Vad ska man ha för fighter?

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Xyron skrev:
2656592 Helt rätt, spring och köp en superduke och sälj gixxern till mig :tummenupp

Måste bara sälja min r6a.. :gnissla

Hehe visst :tummenupp

Superbee skrev:
2656599 Orkar man med förbrukningen och eventuellt lite mer mek/service(återstår att se...) så skulle jag aldrig tveka på en superduke!
Där har du mest bus iallafall!

måste nog tyvärr säga att hornet 900 kommer bland de sista på min lista över "bushojar"

Vad då är sd hård på förbrukning? Mycke mek/service?
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
JOFA skrev:
2656617 Vad då är sd hård på förbrukning? Mycke mek/service?

Bensin. Den drar över litern per mil och har en ganska liten tank så det blir mycket tankande.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
JOFA skrev:
2657406 Hur kan den dra över litern? Omöjligt eller?

Neeeeeeeeeej fan den drar inte över litern. Jag har lyckats komma upp i strax under litern vid stenhård idiotkörning. Normal tuff körning ligger den på 0,7-0,8 typ. Men det har ju ingen betydelse tycker jag. Twinns tar alltid lite mer än en radfyra & det får man leva med.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
smacker skrev:
2657881 Neeeeeeeeeej fan den drar inte över litern. Jag har lyckats komma upp i strax under litern vid stenhård idiotkörning. Normal tuff körning ligger den på 0,7-0,8 typ. Men det har ju ingen betydelse tycker jag. Twinns tar alltid lite mer än en radfyra & det får man leva med.

Är din ommappad för slip-on? Jag har för mig att den drar lite mindre då. Jag är rätt säker på att den polare jag har som har en SD brukade ligga kring litern.

Däremot är inte bränsleförbrukningen lika irriterande som bensinlampan som tänds ca fem minuter efter tankning varje gång vilket betyder att man egentligen aldrig vet hur mycket soppa man har kvar. Rätt irriterande fel även om det är en småsak.
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Min SD brukar ligga runt 0,8 vid blandat körning och den behöver service var 600:e mil (oljebyte) samt vent just 1200:e tror jag det var om jag inte minns fel. Kvalitetsmässigt så har SD 990 inget att skämmas för och bättre chassie på en SF standardhoj är nog svårt att hitta.
Har du provsuttit en SD 990....den är grym!! om inte gör det!
Jämfört med att sitta på en Hornet eller Yamma FZ1....de känns som gubbmoppar i jämförelse TYCKER JAG:yoparty
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
AddeRS skrev:
2658006 Min SD brukar ligga runt 0,8 vid blandat körning och den behöver service var 600:e mil (oljebyte) samt vent just 1200:e tror jag det var om jag inte minns fel. Kvalitetsmässigt så har SD 990 inget att skämmas för och bättre chassie på en SF standardhoj är nog svårt att hitta.
Har du provsuttit en SD 990....den är grym!! om inte gör det!
Jämfört med att sitta på en Hornet eller Yamma FZ1....de känns som gubbmoppar i jämförelse TYCKER JAG:yoparty

Tack för väldigt snabbt svar! :Bugar
0,8 är helt okey. Visst finns det mycke snålare men som sagt det är jhu ändå en v-twin!
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
DR-Zätare skrev:
2658117 Ingen aning men jag förbjuder dig att ha en sådan på en SD! Den funkar inte alls med formspråket. Hela hojen har vass design, vassa kanter, tvära vinklar osv. Då kan man inte slänga på en mask med runda kanter!

Haha jag tycker den satt grymt!
men han borde jhu dock ha kunnat klämma dit varv räknaren också!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
jonas69 skrev:
2641532
Mr_Mike skrev:
2640785 Behöver inte ha en Fighter för att komma upp på 3:an min går upp på 4, 5:an med rätt teknik:tungan

vaknade du sen eller drömde du vidare :va

Min har rest sig på 6:an....
Dock med lite hjälp av farten(275 km/h på ett backkrön):D
Och jag drömmer inte:tungan
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
JOFA skrev:
2658135 Haha jag tycker den satt grymt!
men han borde jhu dock ha kunnat klämma dit varv räknaren också!

Ich sagt nein! Du måste hitta en mask med samma formspråk som hojen, annars hemsöker jag dig en natt och monterar bort den med våld! :rolleyes:

Jag tror att masken från gamla EXC/LC4 funkar bättre än den där, det är samma mask som fortfarande sitter på Husaberg. Med den kan det däremot bli svårt att få plats med instrumentering och varvräknare.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
DR-Zätare skrev:
2657924 Är din ommappad för slip-on? Jag har för mig att den drar lite mindre då. Jag är rätt säker på att den polare jag har som har en SD brukade ligga kring litern.

Däremot är inte bränsleförbrukningen lika irriterande som bensinlampan som tänds ca fem minuter efter tankning varje gång vilket betyder att man egentligen aldrig vet hur mycket soppa man har kvar. Rätt irriterande fel även om det är en småsak.

Jo visst är min mappad & akras racing sitter på. Har inte kört en meter med orginal så har ingen aning vad den drar då.

JOFA skrev:
2657995 Snälla ni med superduke.. Hur mycke dricker dom/mil? Lungn, hård, mellan körning. mappad, standard?
Kom igen nu sd åkare!


En till fråga! vad är detta för mask???? http://www.ktmduke.de/index/thread.php?threadid=6239

M MM MMM!

Svårt att säga vad den skulle ta vid lugn/medium/hård körning... Kör man lugnt med en sån hoj? Inte så ofta jag gjort de iallafall. Som sagt så 0,7-0,9 är väl det vanligaste de brukar ligga på.
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
MangeH skrev:
2658208
jonas69 skrev:
2641532

Min har rest sig på 6:an....
Dock med lite hjälp av farten(275 km/h på ett backkrön):D
Och jag drömmer inte:tungan

Ja g övade bakhjuls åk 200+ på 5:an precis innan jag ställde in bågen. Den gick upp men på 6.an har jag inte ännu provat... Får bli till våren... LÄNGTAR:näsblod
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
DR-Zätare skrev:
2658342 Ich sagt nein! Du måste hitta en mask med samma formspråk som hojen, annars hemsöker jag dig en natt och monterar bort den med våld! :rolleyes:

Jag tror att masken från gamla EXC/LC4 funkar bättre än den där, det är samma mask som fortfarande sitter på Husaberg. Med den kan det däremot bli svårt att få plats med instrumentering och varvräknare.

Haha mm kanske skulle den passa men det vore kul att se en sd med den masken. Borde jhu gå att modda in både instrument och varv!
Ingen som vet av nån som har den kåpan på en sd?

smacker skrev:
2658406 Jo visst är min mappad & akras racing sitter på. Har inte kört en meter med orginal så har ingen aning vad den drar då.



Svårt att säga vad den skulle ta vid lugn/medium/hård körning... Kör man lugnt med en sån hoj? Inte så ofta jag gjort de iallafall. Som sagt så 0,7-0,9 är väl det vanligaste de brukar ligga på.

Haha okej. Blir nog bra det där!
 
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Mr_Mike skrev:
2659138
MangeH skrev:
2658208

Ja g övade bakhjuls åk 200+ på 5:an precis innan jag ställde in bågen. Den gick upp men på 6.an har jag inte ännu provat... Får bli till våren... LÄNGTAR:näsblod

Tänk bara på att göra det när det är vindstilla.
Gjorde ett par högfartsrepor under sommarens filminspelning.
Blåste ganska mycket men jag körde ändå. Testade 3 ggr på "guppet" i 240 km/h+ och varje gång fick jag slänga ut vänsterbenet och luta kroppen som motvikt. Det var lite läbbigt:näsblod
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
MangeH skrev:
2659534
MangeH skrev:
2659138

Tänk bara på att göra det när det är vindstilla.
Gjorde ett par högfartsrepor under sommarens filminspelning.
Blåste ganska mycket men jag körde ändå. Testade 3 ggr på "guppet" i 240 km/h+ och varje gång fick jag slänga ut vänsterbenet och luta kroppen som motvikt. Det var lite läbbigt:näsblod

Jo det säger väl sig själv... Men inte fan övar jag 200+ wheeliee på ett krön eller i ett "gupp" det är ju förenat med att det SKA gå åt H-vete...

Nä här är det långa rakor som gäller och flakt... Fusk med "GUPP" :tungan


///Micke
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top