Kuben
Cementarsel Mc
Suzuki märkersföräkring va absolut billigast förra året(7600). Dock krasch på bana gäller inget, jag vet...
Enligt dom ska den gälla vid bankörningar(kurser) arrangerade av smc dock inte "vanliga bandagar"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Suzuki märkersföräkring va absolut billigast förra året(7600). Dock krasch på bana gäller inget, jag vet...
Enligt dom ska den gälla vid bankörningar(kurser) arrangerade av smc dock inte "vanliga bandagar"
Sen vad gäller försäkring på bana, den är bara glömma såvida du inte kör customhoj... då det verkar vara enbart Bilsport & MC som försäkrar bandagar, men som sagt, inte sporthojar.
Det kan även vara skillnad på vad som klassas som bankörning. Kurvkurser och liknande fortbildning på bana kan vara godkända men tävlingslika förhållanden och nöjeskörning med tidtagning godkänns inte. Gäller att fråga exakt vad de menar när de säger bankörning.Intressant.
Satt och kollade på det där förut, och herren jag talade med var å det bestämdaste säker på att försäkringen gällde på bana. Nåväl, vederbörande var väl ute och cyklade då.
se tidigare inlägg:
"• så länge det är smc som står som arr. av bandagar, så täcker försäkringen hos folksam och de övriga stora drakarna (ska ringa och prata med en annan snubbe som kanske kan vara mer specifik)."
Det kan även vara skillnad på vad som klassas som bankörning. Kurvkurser och liknande fortbildning på bana kan vara godkända men tävlingslika förhållanden och nöjeskörning med tidtagning godkänns inte. Gäller att fråga exakt vad de menar när de säger bankörning.
Edit: Vad det gäller försäkring för bankörning med SMC så är det alltså fortbildning som gäller.
exakt det jag kommer göra.
däremot frågade jag han jag pratade med på smc vad de gör för oss sporthojsägare, men bad mig att ta den frågan med en kollega till honom (vilket jag ännu inte gjort), så jag får återkomma om det.
Det här måste ju vara nästa steg i SMC målsättning att få alla att köra BMW boxers.
Att teckna avtal med ett företag som inte försäkrar sporthoj?
Hur fan tänkte dom.
Som jag skrev innan, 90% av deras medlemmar kör inte sporthoj, så det är inte så galet tänkt ändå.
Sen har det skrivits lite på SMC's forum som hintar om att de jobbar på att kunna erbjuda försäkring även till sporthojar.
Och jag länkade till en sida som visar ganska specifikt tyckte jag... du kanske är ute efter andra bolag och då är det nog de bolagen du får vända dig till.
Som jag skrev innan, 90% av deras medlemmar kör inte sporthoj, så det är inte så galet tänkt ändå.
Sen har det skrivits lite på SMC's forum som hintar om att de jobbar på att kunna erbjuda försäkring även till sporthojar.
Det kan även vara skillnad på vad som klassas som bankörning. Kurvkurser och liknande fortbildning på bana kan vara godkända men tävlingslika förhållanden och nöjeskörning med tidtagning godkänns inte. Gäller att fråga exakt vad de menar när de säger bankörning.
När var du på en smckurs? Du har ju rätt starka åsikter om dem.Då tycker jag att vi låter dom åka sina egna reflexvästparader strax under skyltad hastighet, dom kanske inte ens vill ha dom 10% som medlemmar?
Dom kunde ju åtminstonde ha krävt att Bilsport/MC hade tagit SMC medlemmars sporthojar om dom hade gått en SMC kurs, till en anständig summa, för visst är det så att man blir ELIT när man går med i SMC och kör deras kurser, och aldrig begår några fel sen?
zx6r 98 2527kr helår/helförsäkring
visst vill även jag köra en 06-08 men det finns ju gränser på hur mkt man skall betala
hur fan kan den vara så mycket billigare än min sketna R6a från 01? din är ju inte speciellt mycket äldre.
hur fan kan den vara så mycket billigare än min sketna R6a från 01? din är ju inte speciellt mycket äldre.
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |