Valrörelsen 2026

Vilket parti har jag mest gemensamt med och kommer sannolikt rösta på?

• Socialdemokraterna

• Vänsterpartiet

• Miljöpartiet

• Centerpartiet

• Folkpartiet

• Kristdemokraterna

• Moderaterna

• Sverigedemokraterna

• Medborgerlig samling

• Partiet nyans

Results are only viewable after voting.
Om 12-åringar är mogna nog byta kön enligt Helden så borde väl också kriminella 12-åringar vara mogna för fängelse utan straffreduktion ?
Och 12-åringar borde väl också kunna få gifta sig med föräldrarnas godkännande !?!?
View attachment 532719
Om man på allvar anser att 12-åringar är mogna nog att fatta dylika permanenta och livsomställande beslut så finns det väldigt mycket annat de rimligen också borde vara mogna att göra, som att tatuera/pierca sig, röka, snusa, dricka sprit, köra bil, rösta, ta värvning, samtycka till sex och så vidare...

Om man på allvar anser att 12-åringar är mogna nog att fatta dylika permanenta och livsomställande beslut så finns det väldigt mycket annat de rimligen också borde vara mogna att göra, som att tatuera/pierca sig, röka, snusa, dricka sprit, köra bil, rösta, ta värvning, samtycka till sex och så vidare...
Jobba för eget uppehälle.

Aftonbladet och SVT kritiserar nåt som kommer från högern... som att låta åklagaren recensera försvarets slutplädering och presentera det som neutral analys.

Ok. Så kontentan är alltså att vi har ett problem att lösa i och med att det i dagsläget inte går att långtidsfängsla alla som begår upprepade grova vålds/sexualbrott, och detta eftersom det fattas fängelseplatser. Vad detta kan bero på kan man ju fråga sig... :va :dummer :huvet Oavsett vilket, vad är vänsterns förslag på lösning? Jo, att inte döma förövarna fullt ut för de brott de begått i syfte att spara fängelseplatser... Det om något låter ju fullständigt sinnessjukt om du frågar mig... :dummer

Och vi har inte råd och sysselsättning för fler invaderare så det är bara att stänga gränserna. :tummenupp

Frågan besvarades inte av någon av er. Frågan var när kommer det att införas?
Jag hittar inget där högern säger när och hur utan bara en vilja.
Om vänstern säger att det är ett luftslott borde det inte vara svårt att slå hål på deras påstående.

Tänk om moderater och sossar kunde var lite mer som de i Sötälje...

Som jag brukar säga på utbölingska: do adult crime, get adult time.
Det är numera modärn svenska. Gäss, språket är shittet som håller oss samman.
Norrmän och danskar dör av kräfta, vi dör av cancer. Men vändkretsen heter fortfarande Kräftans. Det fanns en tid utan blandspråk, sirener och blåljus.

6 av 8 partiledare är kvinnor.
Är ändå konstigt det inte blir ännu mer käbbel.

View attachment 532709
Hon är bra på att flytta fokus. Hur får man det till en könsfråga och mäns sätt att se ned på kvinnor?
Applicerar det helt felaktigt men det ger godhetspoäng eftersom det är poppis och följer narrativet och direkt tänds det ett medhåll bland alla lågbegåvade. Gud vad bra sagt! Tänk er om Maggan hade sagt nåt om Åkessons surhet, då hade pratats om hans otrevliga ton och hur skadligt det är för debatten.

Maggan är sur!
Härskarteknik, typiskt män att se ned på kvinnor. Men vänta, det är ju en annan kvinna som säger att hon är sur.. nu får jag syntax error i min vänstra hjärnhalva :näsblod

Det är ok att det blir lite hetsigt att hon blir sur men också ok att påpeka det.

Maggan är sur!
Härskarteknik, typiskt män att se ned på kvinnor. Men vänta, det är ju en annan kvinna som säger att hon är sur.. nu får jag syntax error i min vänstra hjärnhalva :näsblod

Det är ok att det blir lite hetsigt att hon blir sur men också ok att påpeka det.

Mohammedsons lilla "nu är det surt igen" i sista sekund där får mig faktiskt att vilja rösta på L

Jag och hustrun besökte de lokala valstugorna för att se om de hade något vettigt att säga. Efter att jag pratat med MP en stund tyckte hon att vi skulle gå vidare för att jag var "uppe i varv".

Var ganska glad att jag röstade igår när det bara var 2-3 pers i kö, idag var det 150m kö utanför förtidslokalerna.

Frågan besvarades inte av någon av er. Frågan var när kommer det att införas?
Jag hittar inget där högern säger när och hur utan bara en vilja.
Om vänstern säger att det är ett luftslott borde det inte vara svårt att slå hål på deras påstående.

Tänk om moderater och sossar kunde var lite mer som de i Sötälje...

Det är numera modärn svenska. Gäss, språket är shittet som håller oss samman.
Norrmän och danskar dör av kräfta, vi dör av cancer. Men vändkretsen heter fortfarande Kräftans. Det fanns en tid utan blandspråk, sirener och blåljus.

Tidö har ju bland annat tecknat avtal med Estland om att hyra fängelseplatser, det om något är väl ett konkret förslag på lösning som gör att vi även i dagsläget kan få effekt av att ta bort straffrabatten innan vi hunnit bygga egna nya fängelser. Och vem vet, det samarbetet kanske kan fördjupas och eventuellt även utökas så att det involverar ytterligare länder. Men visst, på sikt bör vi väl både satsa på kriminalvården och även bli bättre på att faktiskt utvisa dömda brottslingar (dvs faktiskt se till att utvisningar verkställs) efter avtjänat straff.

Tidö har ju bland annat tecknat avtal med Estland om att hyra fängelseplatser, det om något är väl ett konkret förslag på lösning som gör att vi även i dagsläget kan få effekt av att ta bort straffrabatten innan vi hunnit bygga egna nya fängelser. Och vem vet, det samarbetet kanske kan fördjupas och eventuellt även utökas så att det involverar ytterligare länder. Men visst, på sikt bör vi väl både satsa på kriminalvården och även bli bättre på att faktiskt utvisa dömda brottslingar (dvs faktiskt se till att utvisningar verkställs) efter avtjänat straff.
Vi kan säkert komma överens med Ukraina.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg