Klassiker: Vad ska jag ha för hoj?

Det kommer -05or strax över 70K men som du säger dom försvinner fort. Du får väl köpa något annat i år och byta till nästa säsong.

Har du nån koll på tidigare Triplar, nåt speciellt man ska passa sig för eller?

Du frågade inte mig men jag svarar :) Inga direkta problem med de äldre triplarna heller vad jag någonsin hört. En del klagar på klonkig låda. Det brukar gå över med tiden. För det mesta. De tål inte att trillas med särskilt bra. En polare halkade omkull med sin -04 i 25 km/h typ. La den på vänster sida. Syntes knappt. En blinkers, styrända, en fotpinne och växelspak/axel och nåt småskit. 5000 pix i delar... :gnissla Ska du inte helförsäkra, köp såna där kraschpuckar.

Hursomhelst, en mycket trevlig hoj, jag har kört den en del, även testat den på bana,det var inga problem där heller, den hänger med fint.

Behöver du regnummer till en -05 så hojta till :tummenupp

Bifogat

• triple.jpg
    triple.jpg
    51.6 KB · Visningar: 49
Last edited:
Du frågade inte mig men jag svarar :) Inga direkta problem med de äldre triplarna heller vad jag någonsin hört. En del klagar på klonkig låda. Det brukar gå över med tiden. För det mesta. De tål inte att trillas med särskilt bra. En polare halkade omkull med sin -04 i 25 km/h typ. La den på vänster sida. Syntes knappt. En blinkers, styrända, en fotpinne och växelspak/axel och nåt småskit. 5000 pix i delar... :gnissla Ska du inte helförsäkra, köp såna där kraschpuckar.

Hursomhelst, en mycket trevlig hoj, jag har kört den en del, även testat den på bana,det var inga problem där heller, den hänger med fint.

Han ska inte ha nå´n trilobit, han har bara lite 30-årskris. Det går över när han är hemma i sosseland igen. Då kommer har åter igen känna suget efter bjärta kåpfarkoster. I´m tellin ya!

Kanske en yamaha Bulldog?
snäll och lättkörd, drar bra från 1300 varv. kardandrift. vet ej hur det är med försäkringen dock.

Kanske en yamaha Bulldog?
snäll och lättkörd, drar bra från 1300 varv. kardandrift. vet ej hur det är med försäkringen dock.

Tack men Bulldogen är lite för tung med för lite effekt. Tycker dock att den är ok att titta på om man moddar den.... Tack ändå för tipset.

Har du provat den på slangen också? Jag skulle vilja veta hur pass bra de gamla gafflarna är. De ser lite klena ut kan man ju tycka...

Last edited:

KTM 660/625 motard

Fördelar - Snygg motard, bättre effekt och framgaffel än Hondan

Nackdelar - Väldigt tveksam till driftsäkerheten samt serviceställen (någon som har nåt att säga om Dirtbike då jag inte har hört så mycket mer än rykten om att de inte ska vara så seriösa). Dessutom så måste man väl serva 660:an var 100 mil va?

Olja och ventiler var 500:e mil fr.o.m. -05. :tummenupp

Smidig som tusan, skitbillig i försäkring och lätt att wheela med. Riktiga stoppies får man nog byta framskivan först (eller fega mindre :gnissla).

Tack för att ni pallar skriva, fortsätt gärna om ni har mer info. Skulle verkligen vilja veta om det är nån som har erfarenhet av Dirtbike, KTM-verkstaden i Stockholm...

Jag skulle gärna ta ett reg. nummer på en -05 om du palla pm:a mig. Schyrre...

Last edited:

Nä bara det jag har hört och läst. Verkar inte skilja mot andra hojar. Kolla om handbromsen är lite svampig verkar vara det enda och det går tydligen att fixa med ordentlig luftning.

Jaha, vet inte om man har blivit så mycket klokare av detta. Det enda är väl att Ducatin inte verkar så intressant. Dyr i inköp, kort register och en massa rembyten och skrammel kan man nog vara utan. Det blir nog försäkringspremien som får avgöra det hela till slut och då kommer man väl utan tvekan hamna i vibrationsträsket i form av motard igen... Nåväl, fortsättning följer.

Jaha, vet inte om man har blivit så mycket klokare av detta. Det enda är väl att Ducatin inte verkar så intressant. Dyr i inköp, kort register och en massa rembyten och skrammel kan man nog vara utan. Det blir nog försäkringspremien som får avgöra det hela till slut och då kommer man väl utan tvekan hamna i vibrationsträsket i form av motard igen... Nåväl, fortsättning följer.
Honda X11 då? Går som ett spjut och kostar 6000 kr/år att helförsäkra för mig som bor i dyraste zonen. Dessutom är den råcool!

Ett tråkigt val kan tyckas av många som är vana vid Blades mm men jag vill ändå slå ett slag för dom luft/olje kylda 1200 banditerna :tummenupp .

Köp en version utan kåpa fram, gör luft/buller (+15-20 hk)och du har en bombsäker, rolig hoj med billig försäkring (Bilsport & MC)

Den kanske inte är den snyggaste av hojar men köper du "N" versionen så går det att få den ganska rå för en liten peng. 120 riktiga bakhjulshästar och traktorvrid utlovas efter luft/buller. Billig som satan.

Testa innan du dömmer ut den.:tummenupp

Honda X11 då? Går som ett spjut och kostar 6000 kr/år att helförsäkra för mig som bor i dyraste zonen. Dessutom är den råcool!

Får för mig att det är en ganska tung hoj och gaffeln ser inte ut att vara optimerad för bakhjulsåkning/framhjulsåkning. Annars, cool hoj!

Den kanske inte är den snyggaste av hojar men köper du "N" versionen så går det att få den ganska rå för en liten peng. 120 riktiga bakhjulshästar och traktorvrid utlovas efter luft/buller. Billig som satan.

Testa innan du dömmer ut den.:tummenupp

Får för mig att även denna är lite otymplig att leka med, har jag fel? Vad väger den?

Last edited:
Henke tjöp sporthoj nu. Varför ska du lägga 70 kakor på en motard som du kan hjula lite med men knappast få en anjenäm resa till brorsan din på för att få några hundringar lägre försäkring? Köp en hygglo sporthoj för 50 pix och har kul i stället och tänk inte så jäkla mycket. Kolla hur det gick sist du tänkte... Du hamnar med en fjortonhästars hårnet med kråmat stålstyre och sving i samma fyrkantsprofiler som man gör kontorslampor av. Doktorn tänker inte specielt mycket som du vet men han sitter på en tokfräsh 929:a för 45 kakor.

PHUCKYEA!

Du ska ha en Buell ju. Det ända den faller på är väl inköpspriset men du kanske kan hitta nån gammel för 70 papp. Billig i försäkring och som gjord för att stunta med. Hänger med japanerna upp till zoohundred. :yoparty

Du ska ha en Buell ju. Det ända den faller på är väl inköpspriset men du kanske kan hitta nån gammel för 70 papp. Billig i försäkring och som gjord för att stunta med. Hänger med japanerna upp till zoohundred. :yoparty

Livsfarliga bromsar samt den tröttaste motor monterad i en hojram Jag har kört (förutom xt´n men den får man inte snacka skit om). provade x12 lightning eller vad den heter...

Livsfarliga bromsar samt den tröttaste motor monterad i en hojram Jag har kört (förutom xt´n men den får man inte snacka skit om). provade x12 lightning eller vad den heter...

Var du full då eller:va

Jag pratar om XB-modellerna of course..

Var du full då eller:va

Jag pratar om XB-modellerna of course..

Inte mer än vanligt. Just XB12 lightning hette den, Ställde min R1-01 hos dom på buellcenter eller vad det hette ut mot drottningholm medans Jag provade en bulle. "akta dig för bromsarna" sa dom, "det är många som har bromsat omkull sig för att de är så jäkla starka"... Skitbra bromsar...:va Man kan låsa frambromsen på en VF750 från 84, det är möjligheten till bra dosering som gör en bra broms. Och då hade Jag ändå rettan som var/är känd för att ha just okänsliga bromsar. Bullen har väl sin charm och Jag var ju mer än nyfiken på den men Jag blev lite besviken faktiskt.

Last edited:
..."det är många som har bromsat omkull sig för att de är så jäkla starka"...
Alltså det där är ju bara skitsnack. Har hört samma skit från flera försäljare. Möjligen kan det vara en sanning för customknuttar som aldrig kört något annat än krompråm, däremot är det helt ok klipp i dom. Det är gott mos i spisen upp till 200, sen finns som sagt inte så mycket mer att ge. Kanske toppar 230-40. Polarna kör med blejdar o andra r-hojar och det är inga probs o hänga på. Jag utgick jag ifrån trådskaparens behov. Köra i stan, vrid, stunta, hyfsat lätt o smidig hoj, billig försäkring osv osv.

Inte högfartsmissil på motorväg:huvet

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...