Arga Maggan är upprörd eftersom Kristersson "sprider lögner":
Statsminister Ulf Kristersson går till hård attack mot Magdalena Andersson inför kvällens statsministerduell. I ett brev uppmanar han Andersson att ”tala klarspråk om mängdrabatten och stå upp för brottsoffer”. – I dag sprider Kristersson lögner, medvetet, svarar Magdalena Andersson
www.svt.se
Tidö lägger alltså fram ett konkret förslag angående mängdrabattens avskaffande, men sossarna/vänstern röstar nej. Därefter påstår de att de visst vill avskaffa mängdrabatten så fort som möjligt, och att de antagligen hade kunnat genomföra det snabbare än Kristersson...
I min värld bör rimligtvis den snabbaste möjliga förändringen kunna ske genom att man röstar fram ett förslag, inte genom att rösta emot. Vill man genomföra en ändring så röstar man för ett lagt förslag, oavsett vilken sida förslaget kommer ifrån. Jag tror snarare det handlar om att vänstern är upprörda för att de inte kan ta åt sig äran. De hade åtta år på sig att lägga fram och driva igenom ett förslag om de nu så hade önskat, nu när högern lägger fram ett konkret förslag och tar itu med saker och ting så sätter de sig på tvären eftersom ändringen inte blir deras förtjänst. Fruktansvärt vidrigt och populistiskt måste jag säga, snacka om fullständigt förakt för offren och
fullt fokus på huruvida man kan vinna billiga politiska poäng.