Val av MC:)

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Hej,

:va
Jag har ett problem som gnager djupt in i själen, kan inte välja mc...!

Det hela började med ett stort intresse för Yamaha´s R1. Problemet var försäkringen som alla känner till och många kämpar med. Jag är 34 och bor i Halmstad. Det billigaste jag kunde komma undan med var via Folksam, smc, men det blir fortfarande minst 1000kr i månaden för hel/hel. Kollat på en 05 i kanonskick, R1, men men... Det känns pinsamt att behöva lägga en sådan summa varje månad!!!

Börjat kolla på alternativ. Måste tillägga att jag är ganska lång, 190.

Gillar Ducati´s monster, men den känns för liten, känner mig som en jätte på en mope!? Visseligen har monster kommit med en liite högre modell detta året,09.

Fz1-n har jag sneglat lite på, men inte testat eller suttit på...

cb1000r har jag även sneglat på...

Vore välidigt tacksam om någon ville ge mig något förslag eller bara förklara vad som är bäst för mig;).

Ps, vill ha något som står ut och fixar rödljusen uten problem;)

vh Öjje, god hjul kul!:tummenupp
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
1000 kr i månaden för 1000cc e ju hutlöst..
ja ger 6000 hel/hel för min.. den är ett bra alternativ..
Superduke 990.

Hög å bra även för dig som e lång å den går bra också =)
Har försäkringen på bilsport och mc.
 

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
1000 kr i månaden för 1000cc e ju hutlöst..
ja ger 6000 hel/hel för min.. den är ett bra alternativ..
Superduke 990.

Hög å bra även för dig som e lång å den går bra också =)
Har försäkringen på bilsport och mc.


Men jag vill kunna dra iväg som en tok på motorvägen med, rädd för att duken inte fixar det...!? körställningen är väl inte direkt optimal heller..
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Jag ger 2000 lax hel/helår för mina, men den är i en annan liga he he..
 

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
GSX1100 -80
Jag kör Super Duke R -08 Betala på Bilsport/Mc 1500kr halv halv år eller som hawkisen om jag vill ha hel. Jag är också 190com och sitter kanon på den.
Det är en riktigt trevlig hoj. Det går att åka långt i måttlig fart.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Men jag vill kunna dra iväg som en tok på motorvägen med, rädd för att duken inte fixar det...!? körställningen är väl inte direkt optimal heller..

fick rådet innan ja köpte min att körställnignen skulle vara konstig.. sitter dock bättre på den än va ja gör på vilken hojj som hellst med kåpor..
e ju en fighter.. man sitter ju hur bra som hellst..

klart du kan dra som en tok på motorvägen.. e väl bara att hålla sig i å se till att man har dratt åt hjälmen =) :yoparty

vill man inte ha vindrag så kan ja rekomendera en Dodge Viper.. dom går fort som tusan å så slipper du vind draget. =)
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Köp en zx12a, bra försäkringar och en vettig körställning för folk som är långa.. =)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jag kör Super Duke R -08 Betala på Bilsport/Mc 1500kr halv halv år eller som hawkisen om jag vill ha hel. Jag är också 190com och sitter kanon på den.
Det är en riktigt trevlig hoj. Det går att åka långt i måttlig fart.

e du ursprungligen från jönköping eller nerflyttad? =)
 

jimzzz

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
03 Suzuki gsxr
Blir en retta för mig i vår också och så länge jag får betala under 1600-1700 kr i månaden halvförsäkrat blir jag skit nöjd :tungan
 

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Jag betalar 5500kr/hel/helår på bilsport. 1130cc 137hk Clipon styre=Lika som en racer utan kåpor:yoparty
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
1000 spänn är rena julklappen. Alla som säger annat är antingen väldigt gamla ,kör en gammelhojj eller så har de förslag på något som inte är plastraket.

Köp en r1a betala 1000kr i mån och var lycklig hela sommaren.
 

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
1000 spänn är rena julklappen. Alla som säger annat är antingen väldigt gamla ,kör en gammelhojj eller så har de förslag på något som inte är plastraket.

Köp en r1a betala 1000kr i mån och var lycklig hela sommaren.

Kanske skulle nämna att det är via SMCfolksam, måste gå en kurs i april först, innan den gäller, inge problem... men ändå... ska jag lägga ca 12000kr om året bara för att köra en R1, känns inte det lite korkat, när det ändå finns maskiner som har bra ös och lägre premie?

Kanske ska sluta söka den ultimata lösningen och bara köpa nåe ist...

Jag betalar 5500kr/hel/helår på bilsport. 1130cc 137hk Clipon styre=Lika som en racer utan kåpor:yoparty


Är inte Benellin ganska liten, i storlek?
 
Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
jag tror att du får fundera ut lite mer på vilken typ av motorcykel du vill ha. lyssna inte på när någon säger att köpa en viss modell. det blir bara fel efter eftersom ni garanterat inte har samma krav. åk runt till olika MCfirmor och provsitt, kläm och känn.

köp den hojen du tycker känns bäst i det stora hela och byte efter några månader om det blev fel.
så gjorde jag, köpe mig en VFR800 som var en skön hoj men inget för mig. så jag köpte mig nyss en Z1000.

ang. 1000 i månaden helförsäkrat så är det bara att gratulera! jag betalar 1500/månad halvförsäkrat.. (dock lite yngre än dig)
 

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
jag tror att du får fundera ut lite mer på vilken typ av motorcykel du vill ha. lyssna inte på när någon säger att köpa en viss modell. det blir bara fel efter eftersom ni garanterat inte har samma krav. åk runt till olika MCfirmor och provsitt, kläm och känn.

köp den hojen du tycker känns bäst i det stora hela och byte efter några månader om det blev fel.
så gjorde jag, köpe mig en VFR800 som var en skön hoj men inget för mig. så jag köpte mig nyss en Z1000.

ang. 1000 i månaden helförsäkrat så är det bara att gratulera! jag betalar 1500/månad halvförsäkrat.. (dock lite yngre än dig)

Jo det ar absolut sant! Men jag har verkligen klämt länge nu, därför jag behöver lite pusch...:)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top