Vad ska man köpa för hoj....

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
....som tål stryk?? :confused:

Eller finns det bara kärringhojar numera?! Jag menar, lite tukt ska dom väl tåla. Detta blir nåt för Sverker. Är det så, är det?

Detta vill jag ha: Bra gasrespons och bottenvrid. Lätt att svänga. Ska gå på bakhjulet på tvåans växel utan koppling eller ryck. Bra bromsar. Folk ska vrida på skallen när man kommer. Skönt ljud. Driftsäker. Låg försäkringspremie. Snygg. Inte för vanlig.

Vad får man då?? Inte R1(för vanlig), inte r1000(för dyr premie), inte haya(ful), inte nån form av honda(finns inga originella :rolleyes: ), ingen glidare( :zpy ). Kan en zx12:a va nåt. Kan den svänga? Fast då sket sig premien där då. Z1000? hmm, semester utan kåpa, nej tack. BMW går inte på bakhjulet, annars driftsäker. En TL1000R kanske, eller en S. Det var ju det med driftsäkerheten då....

VAD SKA JAG KÖPA!!!???
 
Men köp en R1: a och bygg om den efter ditt tycke och smak så får du nåt annorlunda...billig i inköp...finns gott om godisprylar...dock inte speciellt billig i försäkring...
 
Aprilia SL1000 Falco?

Hur det är med premien vet jag inte, men eftersom den är halvkåpad så BORDE det vara lite billigare. Men vad har sunt förnuft med bolagens premier att göra?

Dina övriga krav uppfylled den med råge i alla fall. Och när den är inköpt finns det hur mycket lulllull som helst att sätta på....

Min nästa hoj blir en Falco i alla fall...
 
Köp en urblade :tummenupp som är reggad 50hk så billigt som möjligt, leta sedan reda på en Blackbird motor -97/98 och stoppa i den, voila! Och du har en ganska kompetent hoj :bow . Eller varför inte turbo? Men det är kanske inte så driftsäkert. :rolleyes:

Ojsan! Nu avslöjjade jag mina visst mina drömmar :rodnar
 
Måste nog göra dig besviken. Men jag tror inte att den hoj du beskriver finns i seriproduktion ännu.
Enda sättet att tillgodo se dina behov och önske mål, är nog att införskaffa två hojar...som jag.
Enda missen med det upplägget är förstås priset.. :(

Lycka till med sökandet...så mycket hjälp var jag.
 
cbjorkman skrev:
Men köp en R1: a och bygg om den efter ditt tycke och smak så får du nåt annorlunda...billig i inköp...finns gott om godisprylar...dock inte speciellt billig i försäkring...

Håller med Christer!! Inte för att man är helt blind av att man själv äger en, utan för att det finns gott om hojar till verkligen rätt pris :fakta en 98 för var det 54' tror jag, faan det får du ju knappt en 95:as urblade för!! O sen till det här med delar, gott om R1 = gott om delar!! Det är ju iof det här med lådan på 98-99 men har jag klarat av att fixa det (med viss hjälp :bow ) sååå!!
Otroligt mycket bus o effekt till låga pengar, o du gillar ju att åka på bakslangen :D . Köp en billig o lägg "resten" av pengarna till förs 1:a året iaf!! För det är väl den största nackdelen, förs premien :mad: samt att den är ganska vanlig, iaf söderut, men som sagt det är bara att modda på!! :D
Nu tror jag iof att John fastnat i "v-twin-träsket" såå allt jag skrivit är säkert inte intressant :7peta
Men lycka till iaf med sökandet.
/L
 
Bandit skrev:

Det är den tredje TL:en i umeåtrakten.....

Leffe, jag är kräkless på twin just nu. Bara en massa jobb. Två cyllar, två topplock, fyra kammar, vek vev, bra klipp, gott ljud......

Blir en touring. Jag ska starta en ny trend. Streetfightertouring. :3freak

Blir nog ett effektmonster som får R1:or att fastna i luftfiltret.

Hint1: http://www2.blocket.se/view/1172099.htm?l=0
Hint2: http://www2.blocket.se/view/1135674.htm?l=0
 
Ja om du köper från en firma kan jag helt klart rekomendera Norrlands MC....helt outstanding anser jag. Hmmmm köp en Kawa ZRX kanske inte riktigt dina krav men hyffsat billig att äga och en fin touring...
 
Lutar mot en R1:a

Tack Christer för Cbjörkman för provkörningen. :tummenupp
 
Det beror vad du ska ha hojen till:

Bansmisk, kurviga vägar: R1, R6, Blade, R750-1000.

Bus: XJR 1300 (manligt), Z1000, speed tripple (min favorit), motard.

Snabbast i stan: Hayabusa, ZX-12R (fungerar fint på bana med rätt förare), Kråkan (lite mycket touring, men en fin hoj)

Ang. försäkring, jag fick billigast försäkring på R1:an i och med Yamaha insurance. Trajan har väl också förmånlig försäkring eller gäller inte den för tripplen?
 
Det blev då trots allt en R1:a. Den är ju bra på nästan alla sätt. Den är lite vanlig men den jag köpt är ju lite omlackad så den skiljer sig lite från mängden iaf.
Hoppas nu att RJ slutar tvätta hojen så att det blir bra väder så man får köra lite.... :p
 
Mell skrev:
Det blev då trots allt en R1:a. Den är ju bra på nästan alla sätt. Den är lite vanlig men den jag köpt är ju lite omlackad så den skiljer sig lite från mängden iaf.
Hoppas nu att RJ slutar tvätta hojen så att det blir bra väder så man får köra lite.... :p

Den såg bara fin ut John!!! :tummenupp :tummenupp
Jäkligt snyggt lackad!
Kan utlova busvarning från John o hans nyinköp nu :D
:rock :rock :rock
Vi ses på Midlanda :crash
Säkert innan det åxå, lär inte vara svårt att få nån å köra med om man vill ut......ingen nämd... ingen glömd.....!!
/L
 
Mycket pengar för en tvåhjulig leksak, men lätt värt det om man nu var hojlös och vill ha något utöver det vanliga....
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top