Vad ska man ha för fighter?

Jag har kört många olika och den som är utan tvekar roligast och grymmast är KTM 990 Superduke.. Den var helt klart best/bäst..


Svar på vad som sätter fighter framför plastraket:

En fighter kör du som en hyrbil medans racern är som en ögonsten.. Något åt det hållet :yoparty

JOFA skrev:
2639047 Sitter här med snö på vägen och hojjen i vinterdvala på att byta från min GSX-R 750 -00 till en fighter. ( Och nej jag gör inte om min egen till fighter)
Men då till prob.. vad?:huvet
Har kikat på r1 cbr och gsxr i fighter utförande men vet som sagt inte riktigt.
Skulle villja ha en fighter som är riktigt lätt både på slangen :tummenupp och i kurvor men som även funkar att köra när jag och gumman ska ut och glida.
Skulle väll helst vilja ha en 1000 och inte för gammalt. Vill fortfarande ha en smidig cykel.
Priset är väll inte det viktigaste men helst inte över 70 iaf.

Vad skulle ni som åker fighter rekomendera?
Och vad är det som sätter fighter före plastraketer för er?
 
Last edited:
fixa iordning en blade från 94-98. dom får du billigt +att den gör sig riktigt bra som fighter...vet inte hur det är på andra hojjar men på den var det enkelt att gömma all el. (under tanken)...
annars så köp en gixxer750 från 85-86 och bygg om...klassikerförsäk. 1300kr/år. för ca100 hk...
 
Priset är som sagt inte det viktigaste utan att hitta något vettigt.
Fördelen med duken är att den är i princip en färdig fighter. (små mod)
Av det jag nu läst verkar den jhu vara riktigt busig med rätt mycke hk/nm.
Sen om försäkringen inte är så farlig så verkar den jhu faktiskt riktigt vettig.
Dock lite frågor om kvalite? KTM har jag alldrig fastnat för cross iaf men jag har dock ingen erfarenhet om street cykel. Kanske nån kan besvara?
Hur ligger varven på en superduke max/varv och max nm/varv?
Och sen hur mycke våld kräver den för att gå på slangen på olika växlar?
Borde jhu vara rätt enkelt med tanke på hjulbas sittställning mm.

Kom gärna med bilder och fler förslag.
 
nya duken lite rensad :yoparty
 

Bifogat

  • ktm-990-super-duke-r.jpg
    ktm-990-super-duke-r.jpg
    84.2 KB · Visningar: 196
JOFA skrev:
2640271 Priset är som sagt inte det viktigaste utan att hitta något vettigt.
Fördelen med duken är att den är i princip en färdig fighter. (små mod)
Av det jag nu läst verkar den jhu vara riktigt busig med rätt mycke hk/nm.
Sen om försäkringen inte är så farlig så verkar den jhu faktiskt riktigt vettig.
Dock lite frågor om kvalite? KTM har jag alldrig fastnat för cross iaf men jag har dock ingen erfarenhet om street cykel. Kanske nån kan besvara?
Hur ligger varven på en superduke max/varv och max nm/varv?
Och sen hur mycke våld kräver den för att gå på slangen på olika växlar?
Borde jhu vara rätt enkelt med tanke på hjulbas sittställning mm.

Kom gärna med bilder och fler förslag.


Hej hej,

Jag är som sagt va inte så duktig på att slanga, men hojen går upp hur lätt som helst på 1,2,3 och med koppling på 4:an Grymt ax och ganska okay i lite högre farter! Det är ju en liten kåpa! Är du i närheten av Täby så kan du ju alltid kolla in min hoj! Jag betalar 4300:- per år i trafik 7000:- i halv via bilsport men jag är under 35 och bor som sagt va i värsta zonen! :( max varvet om jag inte minns helt fel är 9500 (rödmarkering) Den gör 90 på ettan och jag tror att den gav maxeffekt vid 9000 varv!
 
Last edited:
ozeo : Den där var grymt snygg! :tummenupp Men det verkar dock vara ensits på. Måste tyvär ha bönpall så gumma kan följa.
Lykt kåpan var helt klart snyggare på nya duken! Det är som det enda jag igentligen inte gillar på den tidigare. Som tur är går det jhu att byta :)

Lundberg : Verkar räcka långt om den är villig på 3:an :crash
Försäkringen verkar jhu riktigt bra också!

Kom som sagt gärna med fler bilder.
 
JOFA skrev:
2640469 ozeo : Den där var grymt snygg! :tummenupp Men det verkar dock vara ensits på. Måste tyvär ha bönpall så gumma kan följa.
Lykt kåpan var helt klart snyggare på nya duken! Det är som det enda jag igentligen inte gillar på den tidigare. Som tur är går det jhu att byta :)

Lundberg : Verkar räcka långt om den är villig på 3:an :crash
Försäkringen verkar jhu riktigt bra också!

Kom som sagt gärna med fler bilder.

Jag råkade nyss lägga märke till att du bor i Piteå. Bor man i Piteå borde det vara lag på att man måste ha MC X-press turbo på hojen!

Ordinationen blir därför följande: Slit av kåporna på din befintliga hoj, på med crosstyre och dit med den största tubon i mannaminne! :yoparty
 
Hehe jooo jag bor i piteå nån mil från mc-express. Jobbar med 3st som varit anställda där och en av dom har ett 250hp kitt färdigt till min cykel men är som sagt inte sugen på att göra den till fighter!

Finns det färdiga fighter lykt kåpor med mätare å hela köret eller går det att modda in tex org mätarna från superduken på en fightermask? eller har KTM nå andra lyktkåpor?
 
sx-pojken skrev:
2639574 :yoparty :yoparty r1:a!!!!:yoparty :yoparty

om du ska ha en SF-hoj så kan du ju köpa en skrapad....

sedan tar det ju en timme att fighta den....

1: byta styr-krona 1500kr..

2.byta kopplingswire till en Honda cbx550....309kr...

3.bromsslangar 600kr....

4.styre 500kr....

5.ACerbis diamond lyse 500kr

6. sänk ner bak-dämparen så den blir låg bak!!

då kan du slanga upp den på kopplingen på 3:an:yoparty

så 3500kr så har du en SF-hoj..

sedan kan du ju sälja org.kåpor från den...alt. bygga om din nu-varande hoj...


Behöver inte ha en Fighter för att komma upp på 3:an min går upp på 4, 5:an med rätt teknik:tungan

///Micke

125_next skrev:
2640266 Ja vet att man inte får länka till blocket.... Men Men

http://www.blocket.se/vi/10088713.htm?ca=11_s

Nåra som ja tycker är snygga

Den här är FET funderar på att bygga om min, fst köpa nytt kåpset och alla andra delar så man har kvar org ifall man blir sugen på att åka raket igen..


///Micke
 
Last edited:
jonas69 skrev:
2641532
Mr_Mike skrev:
2640785 Behöver inte ha en Fighter för att komma upp på 3:an min går upp på 4, 5:an med rätt teknik:tungan

vaknade du sen eller drömde du vidare :va

rätt teknik o drevn borde de gå..
sett nån film där en snubbe plocka en kawwa 900 på 6an har jag för mig.
 
Finns det nån sida där man kan köpa snygga fighter delar eller snygga KTM delar?
Bilden på den nya rensade duken som ozeo skicka.. Den front kåpan passa helt klart! vet nån nått om den?
Eller har ni nått annat bra tips på snygg lykt kåpa till en superduke?
 
Last edited:
JOFA skrev:
2642856 http://www.dirtbikebook.com/acatalog/990_SuperDuke_Acc_s.html

På denna sida finns det jhu en RACE LIGHT MASK som det säkert skulle gå att borra in lyse i? vet nån om det finns nån superduke med denna mask på bild? lägg in d en isf.

Eller finns det andra snygga fighter lykt kåpor som är godkända på besiktning?
Skicka gärna länk.

Race light mask är samma som den vanliga ljuskåpan förutom att det inte finns några fästen för lyse i den.

Den är dessutom i kolfiber och lär väl kosta dryga 3000:-.

Fast det kanske får att få snyggt genom att borra upp hål för två projektorlysen i den?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top