Val av ny hoj (bomba gärna med humor)

BMW såklart!

Bifogat

• 2008-f650gs.jpg
    2008-f650gs.jpg
    148.6 KB · Visningar: 48
Last edited:
DANG!

Killen visar sin smarta sida!

Undrar var han fick den idén? :rolleyes:

Har aldrig haft, har ingen och kommer aldrig ha någon. Det är därför jag kommer köra ihjäl mig i sommar. Men what the heck! Jorden går ändå under i december så varför vänta på kylan, bättre göra det på "bästa sändningstid".

den står med på listan ;)

edit: glömde nästan-> :6surkart

Eller varför inte "join the dark side" och köp en triumferande tiger med antingen 800 eller 1050 ränder.

Edit: kom precis på en slående slogan till Triumph, "join the dark side. - we got diapers.

Last edited:
Eller varför inte "join the dark side" och köp en triumferande tiger med antingen 800 eller 1050 ränder.

Edit: kom precis på en slående slogan till Triumph, "join the dark side. - we got diapers.

vart fick du diapers ifrån? känns mer som att " join the dark side - we make people cry" stämmer överens (fråga Abdul Karim)

vart fick du diapers ifrån? känns mer som att " join the dark side - we make people cry" stämmer överens (fråga Abdul Karim)

Om du hade använt hjärnan kanske en Triumph behöver en blöja för att den pissar ner sig hela tiden.

Kanske är lite partisk men..... hur vore det med en XT660Z Ténéré ABS, snorbillig försäkring (i vart fall för mig) :tummenupp

Om du nu har en lista på kandidaterna redan så lägg upp en poll så kan SH kollektivet fatta beslutet åt dig :tummenupp

Men om du nu vill ha ett nytt alternativ så röstar jag på den här
LCAB5QL2HCAK8Y0WGCAQ13VALCALC1641CAGY189ECA9CC3OPCA0UJ73YCAD077NNCAROZRY5CABAGA36CA1130Y1CAULUZL.jpg

Och om Beshar skulle byta upp sig
images.jpg

Silvers nya asfaltsdräpare
ACAKDRQ0ACA4JMIVWCAV9T6MJCADG37J7CA4ULGLQCA11RYWQCAAWUXQRCAGJP4FKCA7JXQZMCAWPVI1ICAJR3OM4CANIR8P.jpg

Last edited:
kollade faktiskt på en cb 1000 r 13k hel hel.. bara sådär 8-9k över det jag vill ligga på.
SGM superduke lär kosta min ena njure, en duke 690 12:a skulle kosta 10547 kr (känns jäkligt orimligt med tanke på abs + att 690 smc r var billigare i förs)

Ducati vågar man ju för fan knappt köra, får man ju bara ångest av att titta på trippmätaren å se hur pengarna försvinner på servicen :P
Då har du nog dålig koll. Duccarna är inte dyrare att serva än andra hojar nu för tiden.

Ducati guarantees all its bikes for a period of 24 months from registration, with unlimited mileage

To maintain the validity of the warranty, three services must be carried out at 1000 km (or six months), 12,000 km (or 12 months) and 24,000 km (or 24 months) by any official Ducati dealer. Warranty will be not honoured for motorcycles repaired by unofficial Dealer networks, for improper use, for bikes with non-genuine parts, for damages incurred from accidents, overloads, negligent use, or improper maintenance. Further details are detailed in the Warranty/pre-delivery booklet, attached to every new motorcycle.

The warranty is international and therefore valid outside the country of purchase too, and is transferred to the new owner if the bike is sold. It also includes the Ducati Card Assistance roadside recovery and medical service.

nu i somras när jag var på knudan å pratade med yasha och då sa hon att hon hade en milservice OCH en års service( som skulle göras oavsett om hon redan hade gjort en milserivce de året. (hoppas innerligt att morfinet gjorde så att jag missuppfattade henne annars e det jävligt sniket av ducce)

min uppfattning om ducatis service kostnader baseras på lite folks berättelser om deras egna kostnader och som exempel repotaget om multistradan i mc folket nr 5.11 sid 29: serivcekostnad
100 mil: 2200kr
1200: 2150Kr
2400: 8550kr

gillar intervallerna men 8550kr för en 2400 mila ? det gillar inte min plånbok

garantin är ju inte sämre än kawa eller bmw (oftast har man ju maskinskada i förs. upp till viss ålder eller miltal.

edit: satt precis å räknade på servicekostnad/mil på en mulitstrada och en kawa versys 1000 (baserat på uppgifterna i mc folket nr 5.11 och 2.12)

duccen låg på ca3,4 kr/mil och kawan på 3kr/mil s¨där skiljer det inte så mkt MEN det är ju en jääkla skillnad i inköpspris också

Last edited:
nu i somras när jag var på knudan å pratade med yasha och då sa hon att hon hade en milservice OCH en års service( som skulle göras oavsett om hon redan hade gjort en milserivce de året. (hoppas innerligt att morfinet gjorde så att jag missuppfattade henne annars e det jävligt sniket av ducce)

min uppfattning om ducatis service kostnader baseras på lite folks berättelser om deras egna kostnader och som exempel repotaget om multistradan i mc folket nr 5.11 sid 29: sericekostnad
100 mil: 2200kr
1200: 2150Kr
2400: 8550kr

gillar intervallerna med 8550kr för en 2400 mila ? det gillar inte min plånbok

garantin är ju inte sämre än kawa eller bmw (ofast har man ju maskinskada i förs. upp till viss ålder eller miltal.
Om jag har förstått din kravspecifikation skall du alltså ha en hoj som:
1. har ABS
2. måste gå att försäkra genom Bilsport & Mc, men inte till vilket pris som helst.
3. Den skall vara skitkul att köra
4. Den får inte vara dyr att serva

Övrigt:
Honda CB1000R är för dyr att försäkra - 13k hel hel.. bara sådär 8-9k över det jag vill ligga på.
Superduke lär kosta min ena njure
En Duke 690 12:a skulle kosta 10547 kr (känns jäkligt orimligt med tanke på abs + att 690 smc r var billigare i förs)
Ducati vågar man ju för fan knappt köra, får man ju bara ångest av att titta på trippmätaren å se hur pengarna försvinner på servicen

BMW F800R då?

6342845923081257772009-BMW-F800R-9.jpg

Last edited:
jo då micke både f800 r och gs är potentiella kandiater.

Listan på hojar som jag funderar på och som ska provköras
nc700
f800
650 xmoto (enda motarden jag har sett med abs)
er6
xj6
xt660 tenere

Den här då?
Kan fan inte vara dyr att försäkra iaf
Funny_Motorcycle_Photos_7.jpg

Sen har vi då allternativet för folk som har problem med armsvett....
funny_motorcycle_racing_picture_3.jpg

Hörde även att farfar Vbk vart på jakt efter nått bekvämare..
harley_davidson_chair_motorcycle_funny_pimped_sofa_humor_cool_haha_lol_rofl_smiles.jpg

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka