Valrörelsen 2026

Vilket parti har jag mest gemensamt med och kommer sannolikt rösta på?

• Socialdemokraterna

• Vänsterpartiet

• Miljöpartiet

• Centerpartiet

• Folkpartiet

• Kristdemokraterna

• Moderaterna

• Sverigedemokraterna

• Medborgerlig samling

• Partiet nyans

Results are only viewable after voting.
Vi kan säkert komma överens med Ukraina.
Australien var ju som sagt en rätt hyfsad idé ändå, om än illa genomförd. Vad vi behöver är en öde jävla ö dit vi kan skicka allt kriminellt avskum utan att det drabbar någon ursprungsbefolkning, och sen kan de få sitta där och antingen glo tills de dör eller också frivilligt utföra enkla arbetssysslor som kommer övriga samhället till gagn mot en minimal ersättning. Antingen det, eller också kan vi helt sonika införa dödsstraff för grova våldsbrott. Det är väl egentligen det allra mest ekonomiska, och man eliminerar dessutom risken för återfallsbrottslighet. Win-Win, så att säga.

Last edited:
Australien var ju som sagt en rätt hyfsad idé ändå, om än illa genomförd. Vad vi behöver är en öde jävla ö dit vi kan skicka allt kriminellt avskum utan att det drabbar någon ursprungsbefolkning, och sen kan de få sitta där och utföra enkla arbetssysslor som kommer övriga samhället till gagn. Antingen det, eller också införa dödsstraff för grova våldsbrott. Det är väl egentligen det allra mest ekonomiska, och man eliminerar dessutom risken för återfallsbrottslighet. Win-Win.
Bouvetøya ägs redan av Norge, är jäkligt ogästvänlig och längst bort från allt. Perfekta stället.

Bygga? Tycker en överflygning och skicka ut dem med fallskärm får räcka så får de bygga själva.
Om du och jag fick bestämma så absolut, rent krasst/för min del kan vi lika gärna skicka dem utan fallskärm om vi nu ska hårddra saker och ting... Men ska man nu försöka hålla sig inom någon form av ram för mänskliga rättigheter och human fånghållning så kanske man ändå måste nå upp till någon slags miniminivå avseende själva förvarets standard och transporten dit... Men återigen, vi kan ju antingen göra det eller också helt enkelt ge arkebusera slöddret. Det senare sparar ju snarare skattebetalarnas pengar, om man nu främst ska tänka praktiskt menar jag...

Last edited:
Fast även om vi fattar beslut idag att bygga fler fängelser så tar det ju ett tag innan det kan bli färdigt. Därför tänker jag att det kanske ändå kan vara en fungerande kortsiktig lösning att leja ut fängelseplatser till andra länder som har plats. Varje hyrd plats på annan ort innebär ju att vi har åtminstone en brottsling som kan fängslas på hemmaplan, det friar upp platser i vår egen kriminalvård så att säga.
Hela idén är värdelös.
Bygg snabbare istället, det där är bara skit

Bygg på Gotland. Sunni blir fångvaktare på Shia-avdelningen, och vice versa.

Övriga skickas till gruvorna så vi får fram lite metaller.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg