Vad har ni för tvångsbeteenden?

Det där med jämna siffror på volymstaplarna på stereon är viktigt också,
35-40-45 osv

Efter man har läst här så inser man själv att man har samma "problem" som man inte viste om, Tex det där om stereon. :3freak

Jag anmärker på ord & rättar folk hela tiden, utan att tänka på det.
Måste ha jämna siffror på volymen, fast inte som ovanstående talare utan typ: 14,16,18 osv osv
Måste fixa lakanet i sängen innan jag kan sova, tjejen uppskattar när jag kör upp henne ur sängen när hon sover för att fixa det :rolleyes:
Vill helst inte gå på linjer eller brunnar på gatan.
Måste, eller vill helst, ta lika många steg med varje ben i trappor... blir skitjobbigt när det inte går :gnissla

Jaja jag kommer säkert på fler :hihi

Lartes skrev:
Måste fixa lakanet i sängen innan jag kan sova, tjejen uppskattar när jag kör upp henne ur sängen när hon sover för att fixa det :rolleyes:

Fan så gör jag med.... man ska kunna studsa mynt på sängen annars får jag för mig att jag kommer att sova dåligt. :3freak

Jag låser alla dörrar jag passerar igenom, en grej som satt sen fassan blev förbannad när jag glömt låsa som liten. Ibland håller jag tom på att låsa in folk, jävligt jobbigt.

Gillar att trycka med mina fingrar på saker i ojämna nummerserier, oftast 3 eller 5. T.ex så trycker jag med pekfingret på tummen 5 gånger, vandrar från ena sidan till den andra.

Jag har alltid nycklar och plånbok i vänster framficka och mobilen i höger, på så vis vet jag alltid var dom är. Jag tar även med nycklar och sånt på semester för annars hittar jag dom inte när jag kommer hem, skumt men sant.

MostWanted skrev:
Just fan när jag står på höga höjder utan några räcken eller övrig säkerhetsanordning så får ja lust att hoppa... :)

Precis samma problem har jag!
(Får lust att hoppa även om det finns staket eller motsvarande)

När jag tänder värmeljus i lägenheten så måste jag alltid släcka tändstickan i diskvattnet så att det låter "psst". Det är ganska svårt om man har tänt 5-6 ljus med samma sticka, och det inte finns något trä kvar att brinna på, och stickan slocknar innan man hinner fram till köket. Slocknar den så börjar jag tvivla på min förmåga... Då tänder jag bara en ny och släcker den direkt i vattnet. Efter det brukar jag inte tvivla på min förmåga mer.

Jag kan inte gå och lägga mig i en obäddad säng. Vädrade sänggläder och slätt lakan och täcke o kuddarna måste ligga på rad.

Om jag har mycket som ska göras, måste jag skriva listor på allt, som jag sen prickar av...bara för att vara säker på att jag har hunnit med allt. :3freak

Kul att läsa andras saker har mycket gemensamt med andra här som jag trode jag var ensam om :va

Måste alltit kontrollera dörren innan jag går till sängs och på dagen om den är låst. Har jag hojen hemma så måste jag kolla till den hella tiden till och med när jag går på toa på natten eller om jag hör något på utsidan så flyger jag ur sängen för att kolla så att ingen gör nått med den.

Hade ett flertal problem som har skrivigts ner i andra inlägg men har arbetat med mig skälv och sluttat med dessa saker nu skönt, ett flertal saker mindre att tänka på nu. :) man har ju en hel del andra saker som man kommer på men då blir nog inlägget för långt för att orka läsa igenom. :3freak

"ritar" alltid en åtta-uddig stjärna med fingerspetsen, på ett annat finger, papper, bordet eller vad som är nära handen, vad som helst.

när jag kommer hem måste jag lägga ifrån mig allt i fickorna, även om jag ska gå ut igen om tio minuter.

känner igen det där med höjder och hoppa, eller ta på nått som är farligt, vasst , snurrande, eller sticka in handen eller ett finger i nånn maskin eller nått som kan klippa av handen när som helst.
T.ex när jag kränger däck och blåser upp trycket så däcket smäller ut på fälgbanan, då måste jag kolla hur länge jag vågar ha ett finger där.

helt nuts ju

vilken underbart ärlig tråd

Madhonda skrev:
Jag kan inte gå och lägga mig i en obäddad säng. Vädrade sänggläder och slätt lakan och täcke o kuddarna måste ligga på rad.

Om jag har mycket som ska göras, måste jag skriva listor på allt, som jag sen prickar av...bara för att vara säker på att jag har hunnit med allt. :3freak

Det där med lista är inget tvångsbeteende utan bara ett smart sätt att så saker gjorda.

Det med din säng vill jag inte kommentera :D

har mani att kolla att jag låst andras saker, tex jobbet, kompisens lägenhet när man är blomvattnare ¨på semestern etc. :confused:
en annan jobbig sak är att jag alltid MÅSTE köra för fort, spelar ingen roll ens om jag har timlön och kör bil, ALLTID 29km/h för fort. detta med undantag för 30 och 50 sträckor. Det roliga är att jag kört mycket i 12 år utan att få fortkörningsböter.

:confused:

crashtestdummy skrev:
har mani att kolla att jag låst andras saker, tex jobbet, kompisens lägenhet när man är blomvattnare ¨på semestern etc. :confused:
en annan jobbig sak är att jag alltid MÅSTE köra för fort, spelar ingen roll ens om jag har timlön och kör bil, ALLTID 29km/h för fort. detta med undantag för 30 och 50 sträckor. Det roliga är att jag kört mycket i 12 år utan att få fortkörningsböter.

I agree, visst fan kör man alltid för fort. Kan inte ligga i 50 för det är sakta, kan inte ligga i 70 för det är sakta, kan inte ligga i 90 för det är sakta, kan inte ligga i 110 för det är med sakta. Minst 10 över iaf.

crashtestdummy skrev:

Samma här, men det finns ett effektivt botemedel: risk för skyhöga böter.

När jag åker i Finland vet jag 1) jag blir fattig om jag åker dit 2) risken att det står en polis med laserpicka efter resvägen är påtaglig.

Så, Niklas åker lagligt på andra sidan.

Emmi skrev:
I agree, visst fan kör man alltid för fort. Kan inte ligga i 50 för det är sakta, kan inte ligga i 70 för det är sakta, kan inte ligga i 90 för det är sakta, kan inte ligga i 110 för det är med sakta. Minst 10 över iaf.

Man kör efter trafikrytm och vad som är lämpligt.

Om det passar sig med 260 är det bara att pressa sig dit :banana

Jag hade nån jävla cp nojja förut men lyckades bli av med den för ett halv år sedan eller så .. jag typ tvätta händerna konstant :confused: :confused: .. typ efter många saker jag gjorde eller om jag skulle ta på vissa saker som hade nån betydelse full mening .. skumt var det iallafall.. skönt att slippa skiten :fyllisar Eller nästan slutat =/ inte lika intensivt

Last edited:
Om jag blinkar med ena ögat, måste jag göra samma sak med det andra, för annars känns det andra ögat kallt, pga av att det kommit in lite mera luft i det ögat. Ibland funkar det dock inte med att bara blinka en gång, så jag måste göra det flera gånger, eller så drar jag ner skinnet under ögat lite för att det ögat ska bli lite kallare för att på så sätt få samma temperatur som andra ögat. Första gången funkar det dock inte, så jag kan hålla på så ett tag.

Om nåt skrapar emot ett bord eller nåt, måste jag dra över det stället med handen, annars känns det som att nått saknas där.

På datorn får inte musmattan sticka ut utanför bordskanten, för då känns det som musen ska ramla ner, även fast musmattan bara är nån millimeter utanför kanten.

EDIT: kom på mera.. Jag klarar inte av att skriva siffran mellan 20 och 22. Samma sak med siffran mellan 30 och 32, osv, fast värst är det med siffran mellan 50 och 52, ser jag den nånstans mår jag dåligt. Känns som nån drar en kniv mot porslin, inutti mig.

Last edited:
KalleNorton skrev:
Om jag blinkar med ena ögat, måste jag göra samma sak med det andra, för annars känns det andra ögat kallt, pga av att det kommit in lite mera luft i det ögat. Ibland funkar det dock inte med att bara blinka en gång, så jag måste göra det flera gånger, eller så drar jag ner skinnet under ögat lite för att det ögat ska bli lite kallare för att på så sätt få samma temperatur som andra ögat. Första gången funkar det dock inte, så jag kan hålla på så ett tag.

Om nåt skrapar emot ett bord eller nåt, måste jag dra över det stället med handen, annars känns det som att nått saknas där.
QUOTE]
:skrämd känner igen mig

Ett tvångsbeteende som jag har är att jag ständigt måste känna att choken är avstängd när jag kör. Detta gör jag nog vid varje rödljus och ibland även under färd. Nojjig som man är lyssnar jag alltid efter missljud och skrammel innan jag ska ställa in hojen.:hoppskrat :ätapiller

Kom på att jag också kollar att jag har 6:an i hela tiden, trots att jag lärt mig varvtalen på 6:an så gör jag en tvångsmässig testuppväxling för att vara säker på att jag har 6:an. Det brukar dock räcka med en eller två kontroller, det är inte så att jag kollar varje kilometer. :hihi

Detta har jag gjort sedan jag körde Zündapp, då var det 3:an man kollade. :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul