clubbanana
Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Samtidigt som köparna klagar över hutlösa priser klagar säljarna på att dom inte får det dom anser hojarna är värda. Det känns inte som nån ny grej...![]()
med andra ord, att bita sig själv i rööööööva !!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Samtidigt som köparna klagar över hutlösa priser klagar säljarna på att dom inte får det dom anser hojarna är värda. Det känns inte som nån ny grej...![]()

Alltid lättare att pruta med pengar i handen, passar det inte så kan du bara informera om att det finns flera hojar ute vända på klacken![]()
Här har du 2 sprillans nya R1Det är sant...
Men en r1 från 07 har inte alla dessa nymodigheter och endå så är de rent utsakt svindyra.
Då menar jag hos firmer inte privat.
Privat går det säkert att hitta nån skuldsatt sate som tvingas sälja till underpris tom.
ha, ja där vävde jag in det snyggt va? Valuta och försäkringsbolag.
Svarade på två saker samtidigt.
Vad jag, i all min hast ville få sagt var att priserna på hojar ökar när kronan försvagas, men går priserna ner när kronan stärks?
Det andra jag ville "gnälla" på var att försäkringspremierna är så höga. Det bidrar ju såklart till en sämre försäljning av nya hojar.
Där satt den! Blir lätt så när man sitter och jobbar på en dator och läser SH på den andra..
Klart fan de är. Ju dyrare nya hojar är, desto mer intressanta är begagnade. Självklart ser säljarna till att höja begpriserna när nypriserna går upp.
Kom igen, så svårt är det väl inte?
Alltid lättare att pruta med pengar i handen, passar det inte så kan du bara informera om att det finns flera hojar ute vända på klacken![]()
Här har du 2 sprillans nya R1r 0 mil.
Drygt 100000:- och lite till.
http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_YZF_R1_NY_MC_19519891.htm?ca=23_3&w=3
http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_YZF_R1_SPORT_NY_MC_19519962.htm?ca=23_3&w=3
Går säkert att pruta rejält då de varit till salu ett tag.
Själklart är det så.
Det är ju nypriserna som retar mig så in i hellvete.
Samt priserna på begagnade hojar på firmer.
Så ä der det bara sen får ny tycka vad ni vill om det.
Neeee, vi har ingen skitvaluta. Det är Yenen som blivit dyr som satan.![]()
Vem ska i rättegång?
Vi har en skitvaluta som inte är värd några pengar, därför blir det dyrt för oss. Om vi slutar köpa några få hojar av dom så säljer dom väl dom till länder med stark valuta istället.
Många pratar om hur bra det gått för Sverige på grund av att vår valuta fallit och det är klart att det hjälpt företag, men någonstans måste det betalas och det är att importen blir dyrare.
Köp en italiensk, tysk eller brittisk hoj om du nu tycker att japsarna är så dyra. Frågan om dom är billigare...
Så, om vi summerar: du är sur över att du inte har råd att köpa hoj på firma?
Det är så sant att jag inte har råd att köpa en ny literhoj på firma.
jag har heller inte råd att köpa en 2 år gammal hoj privat efterssom de kostar 100000 och jag har bara 70k.
Och jag vägrar betala mera så jag blir utan.
Det är knappt att man får en ny 125a för dessa pengar så det är bara att glömma hojlivet igen.
Men grattis till dig som har en k7 behåll den 3 år till.
Så kan du sälja den för 150k år 2013 för då kostar en ny plastraket
500 000 tusen.
Är det inte helt underbart vilken värd vi lever i.
jag har heller inte råd att köpa en 2 år gammal hoj privat efterssom de kostar 100000 och jag har bara 70k.
Det är knappt att man får en ny 125a för dessa pengar så det är bara att glömma hojlivet igen.
500 000 tusen.
Är det verkligen billigare att försäkra sporthojar i övriga europa?
![]()
.....då skrattar man lite hånfullt och berätta för köparen att denne är välkommen tillbaka när de har skaffat fram mer pengar. Jag har tom höjt priset när det görs tafatta prutförsök.
Det finns en enkel men mycket svårihågkommen regel när det gäller prutandets konst.
Var trevlig!
/Badger - smålänning
Ett snyggare sätt är att säga "det var ju tråkigt, men här har du mitt nummer om du ångrar dig".
Med lite flax ringer han redan när du är på väg hem.
Jag som säljare skiter fullständigt i argumentet att det finns andra hojar du ska kolla på. Jag räknar med att du kollar på andra.
Hur ska en prishöjning kunna på verka en person som redan bestämt sig för att inte köpa din hoj?.
Jag tror att det utbredda mönstret hos många yngre sporthojskillar, att ha hojen på gatan samt sälja på hösten och köpa "ny" beggad hoj av privatperson på våren igen, bäddar för dessa priser. Det är klart att många vill profitera på en sådan omsättning.
Är väl inget fel att pruta innan, vill nån sälja en hoj för 55, och man bestämt sig att lägga max 50, ringer och pratar med säljaren om ev fel och så och bestämmer sig att man vill ge max 48k för den hojen och bjuder det kan man ju få svar direkt.
Jobbigt att fara land och rike runt och sen inte få ner priset så långt som man räknat med, då får man ju även väga in bensinpengar och tid man lagt på att ta sig dit, ett faktum de flesta säljare gillar att utnyttja.
Göra upp om pris innan, åka dit och kolla så hojen överensstämemr med säljarens beskrivning, sen betala och åka hem med den, finns det nåt smidigare sätt att göra affär egentligen?
500 000 tusen.
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife