Valrörelsen 2026

Vilket parti har jag mest gemensamt med och kommer sannolikt rösta på?

• Socialdemokraterna

• Vänsterpartiet

• Miljöpartiet

• Centerpartiet

• Folkpartiet

• Kristdemokraterna

• Moderaterna

• Sverigedemokraterna

• Medborgerlig samling

• Partiet nyans

Results are only viewable after voting.
View attachment 532670
f
View attachment 532671
f
View attachment 532672
Tolerans för saker som är helt förkastligt och oförenligt med samhället man lever i är väldigt dumt. En del kulturer genererar samhällen som är sämre, de kulturerna ska inte under några omständigheter tolereras.

Liberalerna 5.6 procent är tre gånger vad de mättes till för en månad sedan och måste vara något form av rekord. Ja det lär vara mer taktik än sympatier där.

Liberalerna 5.6 procent är tre gånger vad de mättes till för en månad sedan och måste vara något form av rekord. Ja det lär vara mer taktik än sympatier där.
Min gissning är att det är sossar, centerpartister och vänsterpartister som insett att Liberalerna har en del poänger med skolan. Och / eller insett att de har en del gemensamt med Mohamsson.
I Yttersta vänstern tror jag ingen har något gemensamt med Liberalerna / Mohamsson.

Last edited:
Arga Maggan är upprörd eftersom Kristersson "sprider lögner":

Snabb sammanfattning: Tidö lägger fram ett konkret förslag angående mängdrabattens avskaffande, men sossarna/vänstern röstar nej. Därefter påstår de att de visst vill avskaffa mängdrabatten så fort som möjligt, och att de antagligen hade kunnat genomföra det snabbare än Kristersson...

I min värld bör rimligtvis den snabbaste möjliga förändringen kunna ske genom att man röstar fram ett lagt förslag, inte genom att rösta emot. Vill man genomföra en ändring så röstar man för ett lagt förslag, oavsett vilken sida förslaget kommer ifrån. Jag tror snarare det handlar om att vänstern är upprörda för att de inte kan ta åt sig äran. De hade åtta år på sig att lägga fram och driva igenom ett förslag om de nu så hade önskat, nu när högern lägger fram ett konkret förslag och tar itu med saker och ting så sätter de sig på tvären eftersom ändringen inte blir deras förtjänst. Fruktansvärt vidrigt och populistiskt måste jag säga, snacka om fullständigt förakt för offren och fullt fokus på huruvida man kan vinna billiga politiska poäng.

Last edited:
Arga Maggan är upprörd eftersom Kristersson "sprider lögner":

Tidö lägger alltså fram ett konkret förslag angående mängdrabattens avskaffande, men sossarna/vänstern röstar nej. Därefter påstår de att de visst vill avskaffa mängdrabatten så fort som möjligt, och att de antagligen hade kunnat genomföra det snabbare än Kristersson...

I min värld bör rimligtvis den snabbaste möjliga förändringen kunna ske genom att man röstar fram ett förslag, inte genom att rösta emot. Vill man genomföra en ändring så röstar man för ett lagt förslag, oavsett vilken sida förslaget kommer ifrån. Jag tror snarare det handlar om att vänstern är upprörda för att de inte kan ta åt sig äran. De hade åtta år på sig att lägga fram och driva igenom ett förslag om de nu så hade önskat, nu när högern lägger fram ett konkret förslag och tar itu med saker och ting så sätter de sig på tvären eftersom ändringen inte blir deras förtjänst. Fruktansvärt vidrigt och populistiskt måste jag säga, snacka om fullständigt förakt för offren och fullt fokus på huruvida man kan vinna billiga politiska poäng.
Fullt Fokus på att vinna sina egna Politikerjobb.
Representatins Dilemma.

Fullt Fokus på att vinna sina egna Politikerjobb.
Representatins Dilemma.

Ja det viktigaste är att komma med bra idéer som ger röster, Att berätta att det inte går att genomföra i närtid ger inga röster men däremot förtroende. Har det framgått från lille Uffe att fängelserna är fulla och det dröjer över 10 år innan det kan bli verklighet?

Slopad mängdrabatt dröjer – fängelser för fulla

Publicerad 2 augusti 2026
Regeringen och SD vill att riksdagen beslutar om del två av regeringens stora straffskärpning för brott före valet.

Men Kriminalvården har inte tillräckligt med plats i fängelser förrän tidigast 2040, och inte ens justitieminister Gunnar Strömmer (M) kan svara på när skärpningen blir verklighet.

Moderaternas vallöfte: Mängdrabatten ska slopas under nästa mandatperiod

Regeringens sista straffreform är en bluff

Ja det viktigaste är att komma med bra idéer som ger röster, Att berätta att det inte går att genomföra i närtid ger inga röster men däremot förtroende. Har det framgått från lille Uffe att fängelserna är fulla och det dröjer över 10 år innan det kan bli verklighet?

Regeringen och SD vill att riksdagen beslutar om del två av regeringens stora straffskärpning för brott före valet.

Men Kriminalvården har inte tillräckligt med plats i fängelser förrän tidigast 2040, och inte ens justitieminister Gunnar Strömmer (M) kan svara på när skärpningen blir verklighet.

Aftonbladet och SVT kritiserar nåt som kommer från högern... som att låta åklagaren recensera försvarets slutplädering och presentera det som neutral analys.

Ok. Så kontentan är alltså att vi har ett problem att lösa i och med att det i dagsläget inte går att långtidsfängsla alla som begår upprepade grova vålds/sexualbrott, och detta eftersom det fattas fängelseplatser. Vad detta kan bero på kan man ju fråga sig... :va :dummer :huvet Oavsett vilket, vad är vänsterns förslag på lösning? Jo, att inte döma förövarna fullt ut för de brott de begått i syfte att spara fängelseplatser... Det om något låter ju fullständigt sinnessjukt om du frågar mig... :dummer

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg