Val av MC:)

Med risk för att låta grymt tråkig nu.

Om du inte har ngn hoj eller har haft tidigare så kanske du skulle köpa en lite äldre och billigare. Bara för att känna på det lite först. Vet många som köper splitter nytt o sen kommer på att det kanske inte var deras grej.

Du verkar ju inte veta vilken typ av hoj du vill ha, alla ovan är ju helt olika.

Jag tipsar om en Thunderace tex. funkar både till bana, touring och nöjeskörning. Sen är den ju större än nya Rettor med.

När du sen kört ett år kanske du kommit på vilket område inom hojvärlden som var ditt och då köpa en mer nischad och nyare hoj.


Jo det kanske kan vara sant! Jag har haft en del olika mc-typer när jag var 16år, 125or, men visst, det var en evighet sedan och går inte att jämföra. Lånade en monster några helger efter mitt nytagna mc-körkort i somras. Därefter testade jag några R1or... Jag blev helt såld direkt, att tralla upp i 200km/h utan problem och kunna ha skön balans i kurvorna... mja, vad ska jag säga, gryymt kul. Monstern kändes liten till min längd och krutet räkte inte till, 70hk.

Har ett jobb där jag reser ganska mycket utomlands, vilket gjorde att jag inte hade tid att ta tag i köpandet förens nu. Tiden har även gjort att jag kollat på andra cyklar, och försäkringen verkligen värt det, på en R1!? Är väl medveten om att R1an är ganska extrem...

Äsch, jag måste börja någonstans, lika bra att köra på ordentligt:).

Skönt att affärerna är öppna i morgon:D:D
 
Äsch, jag måste börja någonstans, lika bra att köra på ordentligt:).

Jag måste bara säga en sak....




























































KÖP DEN HOJ DU VILL HA - INTE EN SOM ANDRA VILL ATT DU SKALL KÖPA!!

Det innebär att du skall köpa en R1:a om du vill ha den, inte en sketen GSX500 bara för att du skall "börja" med något.

Lycka till! Med alla literhojar från 04 kommer det inte att gå fel - i alla fall inte effektmässigt! :)
 
Innan du bestämmer dig så testa en B-King, jag är 186 cm och den är kanon! Betalar hos Bilport och MC 3400 helår.

Mvh
Patrik
 
Bestämt mig,

Blir en yamaha r1 05.

Ska bara få den till en verkstad för kontroll, innan köp.

Väntar bara på lite plusgrader...

:)
 
Skulle aldrig köra en halva på en sån maskin.. kör själv en gixxer 1000 k5:a och vet hur lätt det är att gå omkull... har varit nära några gånger:rolleyes:
Jag vill inte stå där med en kvaddad maskin och betala skadorna själv för att man varit snål med försäkring... frågan är inte om man lägger ner.. utan när :yoparty

Där har ni svaret på varför ni har så olidligt höga premier.
 
En fråga till,

En Yamaha R1 05, import. Vilket betyder, ingen 5års garanti... Ska man se upp? Även bytt koppling på den...

vh
 
En fråga till,

En Yamaha R1 05, import. Vilket betyder, ingen 5års garanti... Ska man se upp? Även bytt koppling på den...

vh

Varför köpa en importhoj när det finns många svensksålda med garanti?
En tusing hit och dit, rätt skönt med garanti om något händer.

Varför byter man en koppling på en 3 år gammal hoj om man inte kört skiten ur den? :va

Jag är skeptisk mot importerade hojar i allmänhet - bilar likaså. Det är bilskojjarvarning över dem tycker jag. Kolla den extra noga så du inte sitter med en upputsad klotad hoj.
 
Varför köpa en importhoj när det finns många svensksålda med garanti?
En tusing hit och dit, rätt skönt med garanti om något händer.

Varför byter man en koppling på en 3 år gammal hoj om man inte kört skiten ur den? :va

Jag är skeptisk mot importerade hojar i allmänhet - bilar likaså. Det är bilskojjarvarning över dem tycker jag. Kolla den extra noga så du inte sitter med en upputsad klotad hoj.

jag har 7 hårda sommrar bakom mig på importerade sporthojjar, samt 12 år med imp bilar,har aldrig någonsin haft några problem,så det här med import=skit kan vi lägga ner direkt,klart att det finns skit men kollar man grejjerna innan köp så anser jag att import slår svensksålt pga priset. och ang kopplingen så var den en svag punkt på R1 04-05, men förresten, har inte Yamaha världsgaranti??
 
Varför byter man en koppling på en 3 år gammal hoj om man inte kört skiten ur den? :va

en polare köpte en R1-04 från en handlare i stan

hojen hade rullat 17-1800 mil, så när han sedan lämnade in den på 2000 mila service, så gjorde dom den vanliga servicen & justerade även kopplingen

efter servicen körde han knappt 50 innan kopplingen var helt slut, mekanikerna hade tabbat sig big time, så han fick bytt kopplingen gratis.

så ja, en hoj kan fått bytt koppling, fast låga mil & inte tokkörd



och ang kopplingen så var den en svag punkt på R1 04-05, men förresten, har inte Yamaha världsgaranti??

vad var den svaga punkten där då ? inget jag har hört talats om
 
Hej,

NU är det färdigt iaf...

Valde en 05 lavaröd ist ifrån MC-emanuel i Varberg.

Hur bra skick som helst, och uttagen 06.

Dundernöjd, ska bara få hem den?!?!

Tack för alla svar!

VÅR??????
 
Hej,

NU är det färdigt iaf...

Valde en 05 lavaröd ist ifrån MC-emanuel i Varberg.

Hur bra skick som helst, och uttagen 06.

Dundernöjd, ska bara få hem den?!?!

Tack för alla svar!

VÅR??????


Grattis till en fin & helt underbar hoj

så det blev en röd iaf. kostade ? bild ?


/ Henke
 
Bara jag som har hörttalas om internationell garanti? Eu-garanti osv...
Det finns ju ett europeiskt garantisystem, skall vall inte spela nån roll, gå till en yamaha-handlare? Min förra var köpt på alvik mc, jag serva o lämna in garantifråga hos ava mc. Inga problem, garantifråga = 0 kr. Borde la fungerna liknande med import då de finns eu system...
Eller är jag helt ute o trampcyklar?
 
Bara jag som har hörttalas om internationell garanti? Eu-garanti osv...
Det finns ju ett europeiskt garantisystem, skall vall inte spela nån roll, gå till en yamaha-handlare? Min förra var köpt på alvik mc, jag serva o lämna in garantifråga hos ava mc. Inga problem, garantifråga = 0 kr. Borde la fungerna liknande med import då de finns eu system...
Eller är jag helt ute o trampcyklar?


Vad jag fått höra, garanti gäller inte för import! Är ni fundersamma, ring yamaha center och fråga.
 
Här klagas det över 1000/månaden för r1-05 hel/hel när jag betalar 1085/månad för trafikförsäkring på en r6 - 00...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top