Vad ska man ha för fighter?

DR-Zätare skrev:
2642941 Race light mask är samma som den vanliga ljuskåpan förutom att det inte finns några fästen för lyse i den.

Den är dessutom i kolfiber och lär väl kosta dryga 3000:-.

Fast det kanske får att få snyggt genom att borra upp hål för två projektorlysen i den?

Joo precis det var nått sånt jag tänkte. Men den på bilden ser mindre utstickande ut? eller är det en synvilla?
Har letat bilder med superduke med annan lykt kåpa men hittar inte en.
Måste jhu finnas nån tycker jag.

JOFA skrev:
2643965 Joo precis det var nått sånt jag tänkte. Men den på bilden ser mindre utstickande ut? eller är det en synvilla?
Har letat bilder med superduke med annan lykt kåpa men hittar inte en.
Måste jhu finnas nån tycker jag.

Sök superduke på blocket så finns där en tävlingskittad hoj med den kåpan du vill se. Min SD är förövrigt till salu till förmån för en ny! :tummenupp

smacker skrev:
2645143 Sök superduke på blocket så finns där en tävlingskittad hoj med den kåpan du vill se. Min SD är förövrigt till salu till förmån för en ny! :tummenupp

Joo såg den men vart inte så impad av lyktkåpan tyvär. Skulle vart kul att se den med en snygg fighter lykta. tror den skulle kunna bli riktigt elak.

JOFA skrev:
2645734 Joo såg den men vart inte så impad av lyktkåpan tyvär. Skulle vart kul att se den med en snygg fighter lykta. tror den skulle kunna bli riktigt elak.

Gäller bara att hitta en som stämmer överens med resten av designen på hojen eftersom det kantiga temat är genomgående för allt på hela hojen. Kan bli konstigt om man bara slänger på något med rundade kanter eller former då.

Min fighter

Den här har jag haft förbannat kul med.:yoparty
Ingen SD men en twin och tillräckligt med pulver för att wheela på de första växlarna utan problem.:D
Är ev. till salu dessutom.
/R

Bifogat

• TLsida.jpeg.jpg
    TLsida.jpeg.jpg
    50.7 KB · Visningar: 74
DR-Zätare skrev:
2645861 Gäller bara att hitta en som stämmer överens med resten av designen på hojen eftersom det kantiga temat är genomgående för allt på hela hojen. Kan bli konstigt om man bara slänger på något med rundade kanter eller former då.

Du har så sant! men det borde jhu finnas nått som passar. Undra om den skulle bli ful med bara endurolyse eller liknande? men det borde jhu finnas nått annat som passar! Gäller bara att hitta det.

lyktan på den photoshopade SD var väl endå en POLISPORT ?!

Kanske kan hjälpa dig på vägen lite ;)

Superbee skrev:
2646303 lyktan på den photoshopade SD var väl endå en POLISPORT ?!

Kanske kan hjälpa dig på vägen lite ;)

Letar för fullt nu :crash

Hittade denna också som kanske skulle passa på en sd.
Snör gärna in bilder om ni vet av snygga masker.

Bifogat

• fighterlampa.jpg
    fighterlampa.jpg
    16.2 KB · Visningar: 40
Är det nån som vet hur mycke el å sånt som befinner sej i orginal masken? tänkte hur mycke prob det skulle bli att få dit en mindre. Man vill jhu ogärna låta grejjer hänga ut :tungan

JOFA skrev:
2646364 Alltså finns det nån mask som ser ut som denna? den passar jhu verkligen som F*N!

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=173070&d=1165087934
hehe..den där har ju jag shoppat :tummenupp
sitter orginal antar jag på husqvarna 570..
HUSQVARNA_SM570R.jpg

Annars tror jag att masken från en 950 SM skulle kunna passar bra på en SD, den passar lite bättre in i formspråket på SD:n är originalmasken i och med att den har samma kantiga och vassa design.

Däremot är det, vad jag vet, ingen varvräknare på 950 SM vilket är det är på SD så frågan är om all instrumentering får plats inuti masken.

aha! den vart grymt snygg med den masken från sidan iaf :tummenupp

DR-Zätare : Okej näää 950:in har jhu samma typ på masken och den faller mej inte riktigt i smak.

Mm den verkar också trevlig.

Men vad skulle ni säga om vilken som är mer bus i?
Superduken, Hornet, Z1000, z750 eller andra?

JOFA skrev:
2651711 Mm den verkar också trevlig.

Det kan också vara värt att kolla ägandekostnaderna på de där hojarna. Det skulle inte förvåna mig om en Hornet kostar hälften så mycket i månaden att äga om du räknar inköpspris och försäkring. Jag har för mig att IF har bra premie för Hornet.

DR-Zätare skrev:
2652367 Det kan också vara värt att kolla ägandekostnaderna på de där hojarna. Det skulle inte förvåna mig om en Hornet kostar hälften så mycket i månaden att äga om du räknar inköpspris och försäkring. Jag har för mig att IF har bra premie för Hornet.

Iofs men smakar det så kostar det :hojsmilie

Lite svar nu kom igen!

Last edited:
Helt rätt, spring och köp en superduke och sälj gixxern till mig :tummenupp

Måste bara sälja min r6a.. :gnissla

JOFA skrev:
2651711 Mm den verkar också trevlig.

Orkar man med förbrukningen och eventuellt lite mer mek/service(återstår att se...) så skulle jag aldrig tveka på en superduke!
Där har du mest bus iallafall!

måste nog tyvärr säga att hornet 900 kommer bland de sista på min lista över "bushojar"

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman