vad ska man ha för däck?

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
ska köpa nya däck undrar vad ni kör med för nått går det bra att köpa racing däck eller ska man köpa nya?
jag har 180 bak på min R1 kanske bättre med 190?

jeber skrev:
2442257 ska köpa nya däck undrar vad ni kör med för nått går det bra att köpa racing däck eller ska man köpa nya?
jag har 180 bak på min R1 kanske bättre med 190?

om du är väldigt snål så kör du med ban-däck, jag tycker dock inte att det är nå't att ha, hojen beter sig underligt när du "kliver" över kanten som ofta finns på bankörda däck, jag har haft men kommer aldrig mer köpa det, köp riktiga däck, 190 är ballare, 180 något mer lättsvängda
jag kör på power 2ct och dom är riktigt gött grepp i, kan varmt rekommendera

[PlastRaket] skrev:
2442269 om du är väldigt snål så kör du med ban-däck, jag tycker dock inte att det är nå't att ha, hojen beter sig underligt när du "kliver" över kanten som ofta finns på bankörda däck, jag har haft men kommer aldrig mer köpa det, köp riktiga däck, 190 är ballare, 180 något mer lättsvängda
jag kör på power 2ct och dom är riktigt gött grepp i, kan varmt rekommendera

Har du hunnit få någon uppfattning om hur många mil 2CT håller? Jag tycker det verkar vara grymma däck men man undrar ju hur livslängden är på de...

DR-Zätare skrev:
2443673 Har du hunnit få någon uppfattning om hur många mil 2CT håller? Jag tycker det verkar vara grymma däck men man undrar ju hur livslängden är på de...

Nä, men jag tror att de håller lika länge som vanliga power eller gamla pilot sport för den delen. Det brukar vara mitten som ger sig först. Vägarna består ju inte enbart av kurvor :gråta utan tyvärr en hel del raksträckor oxå.
Gummit är lika hårt på mitten som vanliga power, det är bara sidorna som är mjukare. Jag räknar kallt med att jag kommer att köra ca. 500mil på dom, får se hur det går.

Körde på Dunlop 208 på min Kawwa och kommer att slänga på desamma på Hyndan till våren, riktigt sköna i min mening även om dom kostar ngn hundring mer.

ghandi skrev:
2447654 Körde på Dunlop 208 på min Kawwa och kommer att slänga på desamma på Hyndan till våren, riktigt sköna i min mening även om dom kostar ngn hundring mer.

Hur många mil fick du ur ett sådant set?

sätt på pilot road 190...

funkar bra på min R1:a .. o jag gasar ganska frisk, har fått över 500 mil med min uppsättning & har nog 200 mil kvar innan dom e slut

[PlastRaket] skrev:
2442269 om du är väldigt snål så kör du med ban-däck, jag tycker dock inte att det är nå't att ha, hojen beter sig underligt när du "kliver" över kanten som ofta finns på bankörda däck,

du menar att dom inte är platta

[PlastRaket] skrev:
2442269 ...jag kör på power 2ct och dom är riktigt gött grepp i, kan varmt rekommendera
Andra säger att de känner 'kant' mellan blandningarna på just 2ct däcken oxå. Bara vad jag hört

Jag kör beggade Rensport eller Racetec och anväder hela bredden så de räcker nog 4-500 mil för mig. Ekonomiskt och bra. Rekommenderas! Handla när du besöker race, bäst pris :tummenupp

Brukar köra slut på ett bakdäck på ca 300 mil. Men med Pirelli Diablo Strada hade jag ca hälften kvar när jag bytte in hojen, då hade bakdäcket rullat mer än 400 mil. Hårare på mitten och mjukare på sidorna :tummenupp . Hoppas att orginaldäcken på Birden tar slut snabbt så att jag kan lägga på nya Pirelli både fram o bak.

DR-Zätare skrev:
2448485 Hur många mil fick du ur ett sådant set?

Hann bara med 80mil före jag sålde hojen, inget som märktes på däcken då alla fall, hade knappt skrapa ytan.

Vfr piloten skrev:
2449512 Kan varm rekomendera Michelin pilot road.
Har kört 1600 mil med mitt bakdäck. :yoparty
Ruggigt bra grepp fast det regnar !

1600 mil låter helt galet!:va skulle inte våga köra på det...

Jag kör med pilot power men är inte riktigt nöjd. Har släppt lite oroväckande i vissa snäva kurvor. Någon annan som upplevt detta? Körde med pilot sport innan som jag tyckte hade bättre grepp och känsla.

Var helt säker på att jag köpte däcket med mjukare gummiblandning på sidorna. Finns det alltså olika pilot power????? Hur vet jag vilket jag har?

tack för alla förslag och tankar :) men det känns som dem flesta har sin egen uppfatnings så jag får väl med skappa mig en sådan :tungan blir samma däck som sitter på nu fast nått biligt alternativ (inget beg.) finns ju en del att välja mellan på mcdackonline.com:tummenupp

Bara som en kommentar till sågningen av Pilot Road längre upp i tråden, min blade är utrustad med Pilot Sport fram, och Pilot Road bak. Den greppar exemplariskt vid körning på vanlig väg, och klarade en halvdan banåkning med glans, det vandrade ju lite om man gick på alldeles galet, men på det hela är jag positivt överraskad.

Däck

Jag satte på nya Continental conti attac. Bakdäcket gick 160 mil innan jag såg väven:va . Blev helt paff när jag såg att det var slut. Riktiga radergummin. Höll kort tid för dom pengarna :mad:

*/ ?>
Back