Vad ska man ha för fighter?

Xyron skrev:
2656592 Helt rätt, spring och köp en superduke och sälj gixxern till mig :tummenupp

Måste bara sälja min r6a.. :gnissla

Hehe visst :tummenupp

Superbee skrev:
2656599 Orkar man med förbrukningen och eventuellt lite mer mek/service(återstår att se...) så skulle jag aldrig tveka på en superduke!
Där har du mest bus iallafall!

måste nog tyvärr säga att hornet 900 kommer bland de sista på min lista över "bushojar"

Vad då är sd hård på förbrukning? Mycke mek/service?
 
Last edited:
JOFA skrev:
2656617 Vad då är sd hård på förbrukning? Mycke mek/service?

Bensin. Den drar över litern per mil och har en ganska liten tank så det blir mycket tankande.
 
JOFA skrev:
2657406 Hur kan den dra över litern? Omöjligt eller?

Neeeeeeeeeej fan den drar inte över litern. Jag har lyckats komma upp i strax under litern vid stenhård idiotkörning. Normal tuff körning ligger den på 0,7-0,8 typ. Men det har ju ingen betydelse tycker jag. Twinns tar alltid lite mer än en radfyra & det får man leva med.
 
smacker skrev:
2657881 Neeeeeeeeeej fan den drar inte över litern. Jag har lyckats komma upp i strax under litern vid stenhård idiotkörning. Normal tuff körning ligger den på 0,7-0,8 typ. Men det har ju ingen betydelse tycker jag. Twinns tar alltid lite mer än en radfyra & det får man leva med.

Är din ommappad för slip-on? Jag har för mig att den drar lite mindre då. Jag är rätt säker på att den polare jag har som har en SD brukade ligga kring litern.

Däremot är inte bränsleförbrukningen lika irriterande som bensinlampan som tänds ca fem minuter efter tankning varje gång vilket betyder att man egentligen aldrig vet hur mycket soppa man har kvar. Rätt irriterande fel även om det är en småsak.
 
Min SD brukar ligga runt 0,8 vid blandat körning och den behöver service var 600:e mil (oljebyte) samt vent just 1200:e tror jag det var om jag inte minns fel. Kvalitetsmässigt så har SD 990 inget att skämmas för och bättre chassie på en SF standardhoj är nog svårt att hitta.
Har du provsuttit en SD 990....den är grym!! om inte gör det!
Jämfört med att sitta på en Hornet eller Yamma FZ1....de känns som gubbmoppar i jämförelse TYCKER JAG:yoparty
 
AddeRS skrev:
2658006 Min SD brukar ligga runt 0,8 vid blandat körning och den behöver service var 600:e mil (oljebyte) samt vent just 1200:e tror jag det var om jag inte minns fel. Kvalitetsmässigt så har SD 990 inget att skämmas för och bättre chassie på en SF standardhoj är nog svårt att hitta.
Har du provsuttit en SD 990....den är grym!! om inte gör det!
Jämfört med att sitta på en Hornet eller Yamma FZ1....de känns som gubbmoppar i jämförelse TYCKER JAG:yoparty

Tack för väldigt snabbt svar! :Bugar
0,8 är helt okey. Visst finns det mycke snålare men som sagt det är jhu ändå en v-twin!
 
DR-Zätare skrev:
2658117 Ingen aning men jag förbjuder dig att ha en sådan på en SD! Den funkar inte alls med formspråket. Hela hojen har vass design, vassa kanter, tvära vinklar osv. Då kan man inte slänga på en mask med runda kanter!

Haha jag tycker den satt grymt!
men han borde jhu dock ha kunnat klämma dit varv räknaren också!
 
jonas69 skrev:
2641532
Mr_Mike skrev:
2640785 Behöver inte ha en Fighter för att komma upp på 3:an min går upp på 4, 5:an med rätt teknik:tungan

vaknade du sen eller drömde du vidare :va

Min har rest sig på 6:an....
Dock med lite hjälp av farten(275 km/h på ett backkrön):D
Och jag drömmer inte:tungan
 
JOFA skrev:
2658135 Haha jag tycker den satt grymt!
men han borde jhu dock ha kunnat klämma dit varv räknaren också!

Ich sagt nein! Du måste hitta en mask med samma formspråk som hojen, annars hemsöker jag dig en natt och monterar bort den med våld! :rolleyes:

Jag tror att masken från gamla EXC/LC4 funkar bättre än den där, det är samma mask som fortfarande sitter på Husaberg. Med den kan det däremot bli svårt att få plats med instrumentering och varvräknare.
 
DR-Zätare skrev:
2657924 Är din ommappad för slip-on? Jag har för mig att den drar lite mindre då. Jag är rätt säker på att den polare jag har som har en SD brukade ligga kring litern.

Däremot är inte bränsleförbrukningen lika irriterande som bensinlampan som tänds ca fem minuter efter tankning varje gång vilket betyder att man egentligen aldrig vet hur mycket soppa man har kvar. Rätt irriterande fel även om det är en småsak.

Jo visst är min mappad & akras racing sitter på. Har inte kört en meter med orginal så har ingen aning vad den drar då.

JOFA skrev:
2657995 Snälla ni med superduke.. Hur mycke dricker dom/mil? Lungn, hård, mellan körning. mappad, standard?
Kom igen nu sd åkare!


En till fråga! vad är detta för mask???? http://www.ktmduke.de/index/thread.php?threadid=6239

M MM MMM!

Svårt att säga vad den skulle ta vid lugn/medium/hård körning... Kör man lugnt med en sån hoj? Inte så ofta jag gjort de iallafall. Som sagt så 0,7-0,9 är väl det vanligaste de brukar ligga på.
 
Last edited:
MangeH skrev:
2658208
jonas69 skrev:
2641532

Min har rest sig på 6:an....
Dock med lite hjälp av farten(275 km/h på ett backkrön):D
Och jag drömmer inte:tungan

Ja g övade bakhjuls åk 200+ på 5:an precis innan jag ställde in bågen. Den gick upp men på 6.an har jag inte ännu provat... Får bli till våren... LÄNGTAR:näsblod
 
DR-Zätare skrev:
2658342 Ich sagt nein! Du måste hitta en mask med samma formspråk som hojen, annars hemsöker jag dig en natt och monterar bort den med våld! :rolleyes:

Jag tror att masken från gamla EXC/LC4 funkar bättre än den där, det är samma mask som fortfarande sitter på Husaberg. Med den kan det däremot bli svårt att få plats med instrumentering och varvräknare.

Haha mm kanske skulle den passa men det vore kul att se en sd med den masken. Borde jhu gå att modda in både instrument och varv!
Ingen som vet av nån som har den kåpan på en sd?

smacker skrev:
2658406 Jo visst är min mappad & akras racing sitter på. Har inte kört en meter med orginal så har ingen aning vad den drar då.



Svårt att säga vad den skulle ta vid lugn/medium/hård körning... Kör man lugnt med en sån hoj? Inte så ofta jag gjort de iallafall. Som sagt så 0,7-0,9 är väl det vanligaste de brukar ligga på.

Haha okej. Blir nog bra det där!
 
Last edited:
Mr_Mike skrev:
2659138
MangeH skrev:
2658208

Ja g övade bakhjuls åk 200+ på 5:an precis innan jag ställde in bågen. Den gick upp men på 6.an har jag inte ännu provat... Får bli till våren... LÄNGTAR:näsblod

Tänk bara på att göra det när det är vindstilla.
Gjorde ett par högfartsrepor under sommarens filminspelning.
Blåste ganska mycket men jag körde ändå. Testade 3 ggr på "guppet" i 240 km/h+ och varje gång fick jag slänga ut vänsterbenet och luta kroppen som motvikt. Det var lite läbbigt:näsblod
 
MangeH skrev:
2659534
MangeH skrev:
2659138

Tänk bara på att göra det när det är vindstilla.
Gjorde ett par högfartsrepor under sommarens filminspelning.
Blåste ganska mycket men jag körde ändå. Testade 3 ggr på "guppet" i 240 km/h+ och varje gång fick jag slänga ut vänsterbenet och luta kroppen som motvikt. Det var lite läbbigt:näsblod

Jo det säger väl sig själv... Men inte fan övar jag 200+ wheeliee på ett krön eller i ett "gupp" det är ju förenat med att det SKA gå åt H-vete...

Nä här är det långa rakor som gäller och flakt... Fusk med "GUPP" :tungan


///Micke
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top