Vad kostar det att helförsäkra en R6 vs. R1 ?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Ni som VET, vad kostar det att helförsäkra någon av ovanstående hojar?
Nämn gärna vilket bolag, ålder och vart i landet som man bor, det kan ju ha en viss betydelse.

skoteridioten skrev:
Nämn gärna vilket bolag, ålder och vart i landet som man bor, det kan ju ha en viss betydelse.

tror nog att det e lättast att ringa ALLA bolag själv ...
det är så olika beroende på ,,var man bor, hur länge man haft kk, hur gammal man e , vad man har för övriga försäkringar, om man e med i något fackförbund, mm

för övrigt tror jag inte det skiljer sig något avsevert mellan en r6:a och en r1:a

Ifjol blev det billigaste jag kunde hitta IF. Där kostade en hel/hel 22tusennånting. Då kunde jag ställa av och på hur jag ville.

Jag valde efter ett tag att gå över till halvförsäkring för 12000kr/år, också avställbar.

Detta för en R1 00:a och jag är 27år och bor i Umeå. Haft körkort i fem skadefria år.

Väldigt svårt att jämföra såna här saker dock...

Har ringt ett par, men de kräver regnummer på maskinerna..så innan jag börjar leka detektiv så tänkte jag bara kolla här.

skoteridioten skrev:
Länsförsäkringar, Yamaha insurance, ej avställningsbar, strax under 9 kkr hel/hel, 29 år, Umeå.

Detta pris gäller en R1 -03 och det var exakt samma pris att försäkra en R6:a.

skoteridioten skrev:
Har ringt ett par, men de kräver regnummer på maskinerna..så innan jag börjar leka detektiv så tänkte jag bara kolla här.

Ring till någon MC-firma och be om regnr på den hojen du vill ha försäkringspriset på.

ÅT skogen för mycket :tungan
tror det lägsta jag kan få är 11k men då e de nog lite fel räknat...
R6 00

Ring runt till bolagen själv. Ingen här kan säga vad du får för premie. Det är olika varje gång.

Själv sluta det för mig att en R6 var inte att tänka på =Snordyr
Men fick en kanonförsäkring för R1an = billig.

Så jag slog till på en större hoj trots att jag inte behövde det men det löna sig ekonomiskt både i försäkring och inköp.

Hmm, fick inte tag på någon R1a, men väl en 900RR -02a.

Om jag (20 år, Falun) skulle helförsäkra den hos Trygg-Hansa...
36.034kr per år skulle den kosta. Som hittat alltså..

Om jag ska helförsäkra en ny värstingskoter hos T-H, då kostar den 15.406kr per år. :va

skoteridioten skrev:
Hmm, fick inte tag på någon R1a, men väl en 900RR -02a.

Om jag (20 år, Falun) skulle helförsäkra den hos Trygg-Hansa...
36.034kr per år skulle den kosta. Som hittat alltså..

Om jag ska helförsäkra en ny värstingskoter hos T-H, då kostar den 15.406kr per år. :va
Snöskotrar brukar vara billigast hos länsförsäkringar eller salusansvar (salus var ett riktigt bra alternativ förut i alla fall).

RJ skrev:
Snöskotrar brukar vara billigast hos länsförsäkringar eller salusansvar (salus var ett riktigt bra alternativ förut i alla fall).

Faktum är att If har den billigaste försäkringen för värstingskoter, 5982:- Helår. (fast det är ju pris för 6 mån eg.)

Jag skulle hamna på ~35000:-, tur att jag delar hoj me farsan :D Med Yamahas specialförsäkring (25år+ samt några skadefria år tror jag det var man gatt ha för att få använda den) så hamnade vi på 6000kr/helår, med 8k i försäkringskostnad vid vagnskada på bana, och 6k på väg. Gick inte avregistrera den heller, utan den ska vara registrerad hela året, så du borde ta å kolla upp det (Yamaha Power insurance tror jag den hette)

OlleR6 skrev:
Jag skulle hamna på ~35000:-, tur att jag delar hoj me farsan :D Med Yamahas specialförsäkring (25år+ samt några skadefria år tror jag det var man gatt ha för att få använda den) så hamnade vi på 6000kr/helår, med 8k i försäkringskostnad vid vagnskada på bana, och 6k på väg. Gick inte avregistrera den heller, utan den ska vara registrerad hela året, så du borde ta å kolla upp det (Yamaha Power insurance tror jag den hette)

Varför har du en :D-smiley efter "tur att jag delar hoj me farsan"? Innebär det att du inte delar hoj med din far egentligen, utan bara säger så för att få en billigare premie?

McB skrev:
Varför har du en :D-smiley efter "tur att jag delar hoj me farsan"? Innebär det att du inte delar hoj med din far egentligen, utan bara säger så för att få en billigare premie?

Klart man försöker få det billigt :banana

OlleR6 skrev:

Du tror inte att det där 25+ gäller även för BRUKANDET av hojen?! :kocko

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...