vad sägs om en feministdebatt igen?

sandstream skrev:
Vad jag har sett och läst om RR i Sverige under det senaste året här på SH är jag inte speciellt förvånad över att det är så.
Maken till klubb för inbördesbeundran och fokusering på det egna jaget får man leta efter :rolleyes:

Men nu var det inte det som tråden handlade om, sorry!
Vad kan du bidraga med då som skulle gynna svensk RR, du orkar ju inte ens komma ut till en tävling som åskådare.

Sätt dig in i svensk RR innan du bjäbbar om hur mycket fel vi gör.

/Micke HMS

Liwa1 skrev:
Visst vore det kul om fler tjejer kom in i RR och gjorde kanonresultat inom RR. Det skulle höja intresset en hel del för RR.

Ja... och då kan man inte låta bli att undra om intresset lixom på nåt sätt blir större om tjejerna är avklädda. :va Det känns lite primitivt om det är på så vis.

Självklart så gillar killar lättklädda tjejer... o tjejer gillar väl lättklädda killar. :tungan Men det är ju såna jävla skillnader på när, var, o hur en tjej tar av sig kläderna...och när en kille tar av sig kläderna.

Varför är det så....???? Ligger det i tjejers gener att vilja vara med på sådana där bilder. Alltså bilden på Ullis är läcker... för att hon är en läcker tjej. Men jag tycker att det finns andra sammanhang att vara läcker i. Vart går gränsen i sponsorjakten.??? Slutar den med en läcker bild...eller är allt tillåtet bara man får ihop tillräckligt mycket pengar.???

Nåja... alla gör som dom vill... och alla tycker som dom vill.

Jag hejjar i alla fall på Ullis och hoppas hon spöar skiten ur grabbarna på banan. Förmodligen så är det försäsongstaktik. :D Den bilden kommer att finnas på näthinnan på alla killar sen.

Mad//som varken är avundsjuk eller rödstrumpa. Tjing!! :tuttar

Madhonda skrev:
Ja... och då kan man inte låta bli att undra om intresset lixom på nåt sätt blir större om tjejerna är avklädda. :va Det känns lite primitivt om det är på så vis.

.
Mad//som varken är avundsjuk eller rödstrumpa. Tjing!! :tuttar

Jag har inte sagt att det är okej eller inte okej. Jag tror som jag skrev att kommer tjejer in i RR och gör kanonresultat, då blir intresset större.

Liwa1 skrev:
Hade du erfarenhet om det hade du inte kläckt ur dig det där.
Hur ofta har du skrivit på avtal som säger att du inte ska bli gravid under säsong?
Visst känns sådant moget och bra av killar/sponsorer att fixa sånt och tro att tjejer skulle direkt offra sin tävlingskarriär för att bli med barn.

Eller hur många tror du seriöst trodde på en tjej inom bilsport för flera år sedan, att dom skulle göra bra i från sig.

Du skulle nog med ha tänkt till lite innan....

Jag har skrivit ett långt inlägg om sponsring som finns med för allt om börja tävla på bikeproject. Efter ha jobbat med sponsring så har jag i alla fall lite erfarenhet och troligen kommer jag nu få till sponsorer till en kille på SH för hans RR. Så jag är nog inte helt fel ute och helt kass på PR, utan vet vad jag gör.

Nog om det här.

Visst vore det kul om fler tjejer kom in i RR och gjorde kanonresultat inom RR. Det skulle höja intresset en hel del för RR.

Jodå, jag har tänkt. Men man kan ha olika åsikter eller hur? Och man kan känna till tjejers allmänna möjligheter till spons utan att själv vara skapad till att föda barn.

Om du är tjej och ser ok ut ( börja inte..) så har du lättare att få spons i en övrigt mansdominerad sport, än en kille i mängden med liknande ( eller bättre ) resultat. Om jag har rätt eller fel kan man offra många tangenttryckningar på säkert men jag tror de flesta förstår att det är såhär, och det var det jag ville förmedla med mitt korta inlägg.

Till sist och syvende handlar det bara om sex, på ett eller annat sätt. Du verkar vara över trettio och har säkert fått din beskärda del av "ärliga uppsåt" som visat sig vara ngt annat...

Mina 50 öre..

är att efter att ha läst alla inlägg i denna tråd lugnt kan konstatera att man ska inte blanda in etisk moral i marknadsföring nånsin.

Spaltmetrar i pressen räknas, tv-tid räknas, all reklam är bra reklam. Ta bara dåtida tennis som exempel, John McEnroe kvaddade ett antal prippsPlus-flaskor med sitt tennisracket genom åren samt skällde ut domaren för dåliga domslut med dryga böter som följd. Ja honom minns man med glädje, Ivan Lendl, Roscoe Tanner..? vicka e det? För alla aktiva gäller att hitta smarta nya grepp som ligger i tiden! Det säljer ! Så vad väntar ni på?

Min uppfattning om hon Ullis PR-kampanj är: Varför har ingen kommit på den förr? 10 poäng av 10 möjliga.
/E

Nyteknik skrev:
Men kan man vara ung tjej och posera halvnaken i manliga medier utan att undergräva andra unga kvinnors önskan att bli betraktade som något annat än lättillgängligt lammkött? Kan man bemöta det med inställningen: "Jag skiter i vad andra tycker. Jag gör det här för min egen skull och de som inte gillar det kan dra åt helvete" och vara trovärdig / bli respekterad?
Ja självklart, på båda frågorna. Om du menar att man skall avstå från saker för att undvika av en del påstådda, mycket indirekta effekter på andra människors tillvaro, så bör du överväga att sätta en katalysator på din tvåtaktare. Effekten av det är mätbar; till skillnad från effekten på unga kvinnors önskan att bli betraktade som något annat än lättillgängligt lammkött.

Om man sedan uppfattar annonsen på så sätt att man ser lättillgängligt lammkött, så är man förmodligen en rätt underlig som person med på tok för höga tankar om sin egen attraktionskraft på unga, snygga flickor. Bara en tanke...

Edit: tjejer och RR hör inte ihop. Motorsport är för män :banana

Last edited:
Chronic skrev:
Jodå, jag har tänkt. Men man kan ha olika åsikter eller hur? Och man kan känna till tjejers allmänna möjligheter till spons utan att själv vara skapad till att föda barn.

Om du är tjej och ser ok ut ( börja inte..) så har du lättare att få spons i en övrigt mansdominerad sport, än en kille i mängden med liknande ( eller bättre ) resultat. Om jag har rätt eller fel kan man offra många tangenttryckningar på säkert men jag tror de flesta förstår att det är såhär, och det var det jag ville förmedla med mitt korta inlägg.

Till sist och syvende handlar det bara om sex, på ett eller annat sätt. Du verkar vara över trettio och har säkert fått din beskärda del av "ärliga uppsåt" som visat sig vara ngt annat...

Nu ser jag att du inte alls har erfarenheten om det hela. Men du får gärna tro som du vill. Jag har i alla fall erfarenheten från det hela.

Så med mitt korta inlägg vet många att det är ite att vifta på häcken och få sponsorer. Ett företag ska ha ut mer tillbaka än det som ger i PR för att det ska vara seriöst och relevant att sponsra.

Det enda du har rätt i är min ålder, men allt annat anser jag att du har fel i då jag vet vad och hur det var att bli sponsrad som tjej då.

Angående min ärliga uppsåt som du skriver. Du ska inte skriva saker du inte vet något om gällande andra personer.

Men som sagt, tro vad du vill jag VET. Det är skillnaden.

För övrigt så hoppas jag alla tjejer i RR gott och lägger nu ner fler inlägg i denna tråd då den inte utvecklas på något sätt.

Glad påsk

Ernst skrev:
är att efter att ha läst alla inlägg i denna tråd lugnt kan konstatera att man ska inte blanda in etisk moral i marknadsföring nånsin.

Spaltmetrar i pressen räknas, tv-tid räknas, all reklam är bra reklam. Ta bara dåtida tennis som exempel, John McEnroe kvaddade ett antal prippsPlus-flaskor med sitt tennisracket genom åren samt skällde ut domaren för dåliga domslut med dryga böter som följd. Ja honom minns man med glädje, Ivan Lendl, Roscoe Tanner..? vicka e det? För alla aktiva gäller att hitta smarta nya grepp som ligger i tiden! Det säljer ! Så vad väntar ni på?

Min uppfattning om hon Ullis PR-kampanj är: Varför har ingen kommit på den förr? 10 poäng av 10 möjliga.
/E
Ja så är det, RR kostar skjortan att utöva och pengarna rullar knappast in av sig själv, det bästa är att synas i media oavsett vad andra tycker, ett bra exempel är trådar som dessa som aldrig verkar ta slut, detta är oxo reklam :)

Jag tycker att Ullis säljer ut (förlorar) sin integritet med den där "artikeln"

Kanske är det jag som blivit gammal men det är ju sorgligt med den nya mentaliteten som spridit sig i hela sammhället, som gör att småtjejer visar upp sig nästan nakna, på nätet, för att få bekräftelse... och jag tror det började med bigbrother och andra dokusåpor.

Känns som jag tappar lite av respekten för henne då jag inte riktigt förstår varför hon måste ha bikini och småskor i bilden när hon borde ha sitt raceställ...

Ett litet exempel: För några år sedan då jag ägde en zx 600 kom jag gazande på en väg 90-väg i 180 (Ok, är inte så stolt över detta, men det tjänar som exempel i alla fall) Såg inte snuten på hoj. Han stannar mig, men jag fick behålla kortet för som han sa: "Jag är svag för söta tjejer som kör hoj" Det här har jag tyckt varit komiskt i många år. Först på senare dar som jag börjat tänka på den här incidenten. Jag fick behålla kortet för att han tyckte jag var "söt" En killes kort skulle rykt på momangen! Det är inte rättvist! Det är inte ett sånt samhälle jag vill ha. (Nu kan det väl låta korkat med tanke på att jag fick behålla kortet) men det är inte jämställt.

Vad hade hänt om han tyckt att jag vore ful? Hur många pengar hade Ullis fått sig sponsrat om hon vore ful? Hur många killar är det som viker ut sig och får pengar för det inom RR? Då faller exemplet med att det är "Nytt och fräscht, och ingen har gjort det förut" maaaasssa tjejer har vikt ut sig, se bara på schlagern. När blir killar objektifierade?

/:katt Räven

Räven skrev:
När blir killar objektifierade?
Objektifierade är ett negativt laddat slaskbegrepp som ingen vet exakt vad det betyder. Än mindre vilka negativa effekter det har. Ändå kan man utan vidare hävda att det finns massor av killar som gärna vill bli sexobjektifierade (heter det så?).

Bingo skrev:
Objektifierade är ett negativt laddat slaskbegrepp som ingen vet exakt vad det betyder. Än mindre vilka negativa effekter det har. Ändå kan man utan vidare hävda att det finns massor av killar som gärna vill bli sexobjektifierade (heter det så?).

Vet du någon inom RR..? :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Vad kan du bidraga med då som skulle gynna svensk RR, du orkar ju inte ens komma ut till en tävling som åskådare.
Troligtvis inte nånting.
Stämmer att jag inte var på någon tävling förra året men jag ska försöka hinna med det i år. :)

GSXR1100R skrev:
Sätt dig in i svensk RR innan du bjäbbar om hur mycket fel vi gör.
Det är nog ni som ska fundera på vad ni borde göra, inte jag. :rolleyes:
Ert förbund gjorde ju en härlig tabbe i höstas men det har vi redan diskuterat i det oändliga.

Bingo skrev:
Ja självklart, på båda frågorna. Om du menar att man skall avstå från saker för att undvika av en del påstådda, mycket indirekta effekter på andra människors tillvaro, så bör du överväga att sätta en katalysator på din tvåtaktare. Effekten av det är mätbar; till skillnad från effekten på unga kvinnors önskan att bli betraktade som något annat än lättillgängligt lammkött.

Om man sedan uppfattar annonsen på så sätt att man ser lättillgängligt lammkött, så är man förmodligen en rätt underlig som person med på tok för höga tankar om sin egen attraktionskraft på unga, snygga flickor. Bara en tanke...

Edit: tjejer och RR hör inte ihop. Motorsport är för män :banana
Beskäftigt tvärsäker som vanligt. :rolleyes:

Att det skulle vara en "påstådd" och "mycket indirekt" effekt att unga avklädda tjejer i manliga medier cementerar en sexistisk och unken syn på kvinnor håller nog många med om. Men jag tror inte att speciellt många av dem har mer än TV3-kunskap om jämställdhet.

Liwa1 skrev:
Nu ser jag att du inte alls har erfarenheten om det hela. Men du får gärna tro som du vill. Jag har i alla fall erfarenheten från det hela.

Så med mitt korta inlägg vet många att det är ite att vifta på häcken och få sponsorer. Ett företag ska ha ut mer tillbaka än det som ger i PR för att det ska vara seriöst och relevant att sponsra.

Det enda du har rätt i är min ålder, men allt annat anser jag att du har fel i då jag vet vad och hur det var att bli sponsrad som tjej då.

Angående min ärliga uppsåt som du skriver. Du ska inte skriva saker du inte vet något om gällande andra personer.

Men som sagt, tro vad du vill jag VET. Det är skillnaden.

För övrigt så hoppas jag alla tjejer i RR gott och lägger nu ner fler inlägg i denna tråd då den inte utvecklas på något sätt.

Glad påsk

Fattar inte att du tror dig "veta" medans jag degrederas till ngn som tror.

Dessutom var det var inte ditt eventuella ärliga uppsåt som jag skrev om, utan killar du träffat på under ditt liv och deras "ärliga uppsåt", ok? Glad påsk.

Räven skrev:
Vet du någon inom RR..? :rolleyes:
Jag & Mozzbergh har länge försökt att bli sexobjekt inom svensk RR men ingen vill ha oss...

Bifogat

• GSXR1100R SSEMSE.jpg
    GSXR1100R SSEMSE.jpg
    6.3 KB · Visningar: 315
  • 2004_0725_050653AA.jpg
    2004_0725_050653AA.jpg
    73 KB · Visningar: 111
sandstream skrev:
Ert förbund gjorde ju en härlig tabbe i höstas men det har vi redan diskuterat i det oändliga.

Ja det har vi gjort, men det roliga är nu när man ser resultatet, det har ju verkligen inneburit en katastrof för svensk roadracing.

Nyteknik skrev:
Men kan man vara ung tjej och posera halvnaken i manliga medier utan att undergräva andra unga kvinnors önskan att bli betraktade som något annat än lättillgängligt lammkött?

Vi kan väl fråga dom killar som går i skolan nu och kallar sina kvinnliga klasskamrater för horor i tid och otid.!!??

Skulle tro att dom ser tjejer som tillgängliga objekt. Jag tror oxå att media har hjälpt dom med den synen. :3freak

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...