Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
skoteridioten skrev:Ni som VET, vad kostar det att helförsäkra någon av ovanstående hojar?
Nämn gärna vilket bolag, ålder och vart i landet som man bor, det kan ju ha en viss betydelse.
Länsförsäkringar, Yamaha insurance, ej avställningsbar, strax under 9 kkr hel/hel, 29 år, Umeå.skoteridioten skrev:Ni som VET, vad kostar det att helförsäkra någon av ovanstående hojar?
Nämn gärna vilket bolag, ålder och vart i landet som man bor, det kan ju ha en viss betydelse.
skoteridioten skrev:Har ringt ett par, men de kräver regnummer på maskinerna..så innan jag börjar leka detektiv så tänkte jag bara kolla här.
$noop skrev:Ring till någon MC-firma och be om regnr på den hojen du vill ha försäkringspriset på.
Snöskotrar brukar vara billigast hos länsförsäkringar eller salusansvar (salus var ett riktigt bra alternativ förut i alla fall).skoteridioten skrev:Hmm, fick inte tag på någon R1a, men väl en 900RR -02a.
Om jag (20 år, Falun) skulle helförsäkra den hos Trygg-Hansa...
36.034kr per år skulle den kosta. Som hittat alltså..
Om jag ska helförsäkra en ny värstingskoter hos T-H, då kostar den 15.406kr per år.![]()
RJ skrev:Snöskotrar brukar vara billigast hos länsförsäkringar eller salusansvar (salus var ett riktigt bra alternativ förut i alla fall).
YZF-1000-R1 skrev:Du kan kolla på mitt regnr om du vill![]()
R198´a EDT356
OlleR6 skrev:Jag skulle hamna på ~35000:-, tur att jag delar hoj me farsanMed Yamahas specialförsäkring (25år+ samt några skadefria år tror jag det var man gatt ha för att få använda den) så hamnade vi på 6000kr/helår, med 8k i försäkringskostnad vid vagnskada på bana, och 6k på väg. Gick inte avregistrera den heller, utan den ska vara registrerad hela året, så du borde ta å kolla upp det (Yamaha Power insurance tror jag den hette)
McB skrev:Varför har du en-smiley efter "tur att jag delar hoj me farsan"? Innebär det att du inte delar hoj med din far egentligen, utan bara säger så för att få en billigare premie?
OlleR6 skrev:Jag skulle hamna på ~35000:-, tur att jag delar hoj me farsanMed Yamahas specialförsäkring (25år+ samt några skadefria år tror jag det var man gatt ha för att få använda den) så hamnade vi på 6000kr/helår, med 8k i försäkringskostnad vid vagnskada på bana, och 6k på väg. Gick inte avregistrera den heller, utan den ska vara registrerad hela året, så du borde ta å kolla upp det (Yamaha Power insurance tror jag den hette)
vtwin skrev:Klart man försöker få det billigt![]()
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |