Val av ny hoj (bomba gärna med humor)

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
Jag har ADLRIG varit så jävla förvirrad:3freak som jag är just nu gällande ny hoj. Har egentligen bara 2 krav: 1.abs 2. måste gå att försäkra genom bilsport mc.

SÅÅ nu vill jag höra förslag ifrån folk, följt av påhopp, seriösa argument å dylikt om de olika modellerna!

just nu ligger nc700 (x eller s) högst på listan.

ps. ja jag vet att jag måste provköra för att hitta den rätta för mig men det är här en tråd med en stor protion humor.. ungefär som tillförligtligheten på textmex hoj.

Ducce Streetfighter S ABS.. :brynad

SuperDuke är given annars.. Eller SuperMoto990 / Ducce Hymo

Tjööööp

Vill man komma ner i försäkring kanske ER-6 vore något, väldigt tråkig hoj att köra dock, saknar ca 50 hästar... Men den är billig och finns med ABS...:tungan

Du kan få köpa min ER-6a :hihi Billig som tusan och självklart med ABS!
Så att jag kan köpa Ducatin som Madicken tipsade om. Eller, nu ska jag visst vinna den i stället :tummenupp

Kolla med svedea när det gäller försäkringen på en Fz1. Jag ska betala 5200 för en hel/hel sen har du bara 1500 i vagnskada om hojen har abs..:tummenupp .2500 om den saknar abs

Du kan få köpa min ER-6a :hihi Billig som tusan och självklart med ABS!
Så att jag kan köpa Ducatin som Madicken tipsade om. Eller, nu ska jag visst vinna den i stället :tummenupp
Äh, sno sambons Monster och köp istället ett nytt par framgafflar till hans Skramlaha så han kan röja runt på banan.
Win - win för oss alla! :banana

Aprilia Dorsoduro!
No questions asked!:)

Eller....

....så tchöper du en XT660Z Teneré och följer med mig och Ricard genom hela Europa ev passerar Tyrkcie och mellanlandar i Marocko i några dagar och sen hakar du på till Island i augusti!

:Bugar

Last edited:
kollade faktiskt på en cb 1000 r 13k hel hel.. bara sådär 8-9k över det jag vill ligga på.
SGM superduke lär kosta min ena njure, en duke 690 12:a skulle kosta 10547 kr (känns jäkligt orimligt med tanke på abs + att 690 smc r var billigare i förs)

Ducati vågar man ju för fan knappt köra, får man ju bara ångest av att titta på trippmätaren å se hur pengarna försvinner på servicen :P

kollade faktiskt på en cb 1000 r 13k hel hel.. bara sådär 8-9k över det jag vill ligga på.
SGM superduke lär kosta min ena njure, en duke 690 12:a skulle kosta 10547 kr (känns jäkligt orimligt med tanke på abs + att 690 smc r var billigare i förs)

Ducati vågar man ju för fan knappt köra, får man ju bara ångest av att titta på trippmätaren å se hur pengarna försvinner på servicen :P

BMW F800GS then. Om du ska vara så petig med försäkring.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka