Nr:18
Snabbare än Don Queer
McB, grisbrottning! Man blir bara smutsig och grisen gillar det....McB skrev:Även om det innebär att man gör sig skyldig till försäkringsbedrägeri samtidigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
McB, grisbrottning! Man blir bara smutsig och grisen gillar det....McB skrev:Även om det innebär att man gör sig skyldig till försäkringsbedrägeri samtidigt?
Nr:18 skrev:McB, grisbrottning! Man blir bara smutsig och grisen gillar det....
Been there, done that! Did'nt like itMcB skrev:Jag har svårt att hålla mig... Du vet hur det är.![]()
McB skrev:Varför har du en-smiley efter "tur att jag delar hoj me farsan"? Innebär det att du inte delar hoj med din far egentligen, utan bara säger så för att få en billigare premie?
McB skrev:Även om det innebär att man gör sig skyldig till försäkringsbedrägeri samtidigt?
Nr:18 skrev:Been there, done that! Did'nt like it![]()
vtwin skrev:Nej. Det tycker jag inte
Roligt kan jag inte påstå, men ........bra för att få ut aggressioner och frustration.McB skrev:Lite roligt är det allt.![]()
Nr:18 skrev:Roligt kan jag inte påstå, men ........bra för att få ut aggressioner och frustration.![]()
Nr:18 skrev:McB, grisbrottning! Man blir bara smutsig och grisen gillar det....
McB skrev:Således är du emot skenförsäkringar, alltså att en person som har ekonomiskt intresse i ett fordon, och som också är den huvudsakliga brukaren, inte står som ägare. Korrekt?
vtwin skrev:Ja det kan man säga, men om jag hade en såkallad delad försäkring och körde lite mer (inom vissa gränser) än den som står för försäkringen så tycker inte jag att det spelar någon större roll.
E du inte på rätt humör idag, eller?McB skrev:Hmm... Ja, ok då. Du är godkänd.![]()
Klart att det inte är skenförsäkring i detta fallet! Men det är ett fenomen som är vanligare än du tror.hornet oskar skrev:Tycker att det här med skenförsäkring är lite väl översnackat nu !
En skenförsäkring är när det är någon som står för en försäkring och en annan som brukar fordonet där försäkringen endast står på någon annan som inte använder fordonet för att det ska bli billigare! ex vis farmor farfar förälder som bor jättelångt bort mm mm,
Men att man använder sig av försäkringsbolagens villkår där tex jag får köra min fars mc gentimot att självrisken ligger på dubbla beloppet eller + 10k eller liknande. Detta är inte en skenförsäkring utan du betalar den högre premien genom att betala vis skadetillfället!
Jag har ex vis min hornet tillsammans med min far den står på hans adress och i hans namn och vi använder den båda två den kostar strax över 10k i försäkrin och om han skulle råka ut för en olyka och använda vagnskada på den betalar han 7-14 k i självrisk (beroende på reparationskosntad) medans jag betalar 14-28k i självrisk beroende på reparationskostand! Dvs jag betlar mer än 1/4 av hojens värde i endast självrisk om det händer något när jag kör!
Detta är väll knappast något försäkringsbedrägeri? eller? eftersom det enligt vissa verkar vara så vill jag bara fråga varför? Min far följuer ju kontraktet när han lånar ut sin mc till mig och är medveten om att självrisken dubblas![]()
Nr:18 skrev:Klart att det inte är skenförsäkring i detta fallet! Men det är ett fenomen som är vanligare än du tror.
MrGooFy skrev:Jag har ännu en gång fixat en hyfsad försäkring på min R1:a.
Nästa sommar kommer jag att pröjsa 6500 för helförsäkring/halvår försäkrad på mig själv.
24 år och bor i ett område 4.
skoteridioten skrev:Område 4? Kan du vidareutveckla? Vad finns det för områden osv, hur väljder de ut de?![]()
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |