. Rymmer hur mycket som helst ifall det behövs, och kan bli rätt liten ifall man inte skall packa så mycket. Följer även med kartskydd samt regnskydd, och är grymt anpassningsbar...

Är man orolig för repor kan man sätta sånt här under, inga konstigheter!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT