Vad ska jag köpa för motorcykel?

CMF skrev:
jag försäkrar på pappa. hata mej om ni vill. men kan man spara 10 000 om året så bryr jag mej föga

Har man inte råd och försäkra sin hoj ska man ge fan i det. Att skenförsäkra är egoestiskt. EGOOOO :7peta

Pullver skrev:
Som sagt så har jag jhu kört hoj tidigare och det är bara köra med huvet så går det nog bra.

LOOOOOOLLLLLL :rofl
Kan du nämna en som INTE säger så?? nemen seriöst jag vet att jag själv brukar säga så och sen e man där och maxar hojen på motorvägen... Alla vill köra med huvudet men va fan varför ska du ha en R1a om du inte ska leka med 299km/h gränsen??

Vad jag försöker säga är att sådana maskiner väcker jävulen inom en. Så de så... :cdevil

Om du har haft lätt mc, sedan mellanklass (25kw) så får du automatiskt det tunga körkortet två år efter mellankortet... Dvs mellankortet tar man när man är 18 och då är man 20 när man får det tunga...

Som jag :)

Pullver skrev:
Som sagt så har jag jhu kört hoj tidigare och det är bara köra med huvet så går det nog bra.

Det tror jag säkert men du snackar om hojar som är bland det hårigaste du kan få tag i. Vilken 600 har du kört som du upplever som tråkig? Honda Shadow??? Har en kompis som kör R6 och han har hittills inte blivit avhängd av en R1 på bana eller kurvig väg.

:lol R1:A kör man inte med "huvudet"...man kör med hjärtat och kuken och steker på så mkt det går!!! :fatta! Den typen av värstinghojar bara tigger om fart och jag vet väldigt få som kan nyttja dem till fullo på vanligt väg, som kan balansera på gränsen för vad de och hojen klarar. En ovan förare med 155 kusar mellan låren märker inte ens att gränsen är överskriden...och då är det redan för sent.

Last edited:
Lägg pengarna på en fireblade från 98-99, blir inte så dyrt och så är de inte lika hysteriska som r1 eller 954 an,

det intressanta är väl inte hur lätt den kommer upp på bakhjulet utan hur du får stopp på den. eller ?????

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph