Med risk för att låta grymt tråkig nu.
Om du inte har ngn hoj eller har haft tidigare så kanske du skulle köpa en lite äldre och billigare. Bara för att känna på det lite först. Vet många som köper splitter nytt o sen kommer på att det kanske inte var deras grej.
Du verkar ju inte veta vilken typ av hoj du vill ha, alla ovan är ju helt olika.
Jag tipsar om en Thunderace tex. funkar både till bana, touring och nöjeskörning. Sen är den ju större än nya Rettor med.
När du sen kört ett år kanske du kommit på vilket område inom hojvärlden som var ditt och då köpa en mer nischad och nyare hoj.
Jo det kanske kan vara sant! Jag har haft en del olika mc-typer när jag var 16år, 125or, men visst, det var en evighet sedan och går inte att jämföra. Lånade en monster några helger efter mitt nytagna mc-körkort i somras. Därefter testade jag några R1or... Jag blev helt såld direkt, att tralla upp i 200km/h utan problem och kunna ha skön balans i kurvorna... mja, vad ska jag säga, gryymt kul. Monstern kändes liten till min längd och krutet räkte inte till, 70hk.
Har ett jobb där jag reser ganska mycket utomlands, vilket gjorde att jag inte hade tid att ta tag i köpandet förens nu. Tiden har även gjort att jag kollat på andra cyklar, och försäkringen verkligen värt det, på en R1!? Är väl medveten om att R1an är ganska extrem...
Äsch, jag måste börja någonstans, lika bra att köra på ordentligt.
Skönt att affärerna är öppna i morgon