vad sägs om en feministdebatt igen?

Nurse Ratched skrev:
Jag är röd och fick in 34.167 SEK (mkt övertid med hög marginalskatt) på lönekontot vid tolvslaget. Jag skulle antagligen ha fått mer om det hade varit en borgerlig regering. Jag klarar mig dock, men det finns många svaga grupper som inte skulle göra det med en borgerlig regering. Jag tror att avundsjuka och egoism är mer utbrett bland högerfolk. Mycket vill ha mer.

/Hising

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=576&a=392605&previousRenderType=2

Nurse Ratched skrev:
Jag är röd och fick in 34.167 SEK (mkt övertid med hög marginalskatt) på lönekontot vid tolvslaget. Jag skulle antagligen ha fått mer om det hade varit en borgerlig regering. Jag klarar mig dock, men det finns många svaga grupper som inte skulle göra det med en borgerlig regering. Jag tror att avundsjuka och egoism är mer utbrett bland högerfolk. Mycket vill ha mer.

/Hising

Jo man klarar sig på dom pengarna, jag klarar mig på mina 6900 kr jag får in i månaden, men det handlar inte om om man klarar sig eller inte, jag tycker det är sådär kul att betala så mycket i skatt för att 3 andra, som inte jobbar och kanske inte ens vill jobba, ska klara månadshyran, det är juh åt h....e. Egoism får du väl kalla det men jag tycker inte det är så ego utan bara en självklarhet att man jobbar för sig själv och inte en massa andra. Om jag vill hjälpa andra, vilket vi givetvis ska, så skänker jag pengar när jag känner att jag har råd, bvilket jag aldrig kommer att känna att jag har :) skämt åsido, visst ska man har skatt och bidrag men inte till överdrift.

Såg att högern gick om i senaste sifo undersökningen :tummenupp

WestW skrev:
Där ser man vilken reklam som funkar tyvärr.
..medans vad t.ex Liwa pysslade med har ingen aning om trots mycket tv tid, dagstidningar och media.

Liwa hade som sagt gott om sponsorer, så nog har hennes "sätt" fungerat alltid. Att du m.fl. inte vet vad hon sysslat med kanske mer betyder att ni inte var intresserade, då det var ett tag sen.

Hittade för ett tag sen gamla tidningsurklipp med vinnande fröken Liwa (hon tävlade mot en av mina släktingar)

Anneli skrev:
Liwa hade som sagt gott om sponsorer, så nog har hennes "sätt" fungerat alltid. Att du m.fl. inte vet vad hon sysslat med kanske mer betyder att ni inte var intresserade, då det var ett tag sen.

Hittade för ett tag sen gamla tidningsurklipp med vinnande fröken Liwa (hon tävlade mot en av mina släktingar)
Men snälla, kan inte någon klämma ur sig vad hon höll på med :4skrika
Jag spricker av nyfikenhet snart :3freak

Liwa1 skrev:
Men tänk till lite...

Vem sjutton har koll på vad folk gjorde för över 10 år sedan. SH fanns inte ens då och många som kör hoj nu var knappt torra bakom öronen. Så lite mer fakta på dina ben hade inte varit fel innan du lite hånande kommenterade den pr tid jag fick och som på den tiden var enorm och gav mycket till sponsorer, så pass att jag alltså även kunde tacka nej till sponsorer.

Sen spelar det ingen roll om man är "känd" på SH. Det är inte det sponsorerna räknar och ser PR i.

I övrigt önskar jag faktiskt alla tjejerna som ska tävla i hoj i år ett stort lycka till. Det finns ju fler tjejer än Ullis och dom ska inte falla bort tycker jag.

Tänker till i massor. Saker tolkas lätt fel när det är skrivet så jag ska vara tyst i detta. Vet inte vad du pysslade med och hur länge sedan det var. Kul att det gick bra för dig med det du gjorde och kul att det går bra för Ullis.
Uppmärksamheten kring Ullis går ut fort och snabbt överallt verkar det som iaf.
:fyllisar

Zoidberg skrev:
...fortsatt slå sönder "helvetiska" hårdrocksskivor...
Jepp, det borde man fortsatt med. Spela en eller ett par baklänges så förstår du varför...

Fö gör väl Ullis inte detta för att gynna RR, hon gör det naturligtvis för att gynna sig själv. Och gynnar det henne utan att skada någon annan så är det ok. Ivf för mig. Non har varken större eller mindre ansvar för sporten än någon annan av oss.

sandstream skrev:
Men snälla, kan inte någon klämma ur sig vad hon höll på med :4skrika
Jag spricker av nyfikenhet snart :3freak
Bilracing.

Bingo skrev:
Fö gör väl Ullis inte detta för att gynna RR, hon gör det naturligtvis för att gynna sig själv. Och gynnar det henne utan att skada någon annan så är det ok. Ivf för mig. Non har varken större eller mindre ansvar för sporten än någon annan av oss.
Ja detta verkar inte många förstå, varför skulle Ullis dra ett större lass än oss övriga för att gynna RR sporten, Ullis har fullt upp med att jaga sponsorer till sig själv, att marknadsföra sig själv genom media gör att sponsorintresset väcks.

Alla medel är tillåtna i jakten på pengar :tummenupp

Go Ullis :pannkyss

Chronic skrev:
Svårt att få spons om man är tjej och kör bil/hoj/motor racing :rolleyes:

Hade du erfarenhet om det hade du inte kläckt ur dig det där.
Hur ofta har du skrivit på avtal som säger att du inte ska bli gravid under säsong?
Visst känns sådant moget och bra av killar/sponsorer att fixa sånt och tro att tjejer skulle direkt offra sin tävlingskarriär för att bli med barn.

Eller hur många tror du seriöst trodde på en tjej inom bilsport för flera år sedan, att dom skulle göra bra i från sig.

Du skulle nog med ha tänkt till lite innan....

Jag har skrivit ett långt inlägg om sponsring som finns med för allt om börja tävla på bikeproject. Efter ha jobbat med sponsring så har jag i alla fall lite erfarenhet och troligen kommer jag nu få till sponsorer till en kille på SH för hans RR. Så jag är nog inte helt fel ute och helt kass på PR, utan vet vad jag gör.

Nog om det här.

Visst vore det kul om fler tjejer kom in i RR och gjorde kanonresultat inom RR. Det skulle höja intresset en hel del för RR.

Well, även fast den rosa hojpan är med så har faktiskt bilden ingenting att säga om räjs... den säger "sätt på mig" Eller har ni några andra ideér? Ta frågorna också "Har du haft sex på hojen?" Sorry Ullis hon är säkert en jättetrevlig tjej, men är det den typen av sponsorer en seriös förare vill ha? Eller rättare sagt "är hon så dålig att hon inte kan få sponsorer på bara körningen?"

Sen så känner jag mig lite stolt också över att få kunna säga min mening trots att detta innebär att jag i framtiden kommer att få stämpeln "Röd" feministkärring" "Ful" "avundsjuk"...eller hur många fler beskrivningar fanns det?

Glad påsk! :cdevil

Sponsorer vill ha exponering - det är det som dom betalar för. Ju mer desto bättre.

Back to school / Anders

Bingo skrev:
Fö gör väl Ullis inte detta för att gynna RR, hon gör det naturligtvis för att gynna sig själv. Och gynnar det henne utan att skada någon annan så är det ok. Ivf för mig.
Men kan man vara ung tjej och posera halvnaken i manliga medier utan att undergräva andra unga kvinnors önskan att bli betraktade som något annat än lättillgängligt lammkött? Kan man bemöta det med inställningen: "Jag skiter i vad andra tycker. Jag gör det här för min egen skull och de som inte gillar det kan dra åt helvete" och vara trovärdig / bli respekterad?

Last edited:
Räven skrev:
Well, även fast den rosa hojpan är med så har faktiskt bilden ingenting att säga om räjs... den säger "sätt på mig" Eller har ni några andra ideér? Ta frågorna också "Har du haft sex på hojen?" Sorry Ullis hon är säkert en jättetrevlig tjej, men är det den typen av sponsorer en seriös förare vill ha? Eller rättare sagt "är hon så dålig att hon inte kan få sponsorer på bara körningen?"

Sen så känner jag mig lite stolt också över att få kunna säga min mening trots att detta innebär att jag i framtiden kommer att få stämpeln "Röd" feministkärring" "Ful" "avundsjuk"...eller hur många fler beskrivningar fanns det?

Glad påsk! :cdevil
RR är otroligt anonymt i lilla sverige, det spelar ingen roll om du är kanonduktig och är en supertalang, sponsorer får man jaga ändå, detta gör man bäst genom att synas i media.

Att sedan media skriver lite som dom tycker får man ta med en klackspark, det viktiga är trots allt att synas i media, detta drar mer sponsorer än att vara duktig på bana.

RR har knappt någon publik och ej heller tv tid, därför syns vi inte i sverige.

/Micke HMS

GSXR1100R skrev:
RR är otroligt anonymt i lilla sverige, det spelar ingen roll om du är kanonduktig och är en supertalang, sponsorer får man jaga ändå, detta gör man bäst genom att synas i media.

Att sedan media skriver lite som dom tycker får man ta med en klackspark, det viktiga är trots allt att synas i media, detta drar mer sponsorer än att vara duktig på bana.

/Micke HMS

...så hon hade inget annat val...? :tungan ..stackars tjej, hon fick offra sig för sporten :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Vad jag har sett och läst om RR i Sverige under det senaste året här på SH är jag inte speciellt förvånad över att det är så.
Maken till klubb för inbördesbeundran och fokusering på det egna jaget får man leta efter :rolleyes:

Men nu var det inte det som tråden handlade om, sorry!

Räven skrev:
...så hon hade inget annat val...? :tungan ..stackars tjej, hon fick offra sig för sporten :rolleyes:
Hon söker sponsorer till sig själv och inte till sporten...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...