De tror kanske det är en tävling. Ni vet vilken, va?Det kan vara något av det roligaste som hänt på hela året.
Dels själva affischerna.
Dels att varenda parti från vänster till höger blev jätte jätte kREnKtA!!!
MP i ledning, än så länge..,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De tror kanske det är en tävling. Ni vet vilken, va?Det kan vara något av det roligaste som hänt på hela året.
Dels själva affischerna.
Dels att varenda parti från vänster till höger blev jätte jätte kREnKtA!!!
En bil för Nooshi?lite roligare
![]()
Visar upp förarlös bil – krockar med polis
I veckan gjorde en pakistansk journalist ett reportaget om en ny förarlös bil i huvudstaden Islamabad. Men samtidigt som journalisten pratar krockar bilen – med en stillastående polisbil.www.expressen.se
Lugn. Dom är bara ute för lista vilka som ska ätas / skjutas vid valvinst som i Kambodja !En såndär jävla kommunist ringde mig för att ragga röster idag. För i helvete, vid det här laget även om jag hade varit sinnessvag och haft planer på att rösta på dem hade jag istället röstat på de mest radikalt antikommunistiska partiet att tillstå med hur envetet de jagar röster.
Jag vill inte att nåt klappmongo ringer på dörren två gånger i veckan och vill prata om ett partiprogram från ett parti som ville ansluta till Sovjet, och som länge stoltserade med en omogen tölp och fickrunkare som partiledare.
Och nu har ett beläte som inte ens kan partiets egna ekonomiska politik. Men det är väl kanske ett krav för att vara vänsterpolitiker.
Har inte haft en enda partirepresentant som ringt på dörren (eller telefonen) som inte varit sosse eller kommunist. Inte ens en liten förvillad miljöpartist. Inte ens en riktig kommunist från SVK som står för vad de tycker på riktigt. Det är bara lattevänstern som verkar tro att vara störande arslen är ett vinnande komcept.
Sedan drygt en månad är mobiltelefoner inte tillåtna i Svenska skolor, så den biten är redan fixad.Efter Pisaraset: L vill dra tillbaka elevernas datorer
Tyvärr tror jag inte det är så enkelt. Jag misstänker så kallade "sociala medier" med så kallade "notifikationer" stör eleverna.
Vilket innebär indragning av så kallade "smartfåns" från Google och Apple.
![]()
notifications and customer relations – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
![]()
Efter Pisaraset: L vill dra tillbaka elevernas datorer
L reagerar på de svaga Pisaresultaten med förslag om att ta bort personliga surfplattor och satsa mer på läsning varje dagwww.dn.se
Gå tillbaka till att om man inte kan läsa så får man gå om första klass. Hur ska man tillgodogöra sig resten av utbildningen om man inte kan läsa?Wall Street Journal skrev igår om en teori att skolresultat globalt sjunker på grund av sociala medier och att unga inte behöver tänka längre.
https://www.wsj.com/articles/ai-use...-in-student-reading-skills-oecd-says-2bfd591a
Lär man sig inte att läsa och självständigt att hitta svar tror jag man får svårt att veta hur det ska göras.
Jag tror inte att det är Mohamsons fel.
Ingen går väl om längre. Tvärtom är det fortfarande status att få barnet att hoppa över en klass, vilket bara är en ängslig statussymbolGå tillbaka till att om man inte kan läsa så får man gå om första klass. Hur ska man tillgodogöra sig resten av utbildningen om man inte kan läsa?
Precis som jag också tänkte idag när hörde det på radion.Tappade ytterligare lite tron på Sverige när lyssnade på Ekot i morse.
Kommuner eller områden typ Hallunda och Brandbergen intervjuas om hur deras valinformatörer gör ett viktigt men svårt arbete.
Många (invandrare) vet inte vad rösta är eller förstår inte processen alternativt litar inte på den.
Problemet då är väl inte att de inte röstar utan snarare om de röstar. Att skattebetalarna ska betala för att anställa informatörer som informerar sannolikt inte skattebetalare från andra länder att de ska påverka utfallet i frågor de bevisligen inte är ens nära att kunna sätta sig in i är en helt befängd tanke.
Reportern, som var uppenbart positiv till initiativet, pratade dålig svenska.
Det hela är en fars utan dess like. Men låt oss förfäras över att AfD fick 45%, vad konstigt!
Men restan av dagen då ? På min tid 1952 -1964 hade vi läxor att läsa hemma .....Sedan drygt en månad är mobiltelefoner inte tillåtna i Svenska skolor, så den biten är redan fixad.
Personligen tycker jag att skolan borde göras om helt så att det inte är klasser längre, utan man studerar ämnen, och när man kan bevisa tillräcklig kunskap i ett ämne får man gå vidare med nästa nivå. Vissa ämnen kräver specifik nivå i andra ämnen för att ens starta.Ingen går väl om längre. Tvärtom är det fortfarande status att få barnet att hoppa över en klass, vilket bara är en ängslig statussymbol
Är väl inget konstigt AfD fick 45% av rösterna. Se här från europaportalen. Befolkningen är mycket mer konservativ än befolkningen i Demokratier. Antagligen för i en Demokrati av Representativ typ som i Sverige hänger DITT politikerjobb på att du kan få alla minoriteter på att rösta på dig. Stöt dig med ingen blir du vald. Ge inga löften är väl 2026-års slogan. Eller ?Tappade ytterligare lite tron på Sverige när lyssnade på Ekot i morse.
Kommuner eller områden typ Hallunda och Brandbergen intervjuas om hur deras valinformatörer gör ett viktigt men svårt arbete.
Många (invandrare) vet inte vad rösta är eller förstår inte processen alternativt litar inte på den.
Problemet då är väl inte att de inte röstar utan snarare om de röstar. Att skattebetalarna ska betala för att anställa informatörer som informerar sannolikt inte skattebetalare från andra länder att de ska påverka utfallet i frågor de bevisligen inte är ens nära att kunna sätta sig in i är en helt befängd tanke.
Det hela är en fars utan dess like. Men låt oss förfäras över att AfD fick 45%, vad konstigt!

Nej, Gå Om, det försvann med betygen i skolan från och med 1:a klass.Ingen går väl om längre. Tvärtom är det fortfarande status att få barnet att hoppa över en klass, vilket bara är en ängslig statussymbol
Jag är konservativ och tror på katederundervisningPersonligen tycker jag att skolan borde göras om helt så att det inte är klasser längre, utan man studerar ämnen, och när man kan bevisa tillräcklig kunskap i ett ämne får man gå vidare med nästa nivå. Vissa ämnen kräver specifik nivå i andra ämnen för att ens starta.
Kan man inte läsa är man fast på nivå ett och får inte studera något annat förrän man lärt sig.
Och om man nu inte kan lära sig läsa och skriva så kan man alltid bli institutionaliserad. Och så kan vi koppla rätten att rösta till något grundkrav med. Typ, inte analfabet känns ju som ett baskrav där.
Röstkörkort? (Inte någon sossevariant.) Man måste bevisa att man begriper.Tappade ytterligare lite tron på Sverige när lyssnade på Ekot i morse.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |