Vad saknar ni?

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Har funderat lite på utbudet av tillbehör och utrustning till mc och förare.
Är det något ni känner att ni saknar? Kanske tom letat efter utan att hitta?

Rosa bromsskivor?
Mc-dojjor med inbyggt kylskåp?

Helst seriösa förslag, men vad kan man vänta sig på sporthoj? :rolleyes:

Det man önskar sig mest är en RR bana inomhus som är öppen dygnet runt, betalningen sker med visa kortet. Bara att köra in och ta några rundor när andan faller på.

Svaret kanske inte faller inom dina kategorier men det är definitivt vad många behöver...

/D.

Fästen till backspeglar. dvs om man byggt om från att ha backspeglarna på toppkåpan till streetfighter och man vill ha dom på styret istället.

Såna vill jag ha.

Jag går emot etablissemanget o önskar BÄTTRE GRUSFRIA VÄGAR, hela cykeljäveln flyttade sej i sidled pga våra omänskligt dåligt underhållna skitvägar, jag var ett par dm ifrån att bli en i statistiken:mad: /p

Trackingsystem om hojen blir snodd. Finns ju snikvarianter men vore skoj med nåt snuskit diskret som funkar bra

Jag saknar konkurrens inom mc-prylar. Alla köper sitt crap från Duells och Grahns, och kör riktpriser rakt av, sak samma om dom har en flådig butik eller ett skrymsle i en källare eller (svensk) webshop.

Fler banor i Sverige, generösare med bullertider på banorna och större tillgänglighet för allmänheten. Ett svenskt Nürnburgring skulle inte vara helt dumt. Banor och buller gäller inte bara roadracing utan all motorsport, cross, enduro, karting, supermoto, you name it.

EDIT: Jaha, utrustning... :)

Då saknar jag ett par stövlar som var ventilerade så man inte svettas ihjäl när man kör - resultat: äckliga strumpor, äckliga stövlar och en halvt vidrig doft... ;)
Saknar också ett par vinterhandskar med riktiga skydd. Det kanske finns iofs men jag har inte hittat några...

Kan inte mer än instämma med de 2 föregående inläggen.
Generalimportörskartellen måste bort och det behövs mer och bättre bantid :)

Vattentäta handskar av snygg modell
Någon typ av komradio så man kommunicera med andra förare

Jag skulle vilja ha en "laptimer" som håller koll på gaspådrag, hur mycket jag bromsar, hur mycket det lutar osv, samt med gps så man ser var man gör vad, men en gps laggar ju, så det måste vara något som i realtid vet exakt var jag är.

Hander av titan eller något annat flashigt material...Så man slipper svettas om händerna då man kör....

Jag saknar konkurrens inom mc-prylar. Alla köper sitt crap från Duells och Grahns, och kör riktpriser rakt av, sak samma om dom har en flådig butik eller ett skrymsle i en källare eller (svensk) webshop.
Nähä du! Det finns allt de som lägger ner massor av jobb på att hitta leverantörer utanför de vanliga kanalerna och ständigt slåss mot de snikna jeflarna - direkt på fabriksgolvet :fakta

Men så blir priserna därefter också :)

Kan inte mer än instämma med de 2 föregående inläggen.
Generalimportörskartellen måste bort och det behövs mer och bättre bantid :)
Och vad tror du att vi har sysslat med det senaste året :mad: :pannkyss

Last edited:
Jag skulle vilja ha en "laptimer" som håller koll på gaspådrag, hur mycket jag bromsar, hur mycket det lutar osv, samt med gps så man ser var man gör vad, men en gps laggar ju, så det måste vara något som i realtid vet exakt var jag är.
Jaja, lugna dig nu. Nästa år kan du köpa en utomordentligt fin GPcrono datalogger som loggar det mesta. Well, kanske inte exakt hur mycket du lutar och bromsar fast det mesta i övrigt. För övrigt känner du ändå när du lutar för mycket. De gör ont! Vad mer behöver du veta om den saken? :D

Du får sansa dig tills dess. Och spara pengar, för den kommer inte att vara för fattiglappar :fakta

En schysst liten vattentät, skaktålig digitalklocka som INTE slutar fungera p.g.a. vibrationer efter ett tag att sätta på styret.
Har provat ett par men endel låter som marackas efter ett tag medans andra bara .......dör.

Inte ännu, men det kommer :)

Jag törs inte ens berätta vilka fina saker vi har på gång, av fruktan för att bli överöst med kärkeksbrev... Ni får sansa er till i höst. Nu har vi varken tid eller ork.

ett kk hade inte vart fel:huvet

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard