Vansinnesfärder i bil

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag har gjort några helt jävla idiotiska grejer när nöden liksom inte haft någon lag och man måste ta sig nånstans.
De sparar jag till senare, jag tänkte berätta om dagens färd, sen får ni gärna skriva om era.

Bor i Skellefte.
Pluggar i Fittjävlakukåker i Sörmland.
Eftersom nya regeringen tog ifrån mig mina möjligheter till studiestöd så skulle jag köra ner ambulansen för försäljning här nere för att finansiera dem (enklare här, en mitt-sydsverigebo åker högst ett fåtal mil för att handla, vi norrlänningar åker vartfansomhelst... köpte den f.ö. i Blekinge, en annan historia)

Startar 07.00.
Skjutsar damen till Ume.
Fanskapet går som en klocka.
Mellan Ume å Ö-vik blir jag tagen av snuten.
Lyckas dock snacka bort dem, trevliga killar.
Körförbud, men jag har ju besiktningstid här nere...
Åker, åker, kör, kör.
Ung. halvvägs tankar jag.
Skitbra, kortapparat, går fort å så.
3 mil senare inser jag att plånboken är borta.
Söker igenom bilen, den finns inte.
Jaja, bara vända om, ska väl kunna hitta tillbaka till macken?
efter ett par misslyckade mackförsök hittar jag rätt.
Ingen plånka, ingen personal (obemannad) så jag ringer och hamnar i telefonkö.
medan den tickar iväg pengar jag inte har på kortet letar jag ytterligare och hittar till slut plånka-jäveln under ett av sommardäcken, som jag tog med mig bara för att jag ska försöka sälja bilen.
När hon svarar skriker jag "-God Jul"! och lägger på.
Sen går det mesta som planerat, inga probs att marscha 150 i en ambulans, bara man är medveten om att långtradare gör ett visst sug när man kör om...

Fort som satan går det till Västerås. sen kommer det.
Trots att jag ju faktiskt pissat i Ume måste jag igen.
Tack vare den där massagedynan som jag lagt på sätet som även går på 12 volt gick det ung. 5 mil snabbare än beräknat..
Japp, ba stanna vid första bästa P-ficka. Eftersom det ligger en STOR tradare efter så väljar jag att visa tidigt, hålla ut, sen svänga ganska direkt in på fickan.
fitt-ficka.
Naturligtvis var det ett potthål där. Men det har man ju varit med om förr.
Jag går ut, är salig i de förbipasserande bilarnas sken en stund, sen kollar jag så ingen skada blev skedd.

Hej å hå, här vi gå.

1 km efter Västerås, på den mest trafikerade leden låter det PFFFFTJONG! och jag kör på fälgen fram. Ingen ficka i närheten.
Bara att vika mot räcket, halva bilen på höger körfält, springa ut med en triangel och på med varningsblinker och börja byta.
Tur det var på höger sida, iaf...

HEMÅT! Mot Leråkerskooogen!

Går ju bra, den drar snett pga ett sommardäck, men vafan.

Kommer in i Sörmland.
Det börjar regna.
Torkaren funkar i ca 3 min, sen nada.
Till saken hör att lysena inte lyser, de bara glöder lite julmysigt.
Fipplar och vrider, till slut får jag torkarn att gå hela varvet fram å tillbaka över rutan på ca 22 sek.
Om den ska göra detta får jag sitta och vrida på ratten konstant.

Regn, mörkt, no torkers, dessutom saknar jag mörkerseende.

Gick ca 40 km/h de senaste 10 milen.
Mina ögon rinner fortfarande av överansträngning av sikte efter vitlinjer och reflexpinnar.

Jag grät nästan när jag såg skylten till Skolan. Jag vill verkligen inte hit, men nu var det en seger!

En öl på det här, så är det roligt i morgon

...ähh, vete fan om inte febern börjar komma tillbaka igen....

Last edited:
Gammla bilar ska fan i mig förbjudas, finns inger mer verdervärdigt än bilar som djävlas på det viset. Har på tok för många liknande historier som lett till att jag med glädje skulle sparkat livet ur fanskapet till bil. Tur du kom fram o inte skrota i alla fall då, känns nog bätter efter ett par bira:tummenupp

Men bilen funkar ju skitbra, (förutom torkarna)
så vi kanske inte ska bli så snea på den?
Egentligen var väl det mesta mitt fel, om än ngt otur, men det räknar jag med, vid det här laget.
Om man ligger i 100-120 i ett stigningsfält och bara susar förbi utan protester vete tusan om man kan klaga på snurran...
Vi räknar bort torkaren, ok? ;)

Haha! det är födelsedagstider här på skolan, jag lånade ut "bangbulansen" till en intet ont anande tjej...
Jag har nog faktiskt aldrig skrattat så mkt.
Dess personlighet blev helt plötsligt saker av problematisk karaktär...
Att man ska använda en gigantisk kanyl i en gummislang baktill, och pumpa utav bara satan medan man har fingret för lufthålet under en av matsitsdynorna för att låsa upp centrallåset känns självklart för mig, men tydligen var hon av en helt annan åsikt...

Ja, si tjejer...

Ja visst är det kul att köra bil? Jag håller på att börja gråta varenda gång jag kör mellan umeå och älvsbyn, sjukt tråkigt. Senaste gången så tog jag med mig katten också som är rädd för att åka bil. SJälvklart skiter han och pissar ner sig i buren efter cirka fem mil, måste åka av e4an och långt in i skogen och hålla fast en nerpissad missnöjd katt medans jag får sendrag i höger lår. Min passagerare var inte heller så nöjd när hon fick uppdraget att rengöra kattburen medans jag höll fast katten. Sen när vi var på väg igen så fick jag slut spolarvätska så varenda gång det kom en långtradare så fick man navigera efter endast och enbart tur. Man lyckas urskilja nån stolpe eller nån mittlinje här och var.

fy fan

ska till skellefteå strax förövrigt, ska bara duscha och kränga på mig finklänningen, umeå-skellefteå är en sjukt tråkig sträcka.

ska till skellefteå strax förövrigt, ska bara duscha och kränga på mig finklänningen, umeå-skellefteå är en sjukt tråkig sträcka.

Amen! Och ändå värre är det att sitta på den jävla Norrlandspilen (finns den fortfarande?) samma sträcka!

Vi bodde i Skelet och farsan bodde i Ö-vik när jag var liten. En helg varje månad var det att sätta sig på den gudförbannade bussen. Är inte det en traumatisk barndom så säg?!

Nu vet ni. Allt konstigt beteende från min sida beror på detta och då framförallt biten Umeå-Skellefteå.

Sedan så var ju detta innan Skellefteå kom upp på listan över städer som får biofilmer innan de har gått i sju veckor i Norra Fjöl. Enda chansen att få se en film innan den gick att hyra var att ta sig till Umeå...

Jag skriver under på att Umeå-Skelefteå är tråkig som satan.
Jag tror faktiskt att den blev framröstad till sveriges tråkigaste för något år sedan.

Jag har absolut inga problem med långa bilfärder annars, jag har gjort ett gäng resor Umeå-Borås-Umeå, den snabbaste gick på 36 timmar ToR.
(11 timmar enkel)
En sväng hade jag husvagn bakom.
Dock aldrig i dåliga bilar.
Dåliga bilar kör jag helst inte längre än att man kan gå hem.

Här om dan tog jag mig från min säng i Nyköping till slussen i Sthlm på 75 min. Då tankade jag också på vägen.

har åkt uddevalla-piteå-uddevalla på 36-37h och då jobbade vi 12h i pite oxå, farligt och dumt men vill man hem så vill man

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph