Vad ska jag köpa för motorcykel?

Hehe okej.
skulle gärna haft en motard men tyckte dom var tråkig om flickan ska följa. två på en motard var ingen dröm enligt mej iaf. så jag får köpa mej en [touring] :tummenupp

Busa turbo.. Det är jhu dock en touring fast med väldigt bra att köra med. Dock tycker jag dom känns för stora och klumpiga enligt mej.

cRoC skrev:
Låt han köpa vilken hoj han vill och kan ni inte hjälpa han så ge fan i att skriv, det här rör väl knappast er? Skaffa en hobby istället för att sitta här och gneta på folk :) (öh nu försa jag mig)

EEEEEeeehhhh och kan du förklara orsaken till att försäkringen är så dyr??? :va

Kom på en sak... Du vet att hojar går att sälja.. så varför tjafsa om nåt som du själv kan uppleva??? sånt ska man uppleva o inte se eller läsa om... jag tycker en custom hoj SUGER... men en annan älskar att köra en sånt... så skaffa dig en honda först sen en R1a... (eller tvärtom)

Bara av ren nyfikenhet... har du nån anning vad försäkringen kostar på en sånt maskin??

---Kalkyl---
du har hyra på 4000 försäkringen kostar ca 4200 månad för dig (MINST) 7000 för att man ska klara sig för övrigt.. (alltså öhl och kläder och sprit) alltså måste du ha ca 15200 efter skatt...alltså måste du ha ca 23000 kronor innan skatt... hmmm vad jobbar du som??? :banana
---Kalkyl---

Lycka till med valet föresten... jag tror iaf. att vilken hoj som du än väljer kommer du att njuta av den för att den är DIN... :fyllisar

Last edited:
EZrideR skrev:
EEEEEeeehhhh och kan du förklara orsaken till att försäkringen är så dyr??? :va

Kom på en sak... Du vet att hojar går att sälja.. så varför tjafsa om nåt som du själv kan uppleva??? sånt ska man uppleva o inte se eller läsa om... jag tycker en custom hoj SUGER... men en annan älskar att köra en sånt... så skaffa dig en honda först sen en R1a... (eller tvärtom)

Bara av ren nyfikenhet... har du nån anning vad försäkringen kostar på en sånt maskin??

---Kalkyl---
du har hyra på 4000 försäkringen kostar ca 4200 månad för dig (MINST) 7000 för att man ska klara sig för övrigt.. (alltså öhl och kläder och sprit) alltså måste du ha ca 15200 efter skatt...alltså måste du ha ca 23000 kronor innan skatt... hmmm vad jobbar du som??? :banana
---Kalkyl---

Lycka till med valet föresten... jag tror iaf. att vilken hoj som du än väljer kommer du att njuta av den för att den är DIN... :fyllisar

jag tror inte han har hyra på 4000kr då du i pite får minst en trea för 4000 och så bodde han väl med sin tjej också? halv kostar väl kring 1000kr och ifall han har helförsäkring kan han ju köra med ställa av/på tricket så jag tror du saltat kalkylen lite.

EZrideR : Varför jag frågade är för att höra adras åsikter.

Utbildad svetsare marskinbearbetning mm. jobbar som marskinoperatör 4-skift.
Jag får ut så jag klara mej gott och väl för att ha hoj.

honkiie : bor i en 2:a på 68 kvadrat med carport, BBB, kabel, mm mm

Hehe snart vet ni jhu allt om mej.

Du är ute efter en tourighoj,vad tror du om en CBR1100xx-SBB
En underbar långfärdcykel och det är inga problem att köra med i stan enligt mej.
152 hk,250kg fulltankad & klar.
Hyfsad kurvhoj,och går bra på rakan.

Jag köpte min som övningkörningshoj :banana
Betalar 2000 i mån och för helförs,men folk avgör själva hur mycket de vill bet.
Jag har lite godis på min. :yoparty

Pullver skrev:
EZrideR:

Hehe snart vet ni jhu allt om mej.

LOL.. jäpp... och snart kan vi kalla stället för lunarstorm... :tuttar

Nemen seriöst så du verkar vara väldigt bestäm så jag önskar dig lycka till med köpet... :fyllisar

Hehe lunarstorm :hihi

Det blir nog bra vad än jag köper.

Men vilken skulle ni rekomendera? en r1:a som är av modell 02-03 eller en 00-01 eller kanske ännu äldre?

Pullver skrev:

Men vilken skulle ni rekomendera? en r1:a som är av modell 02-03 eller en 00-01 eller kanske ännu äldre?
Nu e jag ingen hojexpert eftersom jag just införskaffat min första hoj, men vad jag har hört om R1:an så var -98-99 lite väl hysterisk, typ du gasar---> händer inget---> händer inget---> åhh herre i helvetet så drar den iväg som ett spjut. Men sen kanske nån annan kan rätta mig om jag har fel. Jag hade nog satsat på -00 och uppåt.

Jag är rätt ny jag också. Köpte hoj i höstas o.s.v.

En hoj jag var väldigt sugen innan jag köpte min R6 var Suzuki Gsxr 750.
Årsmodell -00 eller -01 borde vara ngt.

Nu vill jag inte på något sätt vara spydig men kolla gärna in:

http://www.blocket.se/view/3713178.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=11

Satan i gatan säger jag bara!

Lycka till med vad det än nu blir! :tummenupp

Hojta till om du någon gång till sommaren har vägaran förbi övikstrakten!

EDIT: Länken ovan... absolut ingenting jag rekommenderar till NÅGON överhuvudtaget... Den lär ju inte vara speciellt rolig att köra! :huvet

BTW: Gott nytt år till er alla!

Pullver skrev:

scott sexpump : Hehe en jobbar kompis åt mej. Går rätt bra tydligen!

Hoppas nån kunnig kommer och reder ut det xXx40 sa.

Är det din första tunga hoj? Då ska du definitivt INTE köpa en R1 eller en Busa, de är inga nybörjarhojar på något sätt. :fakta :fakta...ni som påstår det lider av jävligt dåligt omdöme. :kocko

Vill inte vara en moralkärring men va nu lite smart. Gör inte misstaget att bli ytterligare en av dem som inte kan hantera den här typen av hojar (där har du anledningen till att de kostar blod att försäkra) Risken är mkt stor att det går åt helvete.....(jag vet av egen bitter erfarenhet och jag körde tung hoj medan du fortfarande gick på dagis). Du kör omkull fett redan första säsongen och har du tur är det bara du själv som drabbas...Köp något mindre, mer lättkört att börja med, en sport 600 tex. Du kommer att ha lika kul ändå och spara en jävla massa tusenlappar på samma gång. Lär dig köra hoj ordentligt innan du ens tittar på bestar som R1 och Hayabusa mfl. För din egen och andras skull.....jag vill inte vara den du frontar med för att du missbedömt en kurva med din Busa Turbo....

Last edited:
nee busa turbo var bara ett skämt. Och nu säger jag inte att jag är en färdig lärd elev på mc men när jag har vart och kört hoj så tycker jag att 600 känns tråkig då när man har vart ute och kört nått värre. Sen så är det jhu bara köra med insidan av huvet så är det i stora drag exakt samma sak att köra dom båda.

Köp en billig nybörjarhoj och lär dig att hantera den innan du köper en värsting, många kör omkull första året, då är det skönt att ha en billig hoj som man inte är så rädd om.

Med en nyare räcer så kommer du säkert att köra över din förmåga det första året och det kan bli väldigt dyrt.

Du tycker säkert att mitt förslag låter tråkigt och vill hellre ha en värsting som första hoj, men det bestämmer du själv.

/G.Ubbjävel

Som sagt så har jag jhu kört hoj tidigare och det är bara köra med huvet så går det nog bra.

DreeTman skrev:
Köp den du har råd att äga och försäkra. Kör med insidan av huvudet och lär dig köra innan du börjar uiila fetast av alla... Ett tips som jag kände att jag hade nytta av var att jag började köra själv och inte med kompisar. Blir lätt att man stressar varandra så det går på tok för fort då. ;)
tror det var allt... Eller glömde jag nått? :va

A just det... försäkrar du den på pappa så kommer hälften här att hata dig. :tummenupp

jag försäkrar på pappa. hata mej om ni vill. men kan man spara 10 000 om året så bryr jag mej föga

Rekomenderar ingen av d hojjar du nämt som första hoj. köp något lite lungnare och lite äldre att öva på. typ en cbr 600 eller något. men vill du ta ihjäl dej så kan du ju alltid börga på en 160 hästars maskin. nej tänk efter före mannan

CMF skrev:
jag försäkrar på pappa. hata mej om ni vill. men kan man spara 10 000 om året så bryr jag mej föga
Sålänge som f-bolaget godkänner detta är det inga problem, men om dom inte gör det och du klotar så får du problem.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph