Vad ser du för film eller serie just nu?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Road på Tv10 nu.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
House of the dragon säsong två.
Tycker den är klart sämre än säsong ett.
Hittills iaf.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
House of the dragon säsong två.
Tycker den är klart sämre än säsong ett.
Hittills iaf.
Jag funderar på att skippa den... Första säsongen började bra men kändes urvattnad längre in. Har inte hört gott om S2.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Just ja...
Citadel på Amazon Prime.
Påkostad spionserie, tydligen en av de dyraste någonsin.
Helt OK.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Your Honor på Netflix. Mörk och ibland lite långsam, men väl gjord och definitivt sevärd.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag kollar om Banshee. Underbart våldsam serie med välgjorda fighter. Perfekt om man inte bryr sig om komplex handling eller djupare mening. Här är ett smakprov.
Just sett klart säsong ett av Banshee.
Det har gått åt några blodpåsar hittills...🫣😅
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Le Tour - kanske kan kallas serie..... Har följt varje år sedan 1999. Ibland ganska blodigt där också, grabbarna skulle behöva skinnställ
1719952792668.png
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag kollar om Banshee. Underbart våldsam serie med välgjorda fighter. Perfekt om man inte bryr sig om komplex handling eller djupare mening. Här är ett smakprov.
Just sett klart säsong ett av Banshee.
Det har gått åt några blodpåsar hittills...🫣😅
Har precis börjat kika på serien och har bara sett två avsnitt hittills. Vet inte vad jag tycker ännu. Har generellt lite svårt för när karaktärerna är så endimensionella som t.ex. huvudkaraktären är, men jag ska ge det några avsnitt till innan jag avskriver den helt.

Kan annars tipsa om Mayor of Kingstown, som bland annat finns på Sky Showtime. Riktigt bra och stundtals väldigt våldsamt. Samma skapare som ligger bakom Yelowstone och Tulsa King.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har precis börjat kika på serien och har bara sett två avsnitt hittills. Vet inte vad jag tycker ännu. Har generellt lite svårt för när karaktärerna är så endimensionella som t.ex. huvudkaraktären är, men jag ska ge det några avsnitt till innan jag avskriver den helt.

Kan annars tipsa om Mayor of Kingstown, som bland annat finns på Sky Showtime. Riktigt bra och stundtals väldigt våldsamt. Samma skapare som ligger bakom Yelowstone och Tulsa King.
Ja, man behöver inte direkt titta kontinuerligt för att följa handlingen. :)
Vi hade också lite svårt med Hood då han är Homelander i The Boys.

Vi började och se Mayor of Kingstown men gav upp efter ett par avsnitt.
Får kanske ge det en chans till.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Har precis börjat kika på serien och har bara sett två avsnitt hittills. Vet inte vad jag tycker ännu. Har generellt lite svårt för när karaktärerna är så endimensionella som t.ex. huvudkaraktären är, men jag ska ge det några avsnitt till innan jag avskriver den helt.

Kan annars tipsa om Mayor of Kingstown, som bland annat finns på Sky Showtime. Riktigt bra och stundtals väldigt våldsamt. Samma skapare som ligger bakom Yelowstone och Tulsa King.
Ja, Banshee har väl inte superdjup mening direkt. Men säsongerna är varierade och det är väldigt färgstarka karaktärer som skurkar. En av få serier jag kunnat sträckkolla på utan att det blir enahanda. "Hell on wheels" och "Justified" är andra bra exempel ihop med "Breaking bad". De tål alla ordentliga sittningar per gång. :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja, Banshee har väl inte superdjup mening direkt. Men säsongerna är varierade och det är väldigt färgstarka karaktärer som skurkar. En av få serier jag kunnat sträckkolla på utan att det blir enahanda. "Hell on wheels" och "Justified" är andra bra exempel ihop med "Breaking bad". De tål alla ordentliga sittningar per gång. :)
Jag såg några avsnitt till men har lagt Banshee på hyllan tills vidare. Utöver det jag nämnde i förra inlägget tyckte jag att det blev lite fånigt med alla onödiga nakenscener. Jag förstår att det ses som provocerande och vågat i US and A, men för mig funkar det inte.

Vet inte om jag eller någon nämnt den tidigare men jag gillade ”Mayor of Kingstown”. Har inte börjat kolla på säsong tre ännu men de första två var riktigt bra.

Har även precis kollat på ”Severence”. Jag var lite skeptisk till en början men jag gillade den mycket.

Kikar även på ”Presumed Innocent” med Jake Gyllenhall. Traditionellt mord- och rättegångsdrama av David E Kelley.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Just nu "The Boys". Har inte sett den alls, så det finns fyra säsonger att kolla på.. jag gillar idén. Korrupta skitstövlar till hjältar och vanligt folk som ledsnat och börjar sätta hårt mot.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Passagerare 57 på tv 9 nu. Härlig 80-tals action. Även om den kom 92.

 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top