Får väl lägga ett litet inlägg jag också.
Visst skulle jag vilja köra bana (också) och inte bara Häckeberga. Men sist jag ringde försäkringsbolaget sa dom bara "försäkring gäller inte på bana" oavsett om det var SMC:s kurser eller nåt annat. Vad göra då? Köpa race hoj!! Visst, men en sån kostar pengar. Är inte alla som har råd med både och. Vill nämligen ha en hoj att köra på allmänna vägar med också.
Visst är det då korkat att tänka på hojen/ekonomin före sitt/andras liv men vad gör man om man vill gazza och inte "får" göra det på bana.
Det blir inte lättare att köra inom sin förmåga med 40 andra hojar på ett onsdagsgazz. Tempot är ofta ganska högt, även i snigelpatrullen. Och med gummibandseffekten som blir av att man är många så måste man ibland dra på riktigt duktigt för att hänga med.
Summa sumarum kan man klart konstatera att det är bättre att gazza av sig på bana. Ska kolla med if iår om man har möjlighet att gazza med Sydskånes emse. Isåfall ses vi där
Men MrK:s idé är ändå inte dum. Av egen erfarenhet vet jag att många kommer ge sig ut i Häckeberga (själv eller på onsdagar med RR) och gazza järnet. Varför då inte låta MrK på ett, förhoppningsvis, säkert och bra sätt lära ut riskerna med Häckeberga.
/Dede