Mr K
I win, you loose!
HELT FEL! Har du läst mina andra inlägg overhuvudtaget?MBGIRL skrev:Jaha så MrK har tänkt förvandla Häckeberg till Knutstorp Ring!..........
Det handlar om att hitta ett flyt & rätt spårval i LAGLIG HASTIGHET.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HELT FEL! Har du läst mina andra inlägg overhuvudtaget?MBGIRL skrev:Jaha så MrK har tänkt förvandla Häckeberg till Knutstorp Ring!..........
Mr K skrev:Jag vill bara höja deras egen förmåga på allmän väg så att mindre folk kör över sin egen förmåga.
precismetallgutten skrev:Okej, det där fattade jag inte.. Du vill alltså:
· att mindre folk (kortare än 165cm eller) kör över sin egen förmåga?!
(bara skojjar, nu ska jag kolla på teve - trevlig kväll allihopa)
![]()
Mr K skrev:HELT FEL! Har du läst mina andra inlägg overhuvudtaget?
Det handlar om att hitta ett flyt & rätt spårval i LAGLIG HASTIGHET.
Aldeles riktigt ..... men som du ser så jag citerar ett ironiskt inlägg med lite iroli själv .....MBGIRL skrev:Jo tack nog har jag läst dina inlägg men är det inte du som skrivit detta???
"Vi kommer BÖRJA med att köra lagligt ........." citat Mr K
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69278&page=3&pp=20 !
Det är precis därför vi gör detta. Vi kommer att börja i låg hastighet för att nå målet LAGLIG HASTIGHET. Och annat ställe är inte att tänka på för det är just häckeberga de vill lära sig att bli säkrare i.MBGIRL skrev:70km/h kan även vara för snabbt för en nybörjare i vissa kurvor till att börja med....
särskilt i mörka kurvor som det finns många av i Häckeberga.
Ta dom till ett lämpligare ställe med ljusa kurvor där det finns GOD marginal för misstag!
Mr K skrev:Aldeles riktigt ..... men som du ser så jag citerar ett ironiskt inlägg med lite iroli själv .....
Citatet va "Kom ihåg att samla in alla körkort innan ni kör, annars kommer bara polisen att ta dom."
Men ok... jag ska bara svara sakligt och inte skojja i den tråden i fprtsättningen .... för om du läser i denna tråden så har jag minst 5 ggr nämnt i LAGLIG HASTIGHET .......
Konstruktivt och bra. Point taken. Mer svar som detta tack.KetogaN skrev:Om dom är rädda och inte vågar köra snabbare än 50 så ska dom fan inte vara ute i häckeberga ens, häckeberga ställer en hel del krav på föraren så som uppmärksamhet, framförhållning, fantasi (att kunna vänta sig det oväntade). ps. Ny hoj är införskaffad, men det blir ingen gathoj.
Mr K skrev:Aldeles riktigt ..... men som du ser så jag citerar ett ironiskt inlägg med lite iroli själv .....
Citatet va "Kom ihåg att samla in alla körkort innan ni kör, annars kommer bara polisen att ta dom."
Men ok... jag ska bara svara sakligt och inte skojja i den tråden i fprtsättningen .... för om du läser i denna tråden så har jag minst 5 ggr nämnt i LAGLIG HASTIGHET .......
Det är precis därför vi gör detta. Vi kommer att börja i låg hastighet för att nå målet LAGLIG HASTIGHET. Och annat ställe är inte att tänka på för det är just häckeberga de vill lära sig att bli säkrare i.
Mr K skrev:MBGIRL
Jag uppskattar dina åsikter och de är verkligen bra och genomtänkta. Jag kommer att ha dessa i stor åtanke och kommer göra mitt bästa för att undvika olyckor/avåkningar.
Tänk om de andra som kritiserar min körarskola kunde vara lika snälla och ge lika bra konstruktiv kritik som du.
Tack!![]()
Ps. Vet inte om du missade mitt andra citat i inlägget ovan eftersom jag la till det i efterhand.
Än en gång. Tack!
Finns där inga som har några positiva saker och säga i detta ämne. Ni som vill vara med kanske ........
Mr K skrev:MBGIRL
Jag uppskattar dina åsikter och de är verkligen bra och genomtänkta. Jag kommer att ha dessa i stor åtanke och kommer göra mitt bästa för att undvika olyckor/avåkningar.
Tänk om de andra som kritiserar min körarskola kunde vara lika snälla och ge lika bra konstruktiv kritik som du.
Tack!![]()
Ps. Vet inte om du missade mitt andra citat i inlägget ovan eftersom jag la till det i efterhand.
Än en gång. Tack!
Finns där inga som har några positiva saker och säga i detta ämne. Ni som vill vara med kanske ........
MBGIRL skrev:Alla borde utbilda sig till trafiklärare som överhuvudtaget tänker "utbilda" eller ge råd till andra hur dom ska köra. För man får en betydligt djupare insikt i hur "eleven" tänker och det är till stor nytta när man ska utbilda. Samt att man väljer rätt övningsområden osv....![]()
Mr K skrev:Konstruktivt och bra. Point taken. Mer svar som detta tack.
Vad för hoj? Banhoj? Märke/modell?
RoLLER skrev:Jaa. Det är mycket bättre.
Som du kanske förstått nu så är det ingen buskörningskurs. Anmälan är inte hela sässongen, det är sålänge man vill. Självklart tar jag åt mig vad folk säger.rookie skrev:4) Jag anmälde inte mig för att jag oxå uppfattade det hela som en "buskörningskurs"...jag hade gärna provat på det dessutom men jag fick uppfattningen att anmälan = hela säsongen...?
5) Ta till dig det folk skrivit! Berätta lite mer om upplägget! Var inte ironisk om känsliga ämnen som detta...så kan det hela kanske bli en schysst grej!?....
Om du varit med en onsdag så ver du att jag e noga med att poängtera riskerna och försöker få folk att köra så säkert som möjligt. Därav mitt lilla tal innan vi gazzar. Nej ingen racing kurs och det tror inte heller de folk som har tagit kontakt med mig ang att vara med.MBGIRL skrev:Det första du bör inleda din lilla kurs med är riskmedvetenhet och att tala om
för dom att bara för att du kan köra på ett visst vis så tar det flera år innan
dom själva kan göra det. För en del tror nog de ska gå någon racing-kurs.
MrK=kör fort och stuntar![]()
![]()
Tack såmycket. Du har förstått vad jag försöker att uppnå med detta.Robz skrev:Hellre att en del får vägledningen en tisdag, än kör av en onsdag i högre hastighet!
Bra initiativ JohanHåll det på en laglig nivå, och allt blir rätt.
Maverick_ou812 skrev:Till sist: KetogaN, har en av dina filmer nerladdad från KetogaN.com. Till "Boys are back in town" dundrar du och två andra runt i Häckeberga. Det går inte speciellt lungt till, du har t.o.m. zoomat in hastighetsmätaren i över 200 km/h på 70 väg. Tror minsann det blev några wheelies samt lite åka på vänster sida på vägen också...
Missförstå mig inte, jag älskar den filmen men ställer mig ändå frågan, hur kan du sitta och fördöma framfarten i Häckeberga?
Mina 50 öre.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |